Marketing Report
Colourcake gaat werken voor Diageo nieuws

Colourcake gaat werken voor Diageo

Het creatieve bureau Colourcake gaat werken voor Diageo. Diageo staat bekend om premium gedistilleerde dranken, waaronder Johnnie Walker Blue Label, The Singleton, Don Julio en Zacapa. Tijdens deze samenwerking zullen de grenzen van design en drukwerk opnieuw worden gedefinieerd.

Design en drukwerk

De samenwerking omvat seeding kits, collectors items, evenals premium goods en sampleverpakkingen, waarbij ingewikkelde details in de keuze van papier, texturen en inktdiepte aan bod komen. Colourcake zal een rol spelen in het conceptualiseren en creëren van visueel luxueuze ontwerpen die resoneren met de essentie van elk merk in de Diageo Luxury-portfolio.

De samenwerking begon met de ontwikkeling van de Johnnie Walker Blue Elusive Umami sample box. Dylan Bartels, Account Manager Print bij Colourcake: "Deze exclusieve whisky stelt hoge eisen. Met slechts één vat van de 25.000 die aan de criteria voldoen, was het onze uitdaging om die uitmuntendheid te evenaren in de verpakking. We richtten ons op het vastleggen van die diepte en dimensie in de uitvoering, als een afspiegeling van de gelaagde complexiteit van de whisky zelf."

Luxe standaarden verhogen

Valentijn Elderenbosch, Custom Marketing Manager Luxury Benelux bij Diageo: "Eerder dit jaar was ik op zoek naar een ontwerppartner die de luxe standaarden kon verhogen voor print- en designprojecten van enkele van onze merken, waaronder Johnnie Walker Blue Label, de Singleton en Don Julio. Ik hoorde geweldige feedback over het werk van Colourcake via vrienden en collega's uit de industrie, dus besloot ik om een aantal proefprojecten met hen uit te voeren.

De creativiteit van het team, evenals hun professionaliteit, heeft geleid tot een aantal geweldige resultaten, waaronder deze Johnnie Walker Blue Label Elusive Umami sample boxes. Bovendien hebben ze voor ons vaste contactpunten gecreëerd met ontwerpers, projectmanagers en creatieven, wat het makkelijker maakt om mee te werken. Tot slot weten we allemaal dat dingen niet altijd perfect zijn vanaf het begin, maar het team heeft proactief feedback gevraagd en opgevolgd, wat een must is in elke creatieve samenwerking."

Ischa Moonen, Creative Director bij Colourcake: "Werken met Diageo Luxury is een ongelooflijke kans voor ons om bij te dragen aan de visuele nalatenschap van enkele van 's werelds meest iconische merken. We kijken ernaar uit om onze creatieve expertise en ervaring in drukwerk te combineren met het vakmanschap van de merken van Diageo Luxury om ontwerpen en drukwerk te creëren die een blijvende indruk achterlaten."

www.colourcake.com

www.diageo.com

 

Lees ook:

[Interview] Dion Holla (Sizzer): op dit moment zijn AI en muziek een speeltuin

05-03-2024 | 01:00:00
Dion Holla is Head of Brand bij Sizzer. Sizzer is een onafhankelijk creatief bureau dat zich op muziek voor merken richt. We spreken hem over hoe Sizzer werkt, hoe die een merk ziet, welke trends er zijn en op wie het bedrijf zich richt

Kiki Klijn-van Leeuwen Boomkamp stapt over van Disney naar Media Activation

04-03-2024 | 22:32:00
Kiki Klijn-van Leeuwen Boomkamp, de afgelopen 5 jaar Director Media Sales & Partnerships bij The Walt Disney Company Benelux, maakt per 1 april 2024 de overstap naar Media Activation, waar zij mede-eigenaar wordt

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Soms even niet-campagne Odido

04-03-2024 | 13:07:19
Unlimited data niet als high-end product voor data-junkies en grootverbruikers, maar juist voor iedereen die nooit zonder data wil komen te zitten

Cheil Benelux ontwikkelt immersive experience R+T beurs voor Coulisse


04-03-2024 | 12:54:00
Deze ervaring biedt bezoekers een 360°-beeld van wat de wereld van smart Motionblinds te bieden heeft

[Marketing Report Radio] Sjef Kerkhofs (Positive): Communicatie is key voor een succesvolle fusie

04-03-2024 | 12:10:55
Sjef Kerkhofs is Managing Director bij Positive. Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over het cruciale belang van effectieve communicatie voor een succesvolle fusie
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.