[Column] Aldo Breed: De onweerstaanbare aantrekkingskracht van het woud aan aanbiedingen

[Column] Aldo Breed: De onweerstaanbare aantrekkingskracht van het woud aan aanbiedingen

In de wereld waar keuzes overvloedig zijn en loyaliteit soms vluchtig, is er één ding dat de harten van consumenten blijft raken: de onweerstaanbare aantrekkingskracht van aanbiedingen. Voor velen is de gedachte aan het missen van een koopje bij hun geliefde winkel een echt schrikbeeld.

Het verlangen om geen aanbieding te missen, gaat ook verder dan een korting; het draait om het gevoel van waardering, verbondenheid en slim zijn. De wekelijkse boodschappen- en shopping trips worden dus ook serieus voorbereid. En nog mooier: de consument doet veel moeite om de bijbehorende reclamecontent te ontvangen en geeft het graag volop de aandacht.  

Wekelijks geschenk dat de consumenten koesteren

In een tijdperk van overvloedige digitale informatie blijft de papieren folder nog steeds een uniek cadeautje voor maar liefst bijna de helft van de consumenten. De folder is een wekelijks geschenk dat de consumenten koesteren en waarderen als een bron van slim besparen, nieuwe ideeën en verrassingen.

In deze tijd van snelle technologische vooruitgangen vragen steeds meer mensen zich af of het niet tijd is om hun papieren folders te verruilen voor de digitale tegenhangers. Zeker ook omdat steeds meer retailers sommige folders en aanbiedingen niet meer op papier maar alleen digitaal uitbrengen. Ook voor de papieren-folder-koopjesjagers zijn de digitale uitingen daarmee eigenlijk onmisbaar geworden.

Mix van favoriete retailers

Over het algemeen heeft een consument vaak een mix van favoriete retailers die voldoen aan verschillende behoeften en voorkeuren. Sommige consumenten hebben een sterke band met slechts enkele favorieten, terwijl anderen een breder scala aan winkels waarderen. Het aantal favoriete retailers is individueel bepaald.

De folderpakketten, folderapps en retail owned media vuren nu allemaal op een eigen gekozen moment een overdosis aan promo’s af. Shoppers en boodschappers zoeken wekelijks hun weg door een woud aan online en offline promo-media van hun actuele favoriete retailers om hun voordeeltjes te vinden en vervolgens hun shopping trip te plannen.

Hybride folder-pakket-aanpak

Ik pleit voor een nieuwe en hybride folder-pakket-aanpak; de consument bepaalt daarbij zelf wat de favoriete retailers zijn en ontvangt wekelijks via de brievenbus en de mailbox de aanbiedingen van deze favoriete retailers.

Samen met onze adverteerders/partners zijn we begin dit jaar gestart om deze hybrideaanpak te testen. Wekelijks ontvangen bijna 200.000 huishoudens naast het zelfgekozen papieren folderpakket een nieuwsbrief in hun mailbox met in één keer de linkjes naar de favoriete digitale folders. 

Win win

Ondanks dat deze consumenten in eerste instantie hebben gekozen voor de papieren folder wordt de mail ontzettend goed geopend en wordt er goed geklikt. Daarnaast is het aantal uitschrijvingen ook zeer laag.

Een voorzichtige eerste conclusie: ook de papieren consument leest graag online de aanbiedingen van de favoriete retailers. Door het deze consument met deze hybride aanpak zo makkelijk mogelijk te maken, is een boodschappen- of shopping trip veel makkelijker gepland en is het boodschappenlijstje waarschijnlijk net weer ietsjes langer. Win win.


Aldo Breed is oprichter van Kiesjefolders

www.kiesjefolders.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Caren Wassink, Jildou van der Bijl en Mariëlle Arts starten Studio The Editors

26-07-2024 | 12:01:00
Caren Wassink, Jildou van der Bijl en Mariëlle Arts zijn onder de naam Studio The Editors een bureau  begonnen dat zich richt op een hoofdredactionele visie bij merken en organisaties

[Interview] Ingmar Larsen (This Agency) doet oproep voor campagne tegen roekeloos fatbikergedrag

26-07-2024 | 11:04:00
Ingmar Larsen, oprichter en Creative Director van This Agency heeft een oproep gedaan om een campagne te ontwikkelen voor gedragsverandering rondom fatbikers onder de noemer Doe ******g normaal op het fietspad! We spreken hem over deze spontane actie

[Be More Challanger] Jan van Hövell over KLABU

26-07-2024 | 10:23:00
In de rubriek Be More Challenger gaan Tim de Waard & Daniel Samama op zoek naar de mensen achter de beste challenger merken van Nederland

[Vacancy] TBWA/NEBOKO has a position for Motion Designer

26-07-2024 | 09:29:00
TBWA\NEBOKO is looking for Motion Designer

[Vacatures] Pink Marketing zoekt een (Junior) Social Advertising Consultant

26-07-2024 | 08:33:00
Pink Marketing is per direct op zoek naar (Junior) Social Advertising Consultant -Groningen • 36-40 uur

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.