[Column] Anneke Bos: Kunnen we hier een kwartet van maken?

[Column] Anneke Bos: Kunnen we hier een kwartet van maken?

Hoe halen we meer business uit een bestaande klantrelatie? Goeie vraag. Net zo goed als andersom: Hoe halen we meer waarde uit een bureaurelatie? De opdrachtgever wil graag kosten besparen. Het bureau (wat voor soort bureau dan ook) wil graag zekerheid over wat er in de pijplijn zit.

Een opdrachtgever legt niet zomaar z’n kaarten op tafel natuurlijk. Er moet vertrouwen zijn. Een manier om dat niet te krijgen, is door zonder dat er ook nog maar iets gepresteerd is, over nieuwe opdrachten beginnen. Is dat vertrouwen er wel? Dan is onderstaand gezelschapsspel misschien een goed idee.

Ik denk bij veel dingen: is dit een kwartet?

Een serie van twee is ook prima. Ik vind kwartet of vier-op-een rij leuker.

Een paar simpele voorbeelden.

Je maakt een kerstvideo. Op een gegeven moment komt er een goed moment om te vragen: wat doen jullie met Pasen? Suikerfeest? Nog een religieuze feestdag en je hebt kwartet.

Er is een opdracht gegeven voor een Moederdag-uiting: wat doen we met Vaderdag, en met Dierendag? Is er nog een andere dag? Koningsdag! KWAR-TET!!!

Event voor productlancering, hartstikke leuk. Lanceren we meer producten? O, dit jaar nog drie? Dit concept leent zich met een minimale aanpassing best voor een serie eigenlijk. KWARTET!

Voordeel voor de opdrachtgever? Een mooiere deal en dat de uitingen - indien gewenst - familie van elkaar zijn. Soms is het ook een voordeel dat je rust koopt, omdat je weet dat de aankomende onderwerpen gecoverd zijn. Het bureau is blij, wat een voordeel is, want die maken beter werk dan niet-blije bureaus.

Kan iedereen kwartetten signaleren en bespreekbaar maken? Zeker!

Als je samen op de shoot bent bijvoorbeeld. Of zit te wachten totdat de anderen ook in de Teams-call komen; kan je potentiële kansen tussen neus en lippen door even aankaarten….

Anneke Bos werkte jarenlang als client services director bij bureaus en aan klantzijde. Tegenwoordig is ze onafhankelijk adviseur. Ze helpt bureaus en klanten om beter en efficiënter samen te werken.

www.annekebos.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

[Column] Anneke Bos: Vakmanschap heeft geen groep sessies nodig

15-07-2024 | 08:00:00
In deze column beschrijft Anneke Bos herkenbare situaties die tijdens de samenwerking met klanten en bureaus kunnen ontstaan. Vandaag: vakmanschap moet je koesteren

[Column] Anneke Bos: De slechte deal

01-07-2024 | 08:00:00
In deze column beschrijft Anneke Bos herkenbare situaties die tijdens de samenwerking met klanten en bureaus kunnen ontstaan. Vandaag: te krappe financiële afspraken

[Column] Anneke Bos: De paniekfabriek

17-06-2024 | 08:00:00
In deze column beschrijft Anneke Bos herkenbare situaties die tijdens de samenwerking met klanten en bureaus kunnen ontstaan. Vandaag: maak het niet te groot

[Column] Anneke Bos: Eerst een compliment graag!

03-06-2024 | 08:00:00
In deze column beschrijft Anneke Bos herkenbare situaties die tijdens de samenwerking met klanten en bureaus kunnen ontstaan. Vandaag: feedback geven

[Column] Anneke Bos: Vertrouwen of onderbouwen?

20-05-2024 | 08:00:00
In deze column beschrijft Anneke Bos herkenbare situaties die tijdens de samenwerking met klanten en bureaus kunnen ontstaan. Vandaag: volg je gevoel
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.