![Creatief bureau Smarts opent kantoor in Amsterdam](images/2023/Q2/Smarts_KantoorAmsterdam_Marketing_Report.png)
Creatief bureau Smarts opent kantoor in Amsterdam
Pr- en creatief bureau Smarts opent hun eerste kantoor in Amsterdam. Als onderdeel van MSQ-groep – is Smarts de eerste van verschillende bureaus binnen de groep die zich voorbereiden om zich in de hoofdstad te vestigen, met als doel het creëren van een Europese hub.
Creëren Europese hub
Het Amsterdamse kantoor wordt geleid door Leanne Scott, nu senior executive director bij het bureau, in een nieuwe rol als Managing Partner. Scott rapporteert aan Greg Jones, die in november 2022 bij het bureau is gestart als Europese CEO. Leanne brengt ruime ervaring mee, waaronder het leiden van Smarts’ werk voor merken zoals Booking.com, Zalando en Coca-Cola. Maja Volt voegt zich bij haar en maakt de overstap van een internationale communicatierol bij Tommy Hilfiger naar de rol van Client Partner bij Smarts. Maja’s eerdere ervaring omvat het leiden van het internationale pr-strategieteam bij Zalando, waar ze communicatiestrategieën op het gebied van duurzaamheid ontwikkelde.
Leanne Scott: "De lockdown heeft ons veel geleerd, maar wat er voor mij uitsprong, was de kracht van menselijke verbinding. Ik ben er dus trots op dat we de deuren van ons nieuwe kantoor kunnen openen, binnen loopafstand van zoveel van onze huidige klanten. Dit geeft ons de mogelijkheid om deze connecties in real life te kunnen versterken. Ook is Amsterdam een stad vol potentie, rijk aan cultuur, creativiteit en talent – het is geen verrassing dat veel van de toonaangevende FMCG-merken de stad tot hun thuisbasis hebben gemaakt. Dit maakt het vanzelfsprekend een stad vol mogelijkheden en ik kan niet wachten om deze samen met nieuwe klanten, collega’s en partners te onderzoeken."
Het kantoor in Amsterdam zal verschillende marketingcommunicatiediensten aanbieden, waaronder pr, digital marketing, experiences, employee engagement en biedt thuis aan de Creator Hub-divisie. Het bureau trekt nieuw talent aan voor het Amsterdamse kantoor binnen deze disciplines en het team zal nauw samenwerken met hun collega's in New York, Londen, Schotland en Belfast.
Eerste kantoor in Nederland
Het kiezen van Amsterdam als de locatie voor het eerste kantoor op het Europese vasteland reflecteert Smarts’ bestaande klantenbestand in Nederland. Tot deze klanten behoren Tommy Hilfiger – waar Smarts de interne communicatie ondersteunde – en Booking.com – waar het bureau de talentstrategie leidde voor hun Super Bowl-reclame in 2023.
Pippa Arlow, Global CEO Smarts: "Het is fantastisch dat we de mogelijkheid hebben om uit te breiden naar Amsterdam. Het is een stad waarin we al meer dan tien jaar werken, wat het een logische keuze maakt voor ons eerste kantoor op het vasteland van Europa. Het is een perfecte basis voor het verdiepen van relaties met bestaande partners en te profiteren van de ruimere mogelijkheden die directe toegang tot Europa biedt. Ook heeft het hebben van een permanent kantoor in Nederland een positieve impact op het verminderen van onze reisbewegingen en CO2-uitstoot, één van de belangrijke waarden die we nastreven als B-Corp zijnde. Dit is een van de vele investeringen die we – gesteund door onze recente groei – dit jaar doen en het benadrukt onze ambitie om ons team voortdurend te ontwikkelen, nieuw talent te zoeken en nieuwe capaciteiten op te bouwen om de ambities van onze klanten te ondersteunen."
Europese hub voor MSQ
Een kantoor in Amsterdam brengt ook nieuwe mogelijkheden mee voor toekomstige groei van MSQ, dat recent werd aangekocht door One Equity Partners om de groep te helpen om zijn internationale uitbreiding te versnellen. Plannen voor andere MSQ-bureaus om zich bij Smarts te voegen in Amsterdam zijn al in ontwikkeling.
Peter Reid, CEO bij MSQ: :We zijn erg blij dat Smarts met de opening van MSQ's eerste kantoor in Amsterdam deze stap naar het Europese vasteland zet. Het sluit perfect aan bij onze strategische visie om een sterke Europese hub te creëren voor onze bureaus. Amsterdam is een bruisende stad met een enorm potentieel en dit is simpelweg de eerste in een reeks investeringen om het potentieel voor versnelde groei in Europa te maximaliseren."
Lees ook: