Creatief bureau Smarts opent kantoor in Amsterdam

Creatief bureau Smarts opent kantoor in Amsterdam

Pr- en creatief bureau Smarts opent hun eerste kantoor in Amsterdam. Als onderdeel van MSQ-groep – is Smarts de eerste van verschillende bureaus binnen de groep die zich voorbereiden om zich in de hoofdstad te vestigen, met als doel het creëren van een Europese hub.

Creëren Europese hub

Het Amsterdamse kantoor wordt geleid door Leanne Scott, nu senior executive director bij het bureau, in een nieuwe rol als Managing Partner. Scott rapporteert aan Greg Jones, die in november 2022 bij het bureau is gestart als Europese CEO. Leanne brengt ruime ervaring mee, waaronder het leiden van Smarts’ werk voor merken zoals Booking.com, Zalando en Coca-Cola. Maja Volt voegt zich bij haar en maakt de overstap van een internationale communicatierol bij Tommy Hilfiger naar de rol van Client Partner bij Smarts. Maja’s eerdere ervaring omvat het leiden van het internationale pr-strategieteam bij Zalando, waar ze communicatiestrategieën op het gebied van duurzaamheid ontwikkelde.

Leanne Scott: "De lockdown heeft ons veel geleerd, maar wat er voor mij uitsprong, was de kracht van menselijke verbinding. Ik ben er dus trots op dat we de deuren van ons nieuwe kantoor kunnen openen, binnen loopafstand van zoveel van onze huidige klanten. Dit geeft ons de mogelijkheid om deze connecties in real life te kunnen versterken. Ook is Amsterdam een stad vol potentie, rijk aan cultuur, creativiteit en talent – het is geen verrassing dat veel van de toonaangevende FMCG-merken de stad tot hun thuisbasis hebben gemaakt. Dit maakt het vanzelfsprekend een stad vol mogelijkheden en ik kan niet wachten om deze samen met nieuwe klanten, collega’s en partners te onderzoeken."

Het kantoor in Amsterdam zal verschillende marketingcommunicatiediensten aanbieden, waaronder pr, digital marketing, experiences, employee engagement en biedt thuis aan de Creator Hub-divisie. Het bureau trekt nieuw talent aan voor het Amsterdamse kantoor binnen deze disciplines en het team zal nauw samenwerken met hun collega's in New York, Londen, Schotland en Belfast.

Eerste kantoor in Nederland

Het kiezen van Amsterdam als de locatie voor het eerste kantoor op het Europese vasteland reflecteert Smarts’ bestaande klantenbestand in Nederland. Tot deze klanten behoren Tommy Hilfiger – waar Smarts de interne communicatie ondersteunde – en Booking.com – waar het bureau de talentstrategie leidde voor hun Super Bowl-reclame in 2023.

Pippa Arlow, Global CEO Smarts: "Het is fantastisch dat we de mogelijkheid hebben om uit te breiden naar Amsterdam. Het is een stad waarin we al meer dan tien jaar werken, wat het een logische keuze maakt voor ons eerste kantoor op het vasteland van Europa. Het is een perfecte basis voor het verdiepen van relaties met bestaande partners en te profiteren van de ruimere mogelijkheden die directe toegang tot Europa biedt. Ook heeft het hebben van een permanent kantoor in Nederland een positieve impact op het verminderen van onze reisbewegingen en CO2-uitstoot, één van de belangrijke waarden die we nastreven als B-Corp zijnde. Dit is een van de vele investeringen die we – gesteund door onze recente groei – dit jaar doen en het benadrukt onze ambitie om ons team voortdurend te ontwikkelen, nieuw talent te zoeken en nieuwe capaciteiten op te bouwen om de ambities van onze klanten te ondersteunen."

Europese hub voor MSQ

Een kantoor in Amsterdam brengt ook nieuwe mogelijkheden mee voor toekomstige groei van MSQ, dat recent werd aangekocht door One Equity Partners om de groep te helpen om zijn internationale uitbreiding te versnellen. Plannen voor andere MSQ-bureaus om zich bij Smarts te voegen in Amsterdam zijn al in ontwikkeling.

Peter Reid, CEO bij MSQ: :We zijn erg blij dat Smarts met de opening van MSQ's eerste kantoor in Amsterdam deze stap naar het Europese vasteland zet. Het sluit perfect aan bij onze strategische visie om een sterke Europese hub te creëren voor onze bureaus. Amsterdam is een bruisende stad met een enorm potentieel en dit is simpelweg de eerste in een reeks investeringen om het potentieel voor versnelde groei in Europa te maximaliseren."

www.smarts.agency

www.msqpartners.com

Lees ook:

Caren Wassink, Jildou van der Bijl en Mariëlle Arts starten Studio The Editors

26-07-2024 | 12:01:00
Caren Wassink, Jildou van der Bijl en Mariëlle Arts zijn onder de naam Studio The Editors een bureau  begonnen dat zich richt op een hoofdredactionele visie bij merken en organisaties

[Interview] Ingmar Larsen (This Agency) doet oproep voor campagne tegen roekeloos fatbikergedrag

26-07-2024 | 11:04:00
Ingmar Larsen, oprichter en Creative Director van This Agency heeft een oproep gedaan om een campagne te ontwikkelen voor gedragsverandering rondom fatbikers onder de noemer Doe ******g normaal op het fietspad! We spreken hem over deze spontane actie

[Be More Challanger] Jan van Hövell over KLABU

26-07-2024 | 10:23:00
In de rubriek Be More Challenger gaan Tim de Waard & Daniel Samama op zoek naar de mensen achter de beste challenger merken van Nederland

[Vacancy] TBWA/NEBOKO has a position for Motion Designer

26-07-2024 | 09:29:00
TBWA\NEBOKO is looking for Motion Designer

[Vacatures] Pink Marketing zoekt een (Junior) Social Advertising Consultant

26-07-2024 | 08:33:00
Pink Marketing is per direct op zoek naar (Junior) Social Advertising Consultant -Groningen • 36-40 uur

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.