[Cross Media Adverteerder] Maarten Post over HORNBACH

[Cross Media Adverteerder] Maarten Post over HORNBACH

Op 18 oktober worden Cross Media Awards 2023 uitgereikt in PHIL Haarlem. HORNBACH is door Mediaplus voorgedragen als Adverteerder van het jaar en is nu ook genomineerd voor deze prestigieuze prijs. We spreken Maarten Post, Hoofd Marketing & Communicatie bij HORNBACH.

Kun jij HORNBACH introduceren? 

HORNBACH is al vanaf 1968 een familiebedrijf met maar één missie: de nummer 1 projectbouwmarkt zijn. Dat doen we door de klant én zijn project centraal te stellen in alles wat we doen. Bij HORNBACH weten we waar je bij de uitvoering van je project behoefte aan hebt en zijn daar als betrouwbare partner met onze hele organisatie op ingericht. Want onze klanten verdienen de beste service, van oriëntatie tot advies, en van advies tot realisatie.
 
In onze vestigingen van mega-formaat bieden we een gi-gan-tische keuze aan artikelen; met meer dan 120.000 artikelen! Zo kun je ook dat ene schroefje vinden, dat je maar één keer in je leven nodig hebt. En daarbij grijp je nooit mis. Artikelen zijn continu en in grote aantallen aanwezig. En dag in dag uit voor de aller-, aller-, allerlaagste prijs. Want wie met een project wil starten, wil niet wachten op aanbiedingen. Daarom vind je bij ons geen lokkertjes of spaaracties maar garanderen wij 365 dagen per jaar de laagste prijs. Zelfs ná je aankoop.

Hoe kijken jullie naar de ontwikkeling van crossmedia?

Onderscheidend zijn in al het reclamegeweld en traditionele vormen van media worden steeds moeilijker. En daarmee ook het overbrengen van de boodschap (via bijvoorbeeld TV) bij de doelgroep, zeker bij de jongere doelgroep.

De klassieke, mediastrategische kaders moeten heroverwogen worden en indien nodig moet er een nieuwe weg ingeslagen worden. Het gaat tegenwoordig om meer dan alleen het produceren van een onderscheidende, creatieve TVC. Het gaat om iets fundamenteel nieuws doen. Een campagne creëren die niet als zodanig wordt gezien. Juist dat zorgt voor een hype gedurende de gehele campagneperiode.

Dáármee onderscheid je je duidelijk van de concurrentie. Crossmedia stelt ons in staat om ons verhaal naadloos te vertellen over meerdere touch points, waarbij de verschillende kanalen elkaar niet alleen aanvullen, maar ook nog eens versterken. Kortom, een echte win-win!

Hoe meten jullie de effecten van crossmediale campagnes?

In alles wat we doen zetten we de lange termijn doelen centraal en laten we ons nooit afleiden door korte termijn omstandigheden. We hebben een enorme groei gerealiseerd in het hoofd en hart van de doelgroep. De spontane merkbekendheid is van 39,6% in 2014 gestegen naar 58,7% en de voorkeur van 16,8% naar 31,8% (Augustus 2023). En dat resulteert ook in een duurzaam groeiend marktaandeel. Na 25 jaar HORNBACH in Nederland zijn we sinds 2022 marktleider met inmiddels een marktaandeel van 27,2% (augustus 2023). En dat met slechts 19 vestigingen.   

Op welke crossmediale case van HORNBACH ben je trots?

Je bent altijd het meest trots op je allerlaatste project. Met ons eigen klusprogramma Klusklauwen, biedt HORNBACH een inspirerende en hilarische inkijk in de leefwereld van bouwprofessionals. Als kijker kijk je mee met alle uitdagingen en successen die bouwprofessionals Arwin en Ed tegenkomen. Met alle bloed, zweet en grappen die daarbij horen. Arwin en Ed pakken in acht afleveringen grootse projecten met beide ‘klauwen’ aan en laten zich nergens door afschrikken. Dat gaat niet zonder een stevige discussie op z’n tijd, maar altijd met onverwoestbare humor. 

Voor dit programma hebben we een nauwe samenwerking met Talpa. Door deze samenwerking zijn de afleveringen zowel te zien op Veronica als op onze eigen socials. Zo kunnen wij zowel de traditionele TV-kijker, als de toekomstige HORNBACH klant aan ons binden en ons verhaal vertellen op het platform van zijn voorkeur. We versterken elkaar met het delen van verschillende content, benaderen ieder de eigen doelgroep en realiseren gezamenlijk een groot bereik.

Hoe werken jullie op het gebied van crossmedia samen met Mediaplus?

HORNBACH en Mediaplus werken in Nederland al ruim vier jaar samen. Dit partnership zorgt ervoor dat onze spraakmakende campagnes met succes onder de aandacht bij het Nederlandse publiek gebracht worden. We vinden elkaar in de mogelijkheid om groots te denken. En gecombineerd met hun mediakennis maakt dat ons partnership enorm succesvol. Dat houdt in dat wij dagelijks schakelen, elkaar uitdagen en op die manier het beste in elkaar naar boven brengen. Zowel above the line, maar bijvoorbeeld ook op het gebied van lokale activaties.   

Wat is het laatste nieuws?

Je kunt onze huidige campagne bijna niet over het hoofd hebben gezien maar in september 2023 is HORNBACH voor de 17de keer uitgeroepen tot Beste Bouwmarkt van Nederland en hebben wij voor de zesde keer op rij de Webshop Award in de categorie bouwmarkten gewonnen. Om opnieuw uitgeroepen te worden tot de Beste Bouwmarkt van Nederland maakt ons ontzettend trots! YippiejajaYippieYippieYeah! 

www.mediaplus.nl

www.hornbach.nl

www.crossmediaawards.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Sponsors

Cross Media Awards 2023 wordt gesponsord door:

Lees ook:

WE DO! Wear the moment van WE Fashion GOUDEN Cross Media Case van het Jaar 2023

19-10-2023 | 13:48:48
WE DO! Wear the moment van WE Fashion is de GOUDEN Cross Media Case van het Jaar 2023

Jhelisa Panfred is De Belofte 2023

19-10-2023 | 13:37:00
Tijdens Cross Media Awards 2023 op 18 oktober in PHIL Haarlem is Jhelisa Panfred, strategist bij HERC, uitgeroepen tot De Belofte van het jaar 2023.

World Padel Tour Amsterdam Open van Triple Double Sportmarketing Cross Media Event van het Jaar 2023

19-10-2023 | 13:30:48
Triple Double Sportmarketing dingt met de World Padel Tour Amsterdam Open mee naar de award voor Event.

Readification van The Invaders Cross Media Innovatie van het jaar 2023

19-10-2023 | 13:23:00
Hoe krijg je jongeren weer aan het lezen? The Invaders ontwikkelde als antwoord op die vraag de campagne Readification, waarbij gaming wordt ingezet

Margriet Cross Media Merk van het Jaar 2023

19-10-2023 | 13:08:32
Op 18 oktober worden Cross Media Awards 2023 uitgereikt in PHIL Haarlem. DPG Media zendt Margriet in als Cross Media Merk.

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.