Cross Media Awards 2023: alle winnaars en genomineerden

Cross Media Awards 2023: alle winnaars en genomineerden

DPG Media en Wavemaker zijn de grote winnaars Cross Media Awards 2023. Beide inzenders zagen twee van hun inzendingen bekroond met een Cross Media Award. De awards werden uitgereikt in PHIL Haarlem. 

DPG Media is Cross Media Exploitant van het Jaar, Margriet is Cross Media Merk van het Jaar.

Wavemaker is Cross Media Bureau van het Jaar en won een Zilveren Cross Media Award voor de Fleuril Fashion Chain Case.

Cross Media Persoon 2023: Sophie van der Schaft

Uit het juryrapport: "Indrukwekkend wat Sophie als ondernemer heeft gebouwd. De groei van &.media group is fenomenaal. Ze geeft een nieuwe invalshoek aan crossmedia. Sophie komt vanuit de content creation en zoekt van daaruit de juiste platformen. Dat is anders dan veel andere bureaus, die bij een idee starten. Onder leiding van Sophie manifesteert &.media group zich op hoog-kwalitatief niveau in een aantrekkelijk spectrum aan segmenten in onze business. Sophie: hartelijk welkom in een rijtje mooie namen van Captains of Cross Media Industry!"

Sophie van der Schaft is CEO van &.media group - lees ons interview met Sophie hier

Andere genomineerden:

 

De Belofte 2023: Jhelisa Panfred

Jhelisa Panfred | strategist HERC - lees het interview met Jhelisa hier

Uit het juryrapport: "De jury is onder de indruk van Jhelisa. Een gedreven professional met een duidelijke visie, een persoonlijke missie en grote ambities. Een ambassadeur van een nieuwe generatie die de dingen vol overtuiging anders doet. Dat doet ze in het werk voor haar werkgever HERC maar ook daarbuiten als bestuurslid van RA*W en in haar eigen podcast. Jhelisa Panfred is De Belofte 2023. Wat een winnaar!"

Andere genomineerden:

 

Cross Media Adverteerder 2023: Kruidvat

Kruidvat | voorgedragen door AGE Media - lees hier ons interview met Kruidvat

Uit het juryrapport: "Als een van de weinige adverteerders merk je bij Kruidvat dat sales en marketing heel dicht bij elkaar liggen, wat de crossmedialiteit ten goede komt. Dit is de meest crossmediale van de zes case. Lies is echt de verpersoonlijking van Kruidvat, net zoals Harry Piekema dat was voor Albert Heijn. En het blijft naast elkaar bestaan. Keiharde actie naast branding dat in verschillende kanalen. Wat een winnaar!"

Andere genomineerden:

Cross Media Exploitant 2023: DPG Media

DPG Media - lees de case hier

Uit het juryrapport: "De Cross Media Exploitant van het Jaar 2023 case leest als een spannend boek. Ongelooflijk hoeveel drang naar innovatie deze uitgever laat zien die al een aantal grote merken in het portfolio heeft die meer dan 100 jaar geleden werden gelanceerd. Aan alles wordt gesleuteld: print-uitgaves, websites, sales funnels, podcasts een door AI gegenereerd weerbericht. Soms klein, soms heel groot en gedurfd zoals een eigen ecosysteem voor digital advertising waarmee DPG Media de concurrentie aangaat met de grote tech reuzen. Op wonderbaarlijke wijze wordt de menselijke maat daarbij niet uit oog verloren. Wat een winnaar!"

Ook genomineerd:

Cross Media Bureau 2023: Wavemaker

Wavemaker - lees de case hier

Uit het juryrapport: "Voor het Cross Media Bureau van het Jaar 2023 heeft de jury een heel bondig en heel groot compliment: Met alle basics die daar nu worden gefixt – heel sterk op onder meer data en onderzoek – is Wavemaker een grondlegger voor de toekomst van crossmedia. Wavemaker gefeliciteerd!"

Andere genomineerde bureaus:

Cross Media Merk 2023: Margriet

Margriet - lees de case hier

Uit het juryrapport: "Margriet maakt een heel scherpe keuze voor de doelgroep: 60+ en blijf zichzelf tegelijkertijd ontwikkelen binnen alle relevante kanalen. Er zit vernieuwing in het digitaal magazine, de nieuwsbrief en in events. Een Modellenwedstrijd voor 60+ers. Goed gedaan Margriet!"

Ook genomineerd:

Cross Media Event 2023: Triple Double Sportmarketing | World Padel Tour Amsterdam Open

Triple Double Sportmarketing | World Padel Tour Amsterdam Open - lees de case hier

Uit het juryrapport: "Ga er maar eens aanstaan; een nieuwe sport naar Nederland halen en een miljoenenpubliek mee kennis laten maken. Triple Double Sportmarketing is het gelukt. Een mooie crossmedia case met naast het event zelf volop inzet van zowel traditionele media als social media, zeer effectieve PR tot het Acht Uur Journaal aan toe. Gefeliciteerd!"

Ook genomineerd:

Cross Media Innovatie 2023: 

The Invaders | Readification

Uit het juryrapport: "Het is een vondst dat je in deze tijd waarin door jongeren nauwelijks wordt gelezen uitgerekend gaming wordt ingezet om kinderen aan het lezen te brengen. Readification is heel inspirationeel. Hier verwachten wij in de toekomst nog veel van!"

Ook genomineerd:

  • BALZY | Pornhub campagnes - lees de case hier
  • AD(R) & De Ondernemer | Nationale Ondernemersprijs / de Pionier
  • dentsu | integratie van de OpenAI API
  • Wavemaker | Qreach

 

Cross Media Case 2023 GOUD: We Fashion | WE DO! Wear the moment

Uit het juryrapport: "Aan de gouden cross media case van WE Fashion ligt een gouden insight ten grondslag; dat er na de coronaperiode een enorme inhaalslag aan huwelijken kwam en dus ook een explosie aan mensen die die zich voor een bruiloft wil kleden. Wat volgde, was de executie van de grootste crossmediale campagne die WE Fashion ooit deed. Op verbluffend slimme wijze werd het beste uit alle ingezette kanalen gehaald met een optimale funnel en onvermijdelijk klinkende resultaten voor WE Fashion als gevolg. In de categorie Cross Media Case, waarvoor traditioneel altijd veel cases worden ingestuurd, wint WE Fashion GOUD!"

Cross Media Case 2023 ZILVER: dentsu | BOL.com, de beste kerst ooit

  • dentsu | BOL.com, de beste kerst ooit

Uit het juryrapport: "De corona-tijd was voor online retailers een feest. Kun je daarna nog groeien? Bol.com dacht van wel. Er werd vol ingezet op het verlanglijstje en een crossmediale campagne uitgerold met de bedoeling om iedereen die aan kerstmis dacht op de juiste plek en op het juiste moment te bereiken. Met als resultaat de beste kerst voor Bol.com ooit. Complimenten!"

Cross Media Case 2023 ZILVER: Joe Public | Help, ik heb een bestseller

  • Joe Public | Help, ik heb een bestseller

Uit het juryrapport: "Schrijvers in 2023 zijn merken en hu boeken zonder campagne geen bestsellers. Als iemand lekker uit de voeten kan met dit gegeven, is het Raymond van de Klundert, beter bekend als Kluun. Samen met Joe Public Take-Away Advertising hield hij ongenadig huis in het crossmediale spectrum. Een puber achter het behang plakken in een spectaculair billboard; geweldig!"

Cross Media Case 2023: Wavemaker ZILVER | Fleuril Fashion Chain – #RethinkFashion

  • Wavemaker | Fleuril Fashion Chain – #RethinkFashion

Ook genomineerd:

  • DPG Media | Libelle EXTRA MAKKELIJK TE LEZEN - lees de case hier
  • Mediahuis | Heinz #PerfectMatch - lees de case hier
  • Team5PM | De kracht van online video: HEMA’s data-approach

www.crossmediaawards.nl

Sponsors

Cross Media Awards 2023 wordt gesponsord door:

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

WE DO! Wear the moment van WE Fashion GOUDEN Cross Media Case van het Jaar 2023

19-10-2023 | 13:48:48
WE DO! Wear the moment van WE Fashion is de GOUDEN Cross Media Case van het Jaar 2023

Jhelisa Panfred is De Belofte 2023

19-10-2023 | 13:37:00
Tijdens Cross Media Awards 2023 op 18 oktober in PHIL Haarlem is Jhelisa Panfred, strategist bij HERC, uitgeroepen tot De Belofte van het jaar 2023.

World Padel Tour Amsterdam Open van Triple Double Sportmarketing Cross Media Event van het Jaar 2023

19-10-2023 | 13:30:48
Triple Double Sportmarketing dingt met de World Padel Tour Amsterdam Open mee naar de award voor Event.

Readification van The Invaders Cross Media Innovatie van het jaar 2023

19-10-2023 | 13:23:00
Hoe krijg je jongeren weer aan het lezen? The Invaders ontwikkelde als antwoord op die vraag de campagne Readification, waarbij gaming wordt ingezet

Margriet Cross Media Merk van het Jaar 2023

19-10-2023 | 13:08:32
Op 18 oktober worden Cross Media Awards 2023 uitgereikt in PHIL Haarlem. DPG Media zendt Margriet in als Cross Media Merk.

DPG Media Cross Media Exploitant van het Jaar 2023

19-10-2023 | 12:36:00
Tijdens de Cross Media Awards 2023 op 18 oktober in PHIL Haarlem is DPG Media uitgeroepen tot Cross Media Exploitant van het jaar 2023.

Kruidvat Cross Media Adverteerder van het Jaar 2023

19-10-2023 | 12:21:00
Kruidvat is door AGE Media voorgedragen als Cross Media Adverteerder van het Jaar en is door de jury uitgeroepen tot winnaar.

Wavemaker is Cross Media Bureau 2023

19-10-2023 | 11:21:17
Tijdens de Cross Media Awards 2023 op 18 oktober in PHIL Haarlem is Wavemaker uitgeroepen tot Bureau van het jaar.

Sophie van der Schaft Cross Media Persoon 2023

19-10-2023 | 07:43:00
Sophie van der Schaft is CEO van &.media group. Zij is uitgeroepen tot Cross Media Persoon van het jaar 2023.

DPG Media en Wavemaker grote winnaars Cross Media Awards 2023, Sophie van der Schaft Cross Media Persoon

18-10-2023 | 12:35:00
DPG Media en Wavemaker grote winnaars Cross Media Awards 2023, Sophie van der Schaft Cross Media Persoon

[Belofte Forum] Wat snapt de gevestigde orde in onze business niet wat jonge mensen wél snappen?

10-10-2023 | 15:39:00
Met enige regelmaat vragen wij een aantal beeldbepalende spelers in de markt naar hun mening in de rubriek FORUM. Deze keer vragen we de genomineerden voor De Belofte 2023: Wat snapt de gevestigde orde in onze business niet wat jonge mensen wél snappen?

Nominaties Cross Media Awards 2023 - KOOP NU JOUW KAARTEN

06-10-2023 | 09:43:00
Op 18 oktober worden Cross Media Awards 2023 uitgereikt in PHIL Haarlem. Hier vind je de nominaties

[Cross Media Adverteerder] Maarten Post over HORNBACH

03-10-2023 | 18:33:00
Op 18 oktober worden Cross Media Awards 2023 uitgereikt in PHIL Haarlem. HORNBACH is door Serviceplan voorgedragen als Adverteerder van het jaar en is nu ook genomineerd voor deze prestigieuze prijs. We spreken Maarten Post, Hoofd Marketing & Communicatie bij HORNBACH

[Cross Media Adverteerder] Maurice van Susante over Kruidvat

03-10-2023 | 09:10:00
Kruidvat is door AGE Media voorgedragen als Adverteerder van het jaar en is nu ook genomineerd voor deze prestigieuze prijs. We spreken Maurice van Susante

[Interview] Joyce Nieuwenhuijs (DPG Media): Met de just do it-mentaliteit van de redacties breken we record na record

02-10-2023 | 11:15:00
Joyce Nieuwenhuijs is directeur Magazines bij DPG Media. Ze is genomineerd voor de titel van Crossmedia Persoon van het jaar.

[Cross Media Adverteerder] Rafaël Todorovici over Birra Moretti

29-09-2023 | 14:31:00
Birra Moretti is door &.agency voorgedragen als Adverteerder van het jaar en is nu ook genomineerd voor deze prestigieuze prijs. We spreken Brand Manager Rafaël Todorovici.

[Cross Media Adverteerder] Luca Bade over ALDI

29-09-2023 | 10:21:00
Op 18 oktober worden Cross Media Awards 2023 uitgereikt in PHIL Haarlem. We spreken Luca Bade, Manager Campaign Management bij ALDI Nederland

[Interview] Rien van Beemen (Mediahuis): Wij zijn er voor onderscheidende journalistiek

28-09-2023 | 00:00:00
Rien van Beemen, CEO van Mediahuis Nederland, is genomineerd voor de titel van Crossmediapersoon van het jaar bij de Cross Media Awards. We spreken hem over de laatste ontwikkelingen en crossmedialiteit bij Mediahuis Nederland

[Interview] Eva Hollander (Initiative): de markt is nooit een statisch gegeven

27-09-2023 | 11:54:00
Op 18 oktober worden de Cross Media Awards uitgereikt in PHIL in Haarlem. Eva Hollander is lid van de bureaujury en Managing Director van Initiative, onderdeel van Mediabrands. Wij spreken haar

[Cross Media Adverteerder 2023] Luke van Veen over Samsung

25-09-2023 | 10:17:00
Samsung is door The Invaders voorgedragen als Adverteerder van het jaar. We spreken Luke van Veen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.