Cross Media Awards 2023: alle winnaars en genomineerden
DPG Media en Wavemaker zijn de grote winnaars Cross Media Awards 2023. Beide inzenders zagen twee van hun inzendingen bekroond met een Cross Media Award. De awards werden uitgereikt in PHIL Haarlem.
DPG Media is Cross Media Exploitant van het Jaar, Margriet is Cross Media Merk van het Jaar.
Wavemaker is Cross Media Bureau van het Jaar en won een Zilveren Cross Media Award voor de Fleuril Fashion Chain Case.
Cross Media Persoon 2023: Sophie van der Schaft
Uit het juryrapport: "Indrukwekkend wat Sophie als ondernemer heeft gebouwd. De groei van &.media group is fenomenaal. Ze geeft een nieuwe invalshoek aan crossmedia. Sophie komt vanuit de content creation en zoekt van daaruit de juiste platformen. Dat is anders dan veel andere bureaus, die bij een idee starten. Onder leiding van Sophie manifesteert &.media group zich op hoog-kwalitatief niveau in een aantrekkelijk spectrum aan segmenten in onze business. Sophie: hartelijk welkom in een rijtje mooie namen van Captains of Cross Media Industry!"
Sophie van der Schaft is CEO van &.media group - lees ons interview met Sophie hier
Andere genomineerden:
-
Eva Holtkamp | Director of Media bij Wavemaker - lees ons interview met Eva hier
-
Johan Smit | Directeur van Platform Media Adviesbureaus - lees ons interview met Johan hier
-
Joyce Nieuwenhuijs | Directeur Magazines bij DPG Media - lees ons interview met Joyce hier
-
Rien van Beemen is CEO bij Mediahuis Nederland - lees ons interview met Rien hier
De Belofte 2023: Jhelisa Panfred
Jhelisa Panfred | strategist HERC - lees het interview met Jhelisa hier
Uit het juryrapport: "De jury is onder de indruk van Jhelisa. Een gedreven professional met een duidelijke visie, een persoonlijke missie en grote ambities. Een ambassadeur van een nieuwe generatie die de dingen vol overtuiging anders doet. Dat doet ze in het werk voor haar werkgever HERC maar ook daarbuiten als bestuurslid van RA*W en in haar eigen podcast. Jhelisa Panfred is De Belofte 2023. Wat een winnaar!"
Andere genomineerden:
- Aäron Loupatty | journalist en podcastmaker BNR - lees het interview met Aäron hier
- Anna Witteveen | Strategy Consultant OMD Nederland - lees het interview met Anna hier
- Dionne van Dijk | Head of Social Advertising Accenture Song - lees het interview met Dionne hier
- Esi Sarfo | marketeer jongeren en jongvolwassenen Rijksmuseum - lees het interview met Esi hier
- Jermaine Ellenkamp | misdaadverslaggever bij RTL Boulevard - lees het interview met Jermaine hier
- Jordi Hillenga | marketing manager Scapino Retail - lees het interview met Jordi hier
- Maud van Hecke | Applied Behavioral Scientist Open Now - lees het interview met Maud hier
- Mike Kleijnen | creatief bij N=5 - lees het interview met Mike hier
- Robert Heijmans | Trading Manager & Senior Media Consultant dentsu - lees het interview met Robert hier
Cross Media Adverteerder 2023: Kruidvat
Kruidvat | voorgedragen door AGE Media - lees hier ons interview met Kruidvat
Uit het juryrapport: "Als een van de weinige adverteerders merk je bij Kruidvat dat sales en marketing heel dicht bij elkaar liggen, wat de crossmedialiteit ten goede komt. Dit is de meest crossmediale van de zes case. Lies is echt de verpersoonlijking van Kruidvat, net zoals Harry Piekema dat was voor Albert Heijn. En het blijft naast elkaar bestaan. Keiharde actie naast branding dat in verschillende kanalen. Wat een winnaar!"
Andere genomineerden:
- Aldi | voorgedragen door Abovo Maxlead - lees ons interview met Aldi hier
- Birra Moretti | voorgedragen door &.media group - lees ons interview met Birra Moretti hier
- Hornbach | voorgedragen door Serviceplan - lees hier ons interview met Hornbach
- Moeke | voorgedragen door SuperRebel - lees ons interview met Moeke hier
- Samsung | voorgedragen door The Invaders - lees ons interview met Samsung hier
Cross Media Exploitant 2023: DPG Media
Uit het juryrapport: "De Cross Media Exploitant van het Jaar 2023 case leest als een spannend boek. Ongelooflijk hoeveel drang naar innovatie deze uitgever laat zien die al een aantal grote merken in het portfolio heeft die meer dan 100 jaar geleden werden gelanceerd. Aan alles wordt gesleuteld: print-uitgaves, websites, sales funnels, podcasts een door AI gegenereerd weerbericht. Soms klein, soms heel groot en gedurfd zoals een eigen ecosysteem voor digital advertising waarmee DPG Media de concurrentie aangaat met de grote tech reuzen. Op wonderbaarlijke wijze wordt de menselijke maat daarbij niet uit oog verloren. Wat een winnaar!"
Ook genomineerd:
Cross Media Bureau 2023: Wavemaker
Wavemaker - lees de case hier
Uit het juryrapport: "Voor het Cross Media Bureau van het Jaar 2023 heeft de jury een heel bondig en heel groot compliment: Met alle basics die daar nu worden gefixt – heel sterk op onder meer data en onderzoek – is Wavemaker een grondlegger voor de toekomst van crossmedia. Wavemaker gefeliciteerd!"
Andere genomineerde bureaus:
- &.agency - lees de case hier
- Abovo Maxlead - lees de case hier
- Fightclub - lees de case hier
Cross Media Merk 2023: Margriet
Margriet - lees de case hier
Uit het juryrapport: "Margriet maakt een heel scherpe keuze voor de doelgroep: 60+ en blijf zichzelf tegelijkertijd ontwikkelen binnen alle relevante kanalen. Er zit vernieuwing in het digitaal magazine, de nieuwsbrief en in events. Een Modellenwedstrijd voor 60+ers. Goed gedaan Margriet!"
Ook genomineerd:
- Flair - lees de case hier
- 100%NL - lees de case hier
Cross Media Event 2023: Triple Double Sportmarketing | World Padel Tour Amsterdam Open
Triple Double Sportmarketing | World Padel Tour Amsterdam Open - lees de case hier
Uit het juryrapport: "Ga er maar eens aanstaan; een nieuwe sport naar Nederland halen en een miljoenenpubliek mee kennis laten maken. Triple Double Sportmarketing is het gelukt. Een mooie crossmedia case met naast het event zelf volop inzet van zowel traditionele media als social media, zeer effectieve PR tot het Acht Uur Journaal aan toe. Gefeliciteerd!"
Ook genomineerd:
- Crocodile Agency | #FindYourFit - lees de case hier
- Scooperz | Maxi-Cosi influencerevent - lees de case hier
Cross Media Innovatie 2023:
The Invaders | Readification
Uit het juryrapport: "Het is een vondst dat je in deze tijd waarin door jongeren nauwelijks wordt gelezen uitgerekend gaming wordt ingezet om kinderen aan het lezen te brengen. Readification is heel inspirationeel. Hier verwachten wij in de toekomst nog veel van!"
Ook genomineerd:
- BALZY | Pornhub campagnes - lees de case hier
- AD(R) & De Ondernemer | Nationale Ondernemersprijs / de Pionier
- dentsu | integratie van de OpenAI API
- Wavemaker | Qreach
Cross Media Case 2023 GOUD: We Fashion | WE DO! Wear the moment
- We Fashion | WE DO! Wear the moment - lees de case hier
Uit het juryrapport: "Aan de gouden cross media case van WE Fashion ligt een gouden insight ten grondslag; dat er na de coronaperiode een enorme inhaalslag aan huwelijken kwam en dus ook een explosie aan mensen die die zich voor een bruiloft wil kleden. Wat volgde, was de executie van de grootste crossmediale campagne die WE Fashion ooit deed. Op verbluffend slimme wijze werd het beste uit alle ingezette kanalen gehaald met een optimale funnel en onvermijdelijk klinkende resultaten voor WE Fashion als gevolg. In de categorie Cross Media Case, waarvoor traditioneel altijd veel cases worden ingestuurd, wint WE Fashion GOUD!"
Cross Media Case 2023 ZILVER: dentsu | BOL.com, de beste kerst ooit
- dentsu | BOL.com, de beste kerst ooit
Uit het juryrapport: "De corona-tijd was voor online retailers een feest. Kun je daarna nog groeien? Bol.com dacht van wel. Er werd vol ingezet op het verlanglijstje en een crossmediale campagne uitgerold met de bedoeling om iedereen die aan kerstmis dacht op de juiste plek en op het juiste moment te bereiken. Met als resultaat de beste kerst voor Bol.com ooit. Complimenten!"
Cross Media Case 2023 ZILVER: Joe Public | Help, ik heb een bestseller
- Joe Public | Help, ik heb een bestseller
Uit het juryrapport: "Schrijvers in 2023 zijn merken en hu boeken zonder campagne geen bestsellers. Als iemand lekker uit de voeten kan met dit gegeven, is het Raymond van de Klundert, beter bekend als Kluun. Samen met Joe Public Take-Away Advertising hield hij ongenadig huis in het crossmediale spectrum. Een puber achter het behang plakken in een spectaculair billboard; geweldig!"
Cross Media Case 2023: Wavemaker ZILVER | Fleuril Fashion Chain – #RethinkFashion
- Wavemaker | Fleuril Fashion Chain – #RethinkFashion
Ook genomineerd:
- DPG Media | Libelle EXTRA MAKKELIJK TE LEZEN - lees de case hier
- Mediahuis | Heinz #PerfectMatch - lees de case hier
- Team5PM | De kracht van online video: HEMA’s data-approach
Sponsors
Cross Media Awards 2023 wordt gesponsord door:
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
WE DO! Wear the moment van WE Fashion GOUDEN Cross Media Case van het Jaar 2023
Jhelisa Panfred is De Belofte 2023
World Padel Tour Amsterdam Open van Triple Double Sportmarketing Cross Media Event van het Jaar 2023
Readification van The Invaders Cross Media Innovatie van het jaar 2023
Margriet Cross Media Merk van het Jaar 2023
DPG Media Cross Media Exploitant van het Jaar 2023
Kruidvat Cross Media Adverteerder van het Jaar 2023
Wavemaker is Cross Media Bureau 2023
Sophie van der Schaft Cross Media Persoon 2023
DPG Media en Wavemaker grote winnaars Cross Media Awards 2023, Sophie van der Schaft Cross Media Persoon
[Belofte Forum] Wat snapt de gevestigde orde in onze business niet wat jonge mensen wél snappen?
Nominaties Cross Media Awards 2023 - KOOP NU JOUW KAARTEN
[Cross Media Adverteerder] Maarten Post over HORNBACH
[Cross Media Adverteerder] Maurice van Susante over Kruidvat
[Interview] Joyce Nieuwenhuijs (DPG Media): Met de just do it-mentaliteit van de redacties breken we record na record
[Cross Media Adverteerder] Rafaël Todorovici over Birra Moretti
[Cross Media Adverteerder] Luca Bade over ALDI
[Interview] Rien van Beemen (Mediahuis): Wij zijn er voor onderscheidende journalistiek
[Interview] Eva Hollander (Initiative): de markt is nooit een statisch gegeven
[Cross Media Adverteerder 2023] Luke van Veen over Samsung
Gepubliceerd door: Saskia van Weert