Marketing Report
[Cross Media Event] Crocodile Agency: #FindYourFit nieuws

[Cross Media Event] Crocodile Agency: #FindYourFit

Op 18 oktober worden Cross Media Awards 2023 uitgereikt in PHIL Haarlem. Crocodile Agency is met #FindYourFit genomineerd voor Cross Media Event van het Jaar 2023. We spreken met Lonneke de Boer, Head of Projects bij Crocodile Agency.

Kun jij jouw bedrijf introduceren?

Crocodile Agency is een nieuwe generatie reclamebureau dat zorgvuldig en succesvol merken onder de aandacht brengt bij de gewenste doelgroep, met een specialisatie in Generation Z en Alpha. Wij geloven in co-creatie en werken samen met jonge creatieven. Ons bureau creëert complete strategieën tot Hero-campagnes, tot live-evenementen, tot samenwerkingen met influencers, met altijd beschikbare content, tot communitybeheer. Crocodile Agency is een one-stop-shop geleid door liefhebbers van de digital cultuur; wij weten welke trend er nu speelt en hoe een merk zich hier creatief aan kan verbinden. Bekende merken met wie Crocodile werkt zijn: Body & Fit, Bar-le-Duc, Bud, Milka, L'Oréal, Malibu en Pearle.

Wie was de opdrachtgever voor het event, wie waren de sponsors van het event?

Opdrachtgever: Body & Fit
Sponsors: geen

Wat waren de doelstellingen van het event?

  • Activeer de Body & Fit community op een unieke manier en biedt hen inspiratie door middel van de Body & Fit producten
  • Activeer de brand purpose #FindYourFit waarbij duidelijk naar voren komt dat Body & Fit voor iedere levenstijl producten aanbiedt via unieke activaties tijdens het event
  • Creëer een duidelijke rol voor brand ambassadeur Jutta Leerdam op het event

Kun je het event omschrijven?

Crocodile Agency heeft voor Body & Fit het #FindYourFit evenement georganiseerd, gericht op consumenten en influencers. Het event stond volledig in het teken van de brandcampagne #FindYourFit. Tijdens dit event hebben we de community gestimuleerd om hun eigen Fit te ontdekken, door middel van leuke en trendy sportlessen te volgen; verzorgd door lokale sportscholen. Daarnaast hebben we voedingsstations ingericht waar gezonde maaltijden en snacks werden geserveerd met producten van Body & Fit. Bovendien hield topsportster Jutta Leerdam een inspirerende toespraak over hoe zij in topvorm blijft voor haar schaatscarrière.

Het evenement was zo ontworpen dat iedereen, ongeacht hun persoonlijke sportieve doelen, hun eigen passende Fit kon vinden met het merk. Het event werd georganiseerd in Hotel Arena in Amsterdam Oost.

Consumenten maakten kans op een plekje op het evenement via de website en sociale media van Body & Fit. Uiteindelijk hebben 150 consumenten en influencers deelgenomen aan dit geweldige evenement.

Welk bureaus (mediabureaus, reclamebureaus, event bureaus) waren betrokken bij de ontwikkeling en de uitvoering van de campagne?

Event partner: Braas Events.

Hoe zie jij de mediatypen waarin jullie actief zijn de komende tien jaar ontwikkelen?

We hebben nog steeds de hoop dat meer YouTubers zich gaan richten op het creëren van hoogwaardige series. Hierdoor zou YouTube een ideale positie kunnen innemen tussen alle on-demand streamingdiensten en traditionele televisie. Succesvolle series als "Roadtrippers" van StukTV en ook "The Dean" van Daan Boom hebben eerder al bewezen een miljoenen publiek te trekken. Hoe meer van dergelijke hoogwaardige content beschikbaar komt, hoe beter dit is. Dit opent ook nieuwe kansen voor onze klanten en een andere vorm van merkbranding.

Daarnaast heeft TikTok ervoor gezorgd dat andere sociale mediaplatforms zich moesten aanpassen. YouTube Shorts en Instagram Reels worden al actief gepromoot door YouTube en Instagram. Dit heeft geleid tot een verandering in het soort content dat we nu zien, in vergelijking met een jaar geleden, en deze trend gaat zich naar verwachting komende tijd verder nog voortzetten. Bovendien zien we dat de influencermarkt zich steeds verder segmenteerd, dankzij de diverse groep creators op TikTok; waarbij vrijwel iedereen als een creator fungeert. Dit maakt het voor merken nog relevanter om deze makers aan zich te binden.

Welke media - en mediumtypes - zijn voor het event ingezet? Hoe zijn jullie tot deze keuzes gekomen?

Om de community te activeren heeft Body & Fit via haar eigen social media kanalen, nieuwsbrief en website consumenten opgeroepen om zich gratis in te schrijven voor dit evenement (owned channels). Daarnaast heeft brand ambassadeur Jutta Leerdam tijdens het event organische content geplaatst om de boodschap op een subtiele manier over te brengen (paid influencer marketing). Verder hebben micro influencers, die aanwezig waren op het event, ook tijdens het event hun ervaringen gedeeld met hun volgers om #FindYourFit verder te laden on de community (free publicity).

Wat waren de resultaten van het event?

Het event was vooral gericht op de community, waarvan in totaal 175 aanwezige gasten (influencers + community). Aanwezige influencers hebben organische content van het event op hun socials geplaatst. De influencers waren op basis van free publicity, hierdoor zijn er geen exacte bereikcijfers beschikbaar.

Jutta Leerdam heeft 8 Instagram stories geplaatst met een gemiddeld bereik van 420.000. Dit betekent dat zij meer ruim 3.360.000 impressies heeft gegenereerd rondom het evenement.

www.crocodile.global

www.crossmediaawards.nl

Sponsors

Cross Media Awards 2023 wordt gesponsord door:

Lees ook:

WE DO! Wear the moment van WE Fashion GOUDEN Cross Media Case van het Jaar 2023

19-10-2023 | 13:48:48
WE DO! Wear the moment van WE Fashion is de GOUDEN Cross Media Case van het Jaar 2023

Jhelisa Panfred is De Belofte 2023

19-10-2023 | 13:37:00
Tijdens Cross Media Awards 2023 op 18 oktober in PHIL Haarlem is Jhelisa Panfred, strategist bij HERC, uitgeroepen tot De Belofte van het jaar 2023.

World Padel Tour Amsterdam Open van Triple Double Sportmarketing Cross Media Event van het Jaar 2023

19-10-2023 | 13:30:48
Triple Double Sportmarketing dingt met de World Padel Tour Amsterdam Open mee naar de award voor Event.

Readification van The Invaders Cross Media Innovatie van het jaar 2023

19-10-2023 | 13:23:00
Hoe krijg je jongeren weer aan het lezen? The Invaders ontwikkelde als antwoord op die vraag de campagne Readification, waarbij gaming wordt ingezet

Margriet Cross Media Merk van het Jaar 2023

19-10-2023 | 13:08:32
Op 18 oktober worden Cross Media Awards 2023 uitgereikt in PHIL Haarlem. DPG Media zendt Margriet in als Cross Media Merk.

DPG Media Cross Media Exploitant van het Jaar 2023

19-10-2023 | 12:36:00
Tijdens de Cross Media Awards 2023 op 18 oktober in PHIL Haarlem is DPG Media uitgeroepen tot Cross Media Exploitant van het jaar 2023.

Kruidvat Cross Media Adverteerder van het Jaar 2023

19-10-2023 | 12:21:00
Kruidvat is door AGE Media voorgedragen als Cross Media Adverteerder van het Jaar en is door de jury uitgeroepen tot winnaar.

Wavemaker is Cross Media Bureau 2023

19-10-2023 | 11:21:17
Tijdens de Cross Media Awards 2023 op 18 oktober in PHIL Haarlem is Wavemaker uitgeroepen tot Bureau van het jaar.

Sophie van der Schaft Cross Media Persoon 2023

19-10-2023 | 07:43:00
Sophie van der Schaft is CEO van &.media group. Zij is uitgeroepen tot Cross Media Persoon van het jaar 2023.

Cross Media Awards 2023: alle winnaars en genomineerden

19-10-2023 | 07:42:00
Op 18 oktober werden Cross Media Awards 2023 uitgereikt in PHIL Haarlem. Hier vind je alle winnaars

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.