CS Digital Media wint alsnog reclameconcessie Metronetwerk Rotterdam

CS Digital Media wint alsnog reclameconcessie Metronetwerk Rotterdam

Met ingang van 1 augustus gunt RET Services opnieuw de reclameconcessie van het digitale metronetwerk in Rotterdam aan CS Digital Media (CSDM) voor een periode van zes jaar. Het volledige vernieuwde reclamenetwerk zal 285 digitale schermen verspreid over 64 stations in de regio Rijnmond beslaan. Dit voegt wekelijks 95 miljoen contacten toe aan het bereik van CSDM. RET is het openbaarvervoersbedrijf van Rotterdam en omliggende gemeenten.

Eerder won CS Digital Media deze concessie, maar door juridische procedures ging de daadwerkelijke gunning tijdelijk naar Global. Nu is de aanbesteding alsnog aan CS Digital Media toegekend voor het metrodeel. Clear Channel heeft het deel voor de bus en tram gewonnen. De eerdere exploitant JCDecaux en Global hadden tegen de gunningen een kort geding aangespannen.

Bereik met premium metronetwerken

De daling in consumptie van lineaire televisie in het voordeel van online media, creëert de mogelijkheid voor adverteerders om, binnen de metronetwerken, de 13+ doelgroep te vinden met gesegmenteerde en programmatic aangestuurde DOOH-campagnes.

Mark Veenman, COO CSDM: "Zeg je reclame in de metro, dan zeg je CSDM! Met deze gunning groeien wij verder in de positie als digitale specialist voor de metronetwerken van Nederland. Door de uitbreiding in Rotterdam, in combinatie met het netwerk in Amsterdam, realiseren wij 48 procent van alle digitale contacten in de regio Rijnmond en Groot Amsterdam in de 13+ doelgroep."

Jean Paul Duurland, Manager Marketing Verkoop en Services RET: "Wij zijn enorm verheugd met onze digital partner CS Digital Media, waar we samen verder kunnen bouwen aan de digitale transitie en media bereik."

www.csdigitalmedia.nl

www.ret.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

JIC BRO lanceert buitenreclame bereiksonderzoek BRO Next

21-03-2024 | 06:45:00
Het joint industry committee BRO heeft onder de naam BRO Next een vernieuwd buitenreclame bereiksonderzoek gelanceerd onder de naam BRO Next

CSDM introduceert podcast DOOH Today: BRO Next voor de (D)OOH-markt

15-03-2024 | 11:11:00
In de eerste aflevering van de serie CSDM Podcasts DOOH Today wordt ingegaan op de lancering van BRO Next.

CS Digital Media ontwikkelt bestickering voor DOOH-campagne Disney+

08-03-2024 | 08:56:00
De stickers zijn te zien op een wachthuisje op metrostation Zuid en op metrostation Amsterdam Centraal.

Clear Channel en CS Digital Media winnen buitenreclame concessie openbaar vervoer Rotterdam

25-02-2024 | 16:10:00
Clear Channel en CS Digital Media hebben het buitenreclame account van RET gewonnen. Het is een van de grootste buitenreclameconcessies in Nederland. De gunning loopt tot met 2030

Netflix staat met Avatar op schermen en stickers in Amsterdamse metro

23-02-2024 | 11:20:48
De streamingdienst doet dat in samenwerking met reclame-exploitant CS Digital Media en display expert YPOS.

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.