Dancing Queen wint publieksprijs Cinekid Festival 2023 voor Beste Kinderfilm
Dancing Queen is de grote winnaar is van de Cinekid Publieksprijs voor Beste Kinderfilm. De winnaar werd bepaald door kinderen die het Cinekid-festival op 21 oktober door het hele land hebben bezocht en hun stem hebben uitgebracht op hun favoriete films en series.
Dancing Queen is de nieuwe coming-of-age film over vriendschap, body positivity en doorzettingsvermogen van regisseur Aurora Gossé (Casper en Emma maken Theater).
Dancing Queen vertelt het verhaal van de 12-jarige Mina. Haar wereld komt op zijn kop te staan wanneer de beroemde danser E.D. Win naar haar stad en dus ook school verhuist. Ze wordt halsoverkop verliefd, en wanneer hij iedereen uitnodigt voor een auditie voor zijn nieuwe dansploeg, ziet Mina haar kans schoon en schrijft zich in. Bedwelmd door liefde stort ze zich in de opwinding. Maar er is één essentieel ding dat ze vergeten is: Ze kan niet dansen! Een reis die ze onderneemt met de steun van haar pittige no-nonsense oma; een wijze dame wiens openhartige advies altijd tot veel hilariteit zorgt. Van een ongemakkelijke eerste auditie tot een zenuwslopende show, Mina leert hoe ze de demonen van zelftwijfel moet bestrijden.
Regie: Aurora Gossé | Cast: Liv Elvira, Kippersund Larsson, Anders Baasmo, Anne Marit Jacobsen, Andrea Bræin Hovig | Land: Noorwegen | Taal: Nederlands ondertiteld en gedubd | Lengte: 90 minuten | Producent: Thomas Robsahm | Distributie: In The Air | Releasedatum: 25 oktober
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:Vue Cinema komt met campagne over afleiding: Get Lost
Commercial Land Rover Devender met James Bond
YUNE met video Voor Elkaar En Iedereen
[Marketing Report Radio] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen
Filmbranche ontwikkelt campagne voor stimulatie bioscoopbezoek: ga naar de film
Buro Dertig en Goeie Ouwe Koeien starten campagne Gewoon Gaan voor culturele sector
Ben Brand sluit zich aan bij Cake Film & Photography
Pathé kiest voor UM X Reprise voor mediastrategie
Pathé doneert statiegeld petflesjes bezoekers aan goede doelen
[Marketing Report Radio] René Mioch over zijn theatertour
[Interview] Fenno van der Velden: portal van Media Info Groep biedt professionals meer flexibiliteit
[Column] Gijs de Swarte: Hoe vies is een film?
NOISE Amsterdam, AMP, Top Notch, Rogier Sol producties en Wefilm ontwikkelen campagne Je Monster de Baas
Kruidvat partner van De Grote Sinterklaasfilm
VriendenLoterij hoofdsponsor Gouden Kalveren Gala 2022
Gepubliceerd door: Saskia van Weert