Dancing Queen wint publieksprijs Cinekid Festival 2023 voor Beste Kinderfilm

Dancing Queen wint publieksprijs Cinekid Festival 2023 voor Beste Kinderfilm

Dancing Queen is de grote winnaar is van de Cinekid Publieksprijs voor Beste Kinderfilm. De winnaar werd bepaald door kinderen die het Cinekid-festival op 21 oktober door het hele land hebben bezocht en hun stem hebben uitgebracht op hun favoriete films en series.

Dancing Queen is de nieuwe coming-of-age film over vriendschap, body positivity en doorzettingsvermogen van regisseur Aurora Gossé (Casper en Emma maken Theater).

Dancing Queen vertelt het verhaal van de 12-jarige Mina. Haar wereld komt op zijn kop te staan wanneer de beroemde danser E.D. Win naar haar stad en dus ook school verhuist. Ze wordt halsoverkop verliefd, en wanneer hij iedereen uitnodigt voor een auditie voor zijn nieuwe dansploeg, ziet Mina haar kans schoon en schrijft zich in. Bedwelmd door liefde stort ze zich in de opwinding. Maar er is één essentieel ding dat ze vergeten is: Ze kan niet dansen! Een reis die ze onderneemt met de steun van haar pittige no-nonsense oma; een wijze dame wiens openhartige advies altijd tot veel hilariteit zorgt. Van een ongemakkelijke eerste auditie tot een zenuwslopende show, Mina leert hoe ze de demonen van zelftwijfel moet bestrijden.

Regie: Aurora Gossé | Cast: Liv Elvira, Kippersund Larsson, Anders Baasmo, Anne Marit Jacobsen, Andrea Bræin Hovig | Land: Noorwegen | Taal: Nederlands ondertiteld en gedubd | Lengte: 90 minuten | Producent: Thomas Robsahm | Distributie: In The Air | Releasedatum: 25 oktober

www.cinekid.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Vue Cinema komt met campagne over afleiding: Get Lost

06-02-2020 | 11:28:00
Bioscoopketen Vue heeft samen met filmregisseur Jake Scott om een wereldwijde campagne gelanceerd die haar licht schijnt op de toenemende afleiding in ons dagelijks leven

Commercial Land Rover Devender met James Bond

17-02-2020 | 10:39:00
Voor de opnames van de nieuwe Bond-film No Time To Die zijn in totaal tien exemplaren van de Land Rover Defender gebruikt, waaronder chassisnummer VIN 007

YUNE met video Voor Elkaar En Iedereen

19-03-2020 | 14:50:25
Om miljoenen Nederlanders een hart onder de riem te steken presenteert het Amsterdamse contentmarketingbureau YUNE in samenwerking met spoken word-artist Justin Samgar de video Voor Elkaar En Iedereen

[Marketing Report Radio] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen

25-05-2020 | 09:49:00
Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis

Filmbranche ontwikkelt campagne voor stimulatie bioscoopbezoek: ga naar de film

22-07-2020 | 12:35:28
Communicatiebureau KesselsKramer en productiehuis Since 88 hebben een tweeal reclamespots ontwikkeld om bioscoopbezoek te stimuleren. De campagne wordt gevoerd onder de gezamenlijke noemer ganaardefilm.nl

Buro Dertig en Goeie Ouwe Koeien starten campagne Gewoon Gaan voor culturele sector

10-09-2020 | 15:16:30
Buro Dertig en Goeie Ouwe Koeien hebben een online campagne gelanceerd onder de noemer Gewoon Gaan. Naar musea, theaters, podia en filmhuizen. Juist nu

Ben Brand sluit zich aan bij Cake Film & Photography

29-09-2020 | 10:48:28
Regisseur Ben Brand sluit zich aan bij filmproductiemaatschappij Cake Film. Hij regisseert voornamelijk commercials, korte films en is een ervaren kinderregisseur

Pathé kiest voor UM X Reprise voor mediastrategie

03-06-2021 | 14:49:00
Pathé heeft UM X Reprise verkozen voor het volledige media-account. Na een bureauoriëntatie heeft Pathé gekozen om haar on- en offline media-activiteiten volledig bij UM X Reprise onder te brengen

Pathé doneert statiegeld petflesjes bezoekers aan goede doelen

15-06-2021 | 11:52:51
Vanaf 1 juli 2021 wordt in Nederland ook 15 cent statiegeld geheven op kleine plastic flessen. Pathé begint in 30 bioscopen met 240 donatiebakken als vrijwillig inzamelpunt voor de petflesjes. De bioscoopketen doneert het statiegeld, dat de bezoeker heeft betaald, aan drie goede doelen

[Marketing Report Radio] René Mioch over zijn theatertour

24-09-2021 | 13:20:00
Rene Mioch is filmdeskundige en presentator. Te gast bij Marketing Report Radio spreken Peter Wybenga en Bas Vlugt hem over zijn aanstaande theatertour

[Interview] Fenno van der Velden: portal van Media Info Groep biedt professionals meer flexibiliteit

03-12-2021 | 11:52:00
Fenno van der Velden is projectmanager van de Media Info Groep. Het bedrijf evolueerde van een knipseldienst tot een full service bureau dat voor klanten precies bijhoudt hoe vaak, wanneer en hoe ze in de media aan bod zijn gekomen

[Column] Gijs de Swarte: Hoe vies is een film?

01-06-2022 | 06:00:00
Groen, groener, groenst is het credo van de marketingcommunicatie dezer dagen, plus divers en transparant en sociaal. En dat is logisch om meerdere redenen

NOISE Amsterdam, AMP, Top Notch, Rogier Sol producties en Wefilm ontwikkelen campagne Je Monster de Baas

01-07-2022 | 13:00:00
Het programma Gezonde Generatie lanceert – in samenwerking met zangeres Bente en ondersteund door Augeo Foundation, Stichting Kinderpostzegels en negen andere kind, en vermogensfondsen – de campagne Je Monster de Baas

Kruidvat partner van De Grote Sinterklaasfilm

05-09-2022 | 10:33:00
Producent Messercola en distributeur Just Entertainment slaan de handen inéén met Kruidvat voor de speelgoedverkoop rondom De Grote Sinterklaasfilm: Gespuis in de Speelgoedkluis

VriendenLoterij hoofdsponsor Gouden Kalveren Gala 2022

12-09-2022 | 22:13:00
VriendenLoterij wordt hoofdsponsor van het Gouden Kalveren Gala 2022. Al sinds 2012 kunnen deelnemers van de VriendenLoterij jaarlijks een gratis bezoek brengen aan het Nederlands Film Festival

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.