
Glasnost werkt voor datingapp Fruitz
Datingapp Fruitz heeft Glasnost gekozen als creatief pr-bureau voor de Nederlandse markt. Glasnost, onderdeel van ACE, gaat aan de slag om de naamsbekendheid van de app in Nederland te vergroten onder Gen Z door middel van earned pr, campagnes en partnerships.
Veilige omgeving
Tanita Mierau, Country Manager Nederland, België en Zwitserland bij Fruitz: "Onze gebruikers zijn vooral Gen Z-ers die in Fruitz een veilige omgeving hebben gevonden om open te zijn over hun voorkeuren, of dat nou romantiek is of het verkennen van seksualiteit. Pr is daarvoor een krachtig middel, waarbij creatief partner Glasnost heeft laten zien dat ze de doelgroep begrijpen en vernieuwende ideeën hebben om hen te bereiken."
Overname Bumble
Fruitz moedigt open en eerlijke communicatie over dating verwachtingen aan, door middel van laagdrempelige fruit metaforen. Met de kers, druif, watermeloen en perzik kunnen gebruikers op speelse wijze aangeven of ze iets serieus, een date, iets casuals of een eenmalig avontuurtje zoeken. In februari 2022 werd Fruitz overgenomen door Bumble Inc., het moederbedrijf van onder andere Bumble en Badoo.
Henk Boersen, Managing Director bij Glasnost: "Vooruitstrevende merken met lef zoals Fruitz staan dichtbij onze kern. Middels earned-thinking verankeren we de datingapp verder in de leefwereld van Gen Z op een slimme en authentieke manier."
Lees ook: