Marketing Report
DDB Amsterdam en Lexus Nederland ontwerpen Seatbelt Buckle ter ere van Beyoncé's Cowboy Carter nieuws

DDB Amsterdam en Lexus Nederland ontwerpen Seatbelt Buckle ter ere van Beyoncé's Cowboy Carter

Lexus Nederland maakt een speciale Seatbelt Buckle ter ere van het nieuwe album Cowboy Carter van Beyoncé. Deze Seatbelt Buckle is ontworpen als eerbetoon aan de invloedrijke artiest, die in het refrein van het nummer Texas Hold 'Em over Lexus zingt: Sopark your Lexus (woo) and throw your keys up (hey), wat de inspiratie vormde voor dit idee.

Lexus Seatbelt buckle by Lexus

De Lexus Seatbelt buckle is geïnspireerd op de iconische grille van de Lexus, die een vleugje luxe en verfijning toevoegt aan het ontwerp. Als eerbetoon aan Beyoncé's roots is een Texas Lone Star ingebed in het buckle-ontwerp, terwijl de grote diamanten in de buckle de grootsheid van haar 32 Grammy Awards symboliseren. De Seatbelt buckle past niet alleen op elke riem, maar ook op elke Lexus-autoriem. Beyoncé ontvangt van Lexus Nederland een uniek exemplaar en ook jij kan een exemplaar bemachtigen. Hoe dit gaat werken, wordt later bekend gemaakt door Lexus op Instagram.

John de Wit, campagnemanager Toyota en Lexus bij Louwman & Parqui B.V.: "Super cool dat de wereldster Beyoncé op deze manier over Lexus zingt. Met haar single Texas Hold 'Em en nieuwe country album weet ze wederom iedereen te verrassen. Met de unieke Seatbelt bucklewillen wij haar verrassen, ik hoop dat ze het leuk vindt! En natuurlijk de campagne rondom deze exclusieve Seatbelt buckle. Ik heb er in ieder geval veel plezier aan beleefd, nu al!."

Sander Litjens en Willem Slegers van DDB Amsterdam: "Toen we het nummer van Beyoncé hoorden, dachten we meteen: hier moeten we op inhaken met Lexus Nederland en zij zagen de creatieve potentie ook meteen. Echt geweldig. Zo ontstond de Seatbelt buckle die op verrassende wijze de werelden en culturen van muziek en automotive samenbrengt. Dat is een merk op z’n best."

Credits:

Client: Lexus Netherlands | Agency: DDB Amsterdam | Product design: DDB Amsterdam & Jord Beets | DOP: Timo Blanksma | Photographer: Eduard Haumahu

www.ddbamsterdam.nl

www.lexus.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

De Esprix 2024: 32 bekroningen, meeste voor DDB (6), Alfred (4) en Wefilm (3)

11-04-2024 | 21:22:00
De jury maakt op 23 mei tijdens de uitreiking in Het H’ART Museum bekend met welke kleur – brons, zilver of goud – de winnaars naar huis gaan

AD-serie Nooit Verteld brengt verborgen verhalen van topsportsters aan het licht

11-04-2024 | 07:00:00
Het AD heeft de documentaire videoserie Nooit Verteld gelanceerd. In deze videoserie zijn de persoonlijke verhalen van vijf topsportsters te zien die nooit eerder met de buitenwereld zijn gedeeld.

DDB ontwikkelt campagne voor Veilig Verkeer Nederland

10-04-2024 | 10:32:13
De campagne benadrukt dat VVN een verkeersaanbod heeft om kinderen te helpen in het verkeer

DDB ontwikkelt campagne voor VriendenLoterij

05-04-2024 | 10:20:01
Het thema, bedacht door Niels Bredemeijer en Rienk de Vries is: Elke dag plezier.

Longlisten SAN ABC Accenten 2023

20-03-2024 | 10:06:00
In de volgende fase beoordeelt de ABC jury de door de longlist kandidaten aangeleverde whitepapers.
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief