DDB Unlimited, Eigen Fabrikaat en MassiveMusic ontwikkelen kerstcampagne Kruidvat
DDB Unlimited en Eigen Fabrikaat ontwikkelden, in samenwerking met MassiveMusic, de kerstcampagne Iedereen verdient een mooie kerst voor Kruidvat. Hierin roept de voordeeldrogist op om zoveel mogelijk geld op te halen voor mensen die in Nederland in armoede leven. Kruidvat is hiervoor recent een structurele samenwerking aangegaan met het Armoedefonds.
Iedereen verdient een mooie kerst
Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience Kruidvat: "Wij willen het voor iedereen mogelijk maken om van deze feestdagen iets moois te maken. Onder andere door alle dagelijkse verzorgingsproducten en cadeauproducten zo voordelig mogelijk te maken. Helaas is er een grote groep mensen voor wie ook dát niet betaalbaar is. Maar liefst zes op de tien huishoudens in Nederland heeft moeite om rond te komen. Kruidvat wil er voor iedereen zijn en daarom starten we deze campagne. Daarnaast bieden we gezinnen in armoede óók op langere termijn een steuntje in de rug en introduceerden we de Kruidvat Health & Beauty kaart. Met deze kaart ter waarde van 25 euro kunnen 15.000 gezinnen in Nederland dagelijkse verzorgingsproducten zoals shampoo, tandpasta en luiers kopen bij Kruidvat. Zo helpen we ook deze groep mensen zich gezond, mooi en goed te voelen."
Muzikale rode draad
Maarten Remmers, Creative Director DDB Amsterdam: "We hebben met een zelfgeschreven nummer, geproduceerd door MassiveMusic, de kracht van muziek benut om een mooie boodschap uit te dragen en zoveel mogelijk geld in te zamelen voor het Armoedefonds. Muziek is een prachtige en ijzersterke manier om mensen in het hart te raken en met elkaar te verbinden."
Wouter Voges, Creative Director DDB Amsterdam: "Het kerstnummer is de muzikale rode draad door de hele Kruidvat campagne: van de merklaag tot en met de saleslaag. Zo laten we heel Nederland zien dat Kruidvat een mooie kerst voor iedereen toegankelijk maakt."
Jeroen Annokkee, regisseur van Annomann: "De kerstcampagne was productioneel een bijzondere uitdaging, omdat we een mooi en filmisch verhaal konden vertellen dat tegelijkertijd een goed doel dient."
Jasper Slijderink, Music Creative bij MassiveMusic: "We hadden alleen een demo, het refrein en het campagne verhaal en van daaruit zijn we gaan bouwen. Maarten schreef de rest van het nummer af en toen we samen de compositie finaliseerden, maakten we er een fixe demo van. Een brede productie waar uiteindelijk zelfs een strijkkwartet en een kinderkoor van de Babette Labeij Music Academy aan werden toegevoegd."
Kruidvat Sing along for Christmas
Het kerstnummer uit de commercial met Miss Montreal en de Vlaamse zanger Metejoor is te streamen via Spotify. Het is te vinden onder de titel Sing along for Christmas of te scannen via de QR-codes die verspreid worden voor deze campagne. De opbrengst van alle streams gaat naar het Armoedefonds. Ook wordt Nederland door bekende influencers zoals Emma Heesters en Danny Froger via TikTok Duets en andere kanalen geactiveerd om mee te zingen met Sing along for Christmas.
Showergel en puntendonatie
Daarnaast introduceert Kruidvat de limited edition van de Kruidvat Sing Along Showergel (0,99 euro) met een QR-code die verwijst naar het nummer van Kruidvat op Spotify. Op deze manier laat Kruidvat heel Nederland uit volle borst meezingen onder de douche. De volledige opbrengst van de showergel gaat naar het Armoedefonds. Ook kunnen leden van de Kruidvat Voordeelclub tijdens deze campagne de gespaarde punten doneren aan gezinnen die een extraatje goed kunnen gebruiken. Kruidvat verdubbelt bovendien de donatie.
Het kerstnummer is te streamen via Spotify Sing Along for Christmas.
Credits:
Adverteerder: Kruidvat | Bureaus: DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat, GroupM & StudioM, We Are First, NewsLab | Productiehuis: Annomann | Offline edit: MRTN | Online/Grading: Crabsalad | Muziek: MassiveMusic | Geluid: Earforce
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Marketing Report en Fightclub met AI M100 drie keer genomineerd voor SAN 2023
Dit zijn de kerstcampagnes van 2023
Toyota kiest opnieuw voor DDB Amsterdam
Eigen Fabrikaat en DDB Amsterdam winnen pitch Veilig Verkeer Nederland
DDB Amsterdam ontwikkelt film Toyota met merkkarakter Roy
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen