Marketing Report
DDMA publiceert whitepaper over conversational AI binnen contactcenters whitepaper

DDMA publiceert whitepaper over conversational AI binnen contactcenters

We moeten iets met conversational AI, is een kreet die je weleens lukraak door de gangen van contactcenters hoort galmen. Het implementeren van Conversational AI om klantcontact te automatiseren is echter een precaire zaak. Welke stappen moet je doorlopen? Hoe kies je de juiste tooling? Hoe zorg je dat alles juridisch geborgd is? Om organisaties hierbij te helpen publiceert de DDMA Commissie Conversational AI het whitepaper: Hoe pas je Conversational AI toe binnen je contactcenter? 

Whitepaper met zesstappenplan

In dit whitepaper komt het volgende aanbod. Het bepalen van het hele trajectproces in zes stappen en de benodigde expertise die er bij elke stap nodig is (1), het vaststellen van doelen (2), het kiezen van passende contactcenter-tooling (3) en het kiezen van een Conversational AI-tooling (4). Tot slot wordt afgesloten met de juridische overwegingen die je moet nemen (5), een verdiepingshoofdstuk met toelichting van hoe Conversational AI precies werkt (6) en een aantal bruikbare use cases (7).

Marike van de Klomp, voorzitter van de DDMA Commissie Conversational AI: "De mogelijkheden van conversational AI zijn eindeloos. En die zijn met de opkomst van Large Language Models nog groter geworden. Dankzij Conversational AI zijn wij in staat op basis van data, het advies aan klanten persoonlijker te maken, en kunnen we tijd besparen voor klant en medewerker op repetitieve en handmatige taken. Hierdoor kunnen bedrijven tijd en middelen besparen en zich richten op meer waardevolle zaken zoals inhoudelijke adviesgesprekken en verbetering van klantenservice. Voorwaarde voor een succesvolle inzet van conversational AI is wel dat het hele traject, van idee tot implementatie, zorgvuldig is uitgedacht. Dat is precies de reden waarom we dit whitepaper met de commissie hebben geschreven. Om bedrijven te voorzien van concrete tips en handvatten om Conversational AI in te zetten en om de klant nóg beter van dienst te kunnen zijn."

Download de whitepaper hier

www.ddma.nl

 

Lees ook:

Het eerste AI Marketing Congres van Nederland maakt de sprong van belofte naar praktijk

27-02-2024 | 13:59:00
De dag omvat 20 sessies, waaronder keynotes, workshops en cases gegeven door experts.

De tien belangrijkste marketingtrends voor 2024 volgens Kantar

27-02-2024 | 13:32:00
AI vindt zijn weg en dat vraagt om nog meer inzicht in creativiteit. Verder zet de trend van het gebruik van aandacht en emotie verder door

[Column] Michiel Frackers: Nvidia gaat Google en Amazon voorbij, uitgerekend in een week vol AI blunders

25-02-2024 | 14:02:00
In de week dat het vlaggenschip van AI, Nvidia, een verdrievoudiging van de omzet bekend maakte en binnen een paar dagen meer waard werd dan Amazon en Google, werden ook de tekortkomingen van AI zichtbaarder dan ooit

XS2Content met AI-videojournaal Spreekbuis

23-02-2024 | 00:11:00
XS2Content is voor het eerst begonnen met het produceren van een videojournaal die volledig op basis van kunstmatige intelligentie (AI) tot stand komt voor het online vakmediaplatform Spreekbuis

[Interview] Michel van den Houten
& Ge Key (big group Amsterdam): De klik is belangrijker dan het budget

21-02-2024 | 12:04:00
We spreken Michel van den Houten, Managing Director en partner, en Ge Key, strategist en partner bij big group Amsterdam
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.