Marketing Report
DDMA publiceert whitepaper over conversational AI binnen contactcenters whitepaper

DDMA publiceert whitepaper over conversational AI binnen contactcenters

We moeten iets met conversational AI, is een kreet die je weleens lukraak door de gangen van contactcenters hoort galmen. Het implementeren van Conversational AI om klantcontact te automatiseren is echter een precaire zaak. Welke stappen moet je doorlopen? Hoe kies je de juiste tooling? Hoe zorg je dat alles juridisch geborgd is? Om organisaties hierbij te helpen publiceert de DDMA Commissie Conversational AI het whitepaper: Hoe pas je Conversational AI toe binnen je contactcenter? 

Whitepaper met zesstappenplan

In dit whitepaper komt het volgende aanbod. Het bepalen van het hele trajectproces in zes stappen en de benodigde expertise die er bij elke stap nodig is (1), het vaststellen van doelen (2), het kiezen van passende contactcenter-tooling (3) en het kiezen van een Conversational AI-tooling (4). Tot slot wordt afgesloten met de juridische overwegingen die je moet nemen (5), een verdiepingshoofdstuk met toelichting van hoe Conversational AI precies werkt (6) en een aantal bruikbare use cases (7).

Marike van de Klomp, voorzitter van de DDMA Commissie Conversational AI: "De mogelijkheden van conversational AI zijn eindeloos. En die zijn met de opkomst van Large Language Models nog groter geworden. Dankzij Conversational AI zijn wij in staat op basis van data, het advies aan klanten persoonlijker te maken, en kunnen we tijd besparen voor klant en medewerker op repetitieve en handmatige taken. Hierdoor kunnen bedrijven tijd en middelen besparen en zich richten op meer waardevolle zaken zoals inhoudelijke adviesgesprekken en verbetering van klantenservice. Voorwaarde voor een succesvolle inzet van conversational AI is wel dat het hele traject, van idee tot implementatie, zorgvuldig is uitgedacht. Dat is precies de reden waarom we dit whitepaper met de commissie hebben geschreven. Om bedrijven te voorzien van concrete tips en handvatten om Conversational AI in te zetten en om de klant nóg beter van dienst te kunnen zijn."

Download de whitepaper hier

www.ddma.nl

 

Lees ook:

Springbok: Time to Make Sense in Antwerpen

28-09-2023 | 23:41:00
Springbok organiseerde op 20 september 2023 een bijeenkomst om creativiteit, technologie en purpose samen te brengen tijdens een bijeenkomst onder de noemer time to make sense

Michiel Frackers: Apple en Bitcoin vs Tesla en Ethereum

25-09-2023 | 09:43:30
De beste tech-investeringen van de laatste vijf jaar waren niet Apple of Bitcoin, maar Tesla en Ethereum

VIA Taskforce Creative verwelkomt eerste AI-persoonlijkheid

21-09-2023 | 11:07:00
Met deze samenwerking tussen mens en kunstmatige intelligentie nemen VIA en Esther een flinke stap richting de toekomst van het communicatievak

FD Mediagroep lanceert eerste Mid-Year Marketing Monitor

20-09-2023 | 10:33:00
Dit rapport biedt een kans om zowel recente uitdagingen als toekomstige trends te begrijpen die marketeers in de dagelijkse praktijk tegenkomen

Michiel Frackers: Singapore F1-weekend is hèt netwerkevent van Azië

19-09-2023 | 09:11:06
De week begon vrolijk toen bekend werd dat Messi's komst naar de MLS heeft geresulteerd in honderdtienduizend nieuwe abonnees voor Apple TV+
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.