DDMA publiceert whitepaper over conversational AI binnen contactcenters

DDMA publiceert whitepaper over conversational AI binnen contactcenters

We moeten iets met conversational AI, is een kreet die je weleens lukraak door de gangen van contactcenters hoort galmen. Het implementeren van Conversational AI om klantcontact te automatiseren is echter een precaire zaak. Welke stappen moet je doorlopen? Hoe kies je de juiste tooling? Hoe zorg je dat alles juridisch geborgd is? Om organisaties hierbij te helpen publiceert de DDMA Commissie Conversational AI het whitepaper: Hoe pas je Conversational AI toe binnen je contactcenter? 

Whitepaper met zesstappenplan

In dit whitepaper komt het volgende aanbod. Het bepalen van het hele trajectproces in zes stappen en de benodigde expertise die er bij elke stap nodig is (1), het vaststellen van doelen (2), het kiezen van passende contactcenter-tooling (3) en het kiezen van een Conversational AI-tooling (4). Tot slot wordt afgesloten met de juridische overwegingen die je moet nemen (5), een verdiepingshoofdstuk met toelichting van hoe Conversational AI precies werkt (6) en een aantal bruikbare use cases (7).

Marike van de Klomp, voorzitter van de DDMA Commissie Conversational AI: "De mogelijkheden van conversational AI zijn eindeloos. En die zijn met de opkomst van Large Language Models nog groter geworden. Dankzij Conversational AI zijn wij in staat op basis van data, het advies aan klanten persoonlijker te maken, en kunnen we tijd besparen voor klant en medewerker op repetitieve en handmatige taken. Hierdoor kunnen bedrijven tijd en middelen besparen en zich richten op meer waardevolle zaken zoals inhoudelijke adviesgesprekken en verbetering van klantenservice. Voorwaarde voor een succesvolle inzet van conversational AI is wel dat het hele traject, van idee tot implementatie, zorgvuldig is uitgedacht. Dat is precies de reden waarom we dit whitepaper met de commissie hebben geschreven. Om bedrijven te voorzien van concrete tips en handvatten om Conversational AI in te zetten en om de klant nóg beter van dienst te kunnen zijn."

Download de whitepaper hier

www.ddma.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Adrian Sanger (DVJ-Insights): Hoe verbeter je zichtbaarheid in het schap met AI

25-07-2024 | 10:23:26
DVJ Insight integreert AI, in samenwerking met Neurons, in al haar onderzoeksmethoden.

Cheil Benelux ontwikkelt Samsung ShotControl

18-07-2024 | 10:10:00
Een tool die met behulp van AI de Nederlandse 3x3 spelers gedetailleerde informatie geeft over hun prestatie

Auke van Rossum Creative Director Trojan Monkeys

04-07-2024 | 14:56:42
Hij staat bekend om zijn passie voor concepten die sterk leunen op earned media en ziet veel potentieel in het gebruik van AI

Adform introduceert ContextGPT: AI-gebaseerde contextual targeting

03-07-2024 | 11:20:21
Dankzij de samenwerking kunnen adverteerders in Europa nu voor het eerst gebruikmaken van GPT AI-gebaseerde contextual targeting

Bambuu oprichters lanceren AI-agency BAI.agency

01-07-2024 | 15:17:00
Bas van Petten en Sietse Kingma, de oprichters van marketingbureau Bambuu, kondigen de lancering aan van hun AI-agency, BAI.agency.
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.