![[De Belofte 2023] Maiko Valentijn over Harry Homeijer](images/2023/Q3/De_Belofte_Marketing_Report_Maiko_Valentijn_GroupM.jpg.png)
[De Belofte 2023] Maiko Valentijn over Harry Homeijer
Tijdens Cross Media Awards 2023 op 18 oktober in PHIL Haarlem wordt bekendgemaakt wie De Belofte 2023 is. Wij vragen mensen die staan genoteerd in de M100 lijsten 2023 om één persoon voor te dragen. De Jury van de Cross Media Awards kiest eerst de genomineerden en daarna de winnaar.
De voordracht van Maiko Valentijn is Harry Homeijer, Head of Gaming bij GroupM.
Een volwassen medium
Gaming is allang niet meer een domein dat zich begeeft in de krochten van de samenleving. Het is een volwassen medium waarin ongelofelijk veel tijd van consumenten zit maar ook waarin jaarlijks games uitkomen met budgetten waarvan de blockbosters in de bioscoop jaloers van kunnen worden. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen snapt hoe gamers in elkaar zitten of hoe volwassen deze wereld daadwerkelijk is. Harry is bij ons al flink wat jaren aan boord, maar stak zijn hand op om ons, als management te overtuigen om aan de slag te gaan met deze nog pas jonge propositie.
Door de organisatie gevlogen
Als een jonge hond is hij door de organisatie gevlogen en heeft hij een team van 5 vrouw/man aan zich gebonden en zorgt hij voor inspiratie aan klanten en aan onze strategen. Het heeft ertoe geleid dat de omzetten om het gaming domein heel snel ontwikkeld zijn en inmiddels in onze portefeuille een hele serieuze plek inneemt. Het is inmiddels zo’n succes dat Harry met zijn team dit voor meerdere landen in EMEA managed. Een van de hoogtepunten dit jaar is het client event dat wij organiseerde voor 250+ mensen van klant zijde en vanuit publishers. Hij was de persoon om de verhalen aan elkaar te verbinden, precies zoals zijn karakter is. Het is ook die verbindende kant die hem er toe aan zette om in de ‘Wired’ community te stappen, waarin het doel is om jonge WPP’ers samen het vak van morgen vorm te geven.
Onbewandelde paden verkennen
Harry is een echte innovator die met klanten graag nog onbewandelde paden verkend om zo weer nieuwe standaarden neer te zetten. Daarbij kijkt hij graag over kanalen heen; de oplossing kan heel breed binnen media, tech, data, creatie en het liefst een combi daarvan liggen: en Harry denkt dan altijd in kansen en vanuit een klantvraag. Gaming moet ook een beetje in je hart zitten en je moet het uitdragen naar de wereld met een trots, het is te gek om te zien dat Harry hiermee ook door zichzelf te zijn en deze passie een plek geeft heel succesvol is. Vraag maar eens naar zijn tatoeages op zijn arm en zie de bezieling die er los komt! Topper! We staan als industrie nog maar aan het begin van de ontwikkelingen rondom Gaming, maar met Harry hebben we het juiste talent in huis om ons en onze klanten hier doorheen te navigeren.
Lees ook:
IPG Mediabrands voegt Kinesso, Reprise en Matterkind samen onder KINESSO-vlag
[Column] Matthijs Kloezeman (Stroom): Aim for fame: minder budget, meer effect
&.agency, Abovo Maxlead, Fightclub en Wavemaker genomineerd voor Cross Media Bureau 2023
[Vacatures] Abovo Media zoekt Projectmanager
[CMTA] StudioM, DDB Amsterdam: Hoe Kruidvat succesvol de aandacht wist vast te houden tijdens de drukste periode van het jaar
De Belofte wordt mede mogelijk gemaakt door Result Recruitment