[De Belofte 2023] Marcel Blijlevens over Joël Bleichrodt

[De Belofte 2023] Marcel Blijlevens over Joël Bleichrodt

Tijdens Cross Media Awards 2023 op 18 oktober in PHIL Haarlem wordt bekendgemaakt wie De Belofte 2023 is. Wij vragen mensen die staan genoteerd in de M100 lijsten 2023 om één persoon voor te dragen. De Jury van de Cross Media Awards kiest eerst de genomineerden en daarna de winnaar.

De voordracht van Marcel Blijlevens is Joël Bleichrodt, Marketing Analist bij PXR.

Werken met jonge, talentvolle mensen is leuk! Vooral als ze zo slim en toegewijd zijn als Joël, die bovendien ook nog eens altijd opgewekt en vriendelijk is. Joël werkt nu bijna twee jaar bij PXR, de uitgeverij van Voetbal International; GPblog; VoetbalPrimeur; BabyBytes en Bright. En hij heeft zich in die tijd enorm ontwikkeld. 

Data-analyse voor Voetbal International

Joël’s primaire werkzaamheden zijn het verzamelen van data, en het inzichtelijk maken daarvan. Hij is dagelijks in de weer met het ontwikkelen van verschillende dashboards, datacollectie en analyse op het gebied van website-verkeer, abonnementsverkoop, videoplays en meer. Zijn focus lag de afgelopen jaren op Voetbal International, maar het is de bedoeling dat we de methode waarmee we dat merk weer zo goed hebben kunnen laten groeien, meer dan nu al het geval is op onze andere titels, en het onlangs opgestarte VI Travel (een nieuwe dienst onder het merk VI), gaan toepassen. 

Bijdrage aan de groei van VI Pro

Voor Voetbal International – dat al sinds 1965 op de markt is, maar anno 2023 een cross-mediaal merk is – bestond die methode uit het inzichtelijk maken van de data uit al onze verschillende systemen, waardoor we nog beter weten wie onze bezoekers en abonnees zijn, wat zij willen zien (video), lezen en luisteren. En last but not least… wat zij voor onze content willen betalen. Die manier van werken, waarin Joël een cruciale rol speelt, heeft er voor gezorgd dat we voetballiefhebbers nog persoonlijker kunnen aanspreken. Met als gevolg dat het abonneebestand op VI Pro, onze digitale propositie met premium-content die achter een paywall zit, met bijna 30 procent is gegroeid. 

Nummer 10

Voor iemand die verantwoordelijk is voor Voetbal International, en in zijn vrije tijd ook nog eens hard werkt aan een carrière als voetbaltrainer, voel ik me verplicht om ook even in die termen over hem te spreken. En dan kan ik Joël niet anders omschrijven dan als een echte nummer 10. Dat rugnummer is in de geschiedenis niet alleen gedragen door legendarische voetballers zoals Diego Maradona, Francesco Totti en Ronaldinho. Het staat ook symbool voor de positie die Joël binnen het marketingteam bekleedt. Hij is de spil die tussen de linies speelt en ze met elkaar verbindt.

Aangever en afmaker

Van business-cases tot social media-monitors, van advertentiecampagne-analyses tot salesfunnel-inzichten. Joël is de schakel in het marketingteam die er voor zorgt dat de ploeg kan scoren. Zijn voorzetten zorgen voor panklare kansen, terwijl hij ook zijn eigen doelpunten regelmatig mee pakt. Het is een teamplayer pur sang, die niet te beroerd is om vuile meters te maken en mee te verdedigen. PXR is een digitale uitgeverij van special interest-media. Die maken we niet alleen maar Voor De Ēchte (zoals onze pay-off luidt), maar ook MET de echte. En Joël is er eentje die we nog heel lang in de ploeg hopen te kunnen houden. 

www.pxr.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Voetbal International bereikt 20.000 VI PRO-abonnees

24-08-2023 | 12:52:00
Voetbal International heeft de grens van 20.000 VI PRO-abonnees bereikt.Dit betreft betalende leden die een exclusief digitaal abonnement hebben afgesloten

[Interview] Pieter Zwart: Dankzij internet is Voetbal International groter dan ooit

21-02-2023 | 12:21:00
Pieter Zwart is hoofdredacteur van Voetbal International. We spreken hem

[Column] Bas Vlugt: De Mercurs zijn (een beetje) terug, tijd voor actie

06-11-2022 | 07:26:00
De tijden in media veranderen en die verandering kun je onder meer goed zien bij de Mercus. In 2021 gingen de Mercurs niet door omdat MMA bezig was "de interne koers te hernieuwen"

De Belofte wordt mede mogelijk gemaakt door Result Recruitment


www.resultrecruitment.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.