De Klantvriendelijkste Bedrijven van Nederland 2024 met Efteling op 1
De Efteling is in 2024 het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. Dat heeft CX-expert en marktonderzoeksbureau MarketResponse bekendgemaakt tijdens het kennisevenement One size fits all? Hoe maak je nog het verschil in Customer Experience in mediamuseum Beeld & Geluid in Hilversum.
In 2023 werd de Efteling door de Nederlandse consumenten gewaardeerd als het klantvriendelijkste bedrijf. Het attractiepark sleepte deze titel in 2019 eveneens in de wacht. De tweede en derde plaats zijn dit jaar voor respectievelijk Picnic en DSW Zorgverzekeraar. Picnic maakt daarmee een sprong van de zevende plaats vorig jaar. DSW was in 2023 tweede en behoudt nu dus nog een plaats op het erepodium. In de categorie Goede Doelen staat KiKa evenals in 2023 op de eerste plaats, gevolgd door Dierenbescherming en CliniClowns.
De top-10 van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2024 met rapportcijfers
1 Efteling 8,26
2 Picnic 8,23
3 DSW 8,14
4 Rituals 8,14
5 Suzuki 8,10
6 Pearle 8,07
7 Toyota 8,07
8 bol. 8,06
9 ANWB 8,03
10 Odido 8,00
Efteling-bezoekers worden écht gezien
Niels van der Schans, Tactisch Teamlead Horeca van de Efteling: "De gouden tip om constant hoog te presteren in klantvriendelijkheid is medewerkers niet begrenzen. Dat is de constante factor, in combinatie met een altijd prettige, informele sfeer onderling en met de bezoekers. Het belangrijkste is dat we gasten het gevoel geven dat ze écht gezien worden. Daarnaast delen we ervaringen met elkaar, complimenten van gasten houden we niet voor onszelf."
Gemiddelde score daalt voor het eerst in jaren
Gerrit Piksen, Expert Customer Experience bij MarketResponse: "Dit jaar ligt het gemiddelde rapportcijfer voor klantvriendelijkheid voor het eerst in jaren lager dan het jaar daarvoor, constateert en projectmanager van het onderzoek. Het gemiddelde cijfer daalde van 7,54 naar 7,42. Dat roept de vraag op of Nederland nog wel klantvriendelijker kan worden. We zijn ervan overtuigd dat daar nog rek in zit. Door nog creatiever te zijn in hoe we klanten bedienen, nog beter onze data te gebruiken, nog logischer na te denken bij het inrichter van een proces en de klant nog meer te betrekken bij innovatie"
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Feedback serieus nemen van belang voor medewerkertevredenheid
[Vacatures] MarketResponse zoekt een Werkstudent Textmining
[Buzz] Marline Polman (MarketResponse): De weg naar een klantvriendelijke strategie is een verandertraject
Nog 50 kanshebbers voor het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2024
[Vacatures] MarketResponse zoekt een Senior Kwalitatieve Research Consultant / Teamleider
Gepubliceerd door: Daan Dekkers