De Radiofabriek komt met campagne Audio doet ertoe

De Radiofabriek komt met campagne Audio doet ertoe

Het Hilversumse mediabedrijf De Radiofabriek start met de online campagne Audio doet ertoe. De campagne is ontwikkeld door het creatieve team Mark Schoones (Twenty-Two) en Ashwin van Vugt-Murli.

Met de positioneringscampagne speelt De Radiofabriek in op de ontwikkeling dat digitale audio al steeds meer onderdeel wordt van de marketing mix van bedrijven en organisaties, maar dit nog niet altijd goed wordt ingevuld. Doelstelling van de campagne is dan ook om mensen bewust te maken van het belang van hoogwaardige audio.

Lars Schotanus, directeur/eigenaar van de Radiofabriek: “Tegenwoordig is iedereen aan de podcast. Ze zetten een microfoon op tafel en beginnen tegen elkaar te praten. Zonder script, zonder begeleiding en zonder goede apparatuur. In sommige gevallen klinkt het zelfs alsof ze de podcast op het toilet hebben opgenomen. Antireclame dus! Met de campagne willen we dan ook het belang van goede audio benadrukken en laten zien en horen dat audio ook echt een vak is.”

Mark Schoones: “In de campagne laten we voorbeelden zien en horen hoe audioproducties klinken wanneer ze zijn verzorgd door een partij die niet voldoet aan de kwaliteit van De Radiofabriek. Dit vanuit het oogpunt dat je pas beseft wat je hebt, als het er niet meer is. Je partner, Tadic bij Ajax, maar in dit geval dus hoogwaardige audio.

Hierbij gebruiken we extreme voorbeelden. Stel je maar eens voor onverstaanbare podcast host of een spotjes voor een uitvaartverzekering met heavy metal op de achtergrond. We vergroten het natuurlijk uit, maar het is verbazingwekkend welke keuzes er soms in de praktijk gemaakt worden. Wanneer je dat hoort, besef je pas echt…audio doet ertoe."

www.deradiofabriek.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Closed on Monday ontwikkelt wervingscampagne Het Vergeten Kind en Kamers met Aandacht

15-07-2024 | 12:04:00
De campagne Een huisgenoot voor even, een ervaring voor het leven benadrukt de tijdelijke hulp die jongeren nodig hebben en de waardevolle ervaring die dit voor beide partijen oplevert.

Anton van Lieshout Head of Music Mediahuis Radio

15-07-2024 | 09:13:34
Mediahuis Radio heeft Anton van Lieshout per direct benoemd tot Head of Music van de hele radiotak. Hij wordt hiermee verantwoordelijk voor muzikale inhoud van Radio Veronica, 100% NL, SLAM!, Sublime en Sunlite. Hij wordt hiermee verantwoordelijk voor muzikale inhoud van Radio Veronica, 100% NL, SLAM!, Sublime en Sunlite. 

NPO FunX vernieuwt vormgeving en slogan

13-07-2024 | 15:52:00
NPO FunX heeft zijn vormgeving, logo en slogan vernieuwd, De slogan van het radiostation is voortaan Your city, Your sound

[Audify] maandrapport NMO Luisteronderzoek juni 2024

12-07-2024 | 12:26:00
Audify heeft de april-maandcijfers bekendgemaakt aan de hand van cijfers uit het NMO Luisteronderzoek. Daaruit blijkt dat de luistertijd van radioluisteraars met 131,1 minuten per dag stabiel is

Audify: radioreclamemarkt groeit met meer dan 10 procent in Q2 naar 67,5 en naar 115,9 miljoen in eerste half jaar

11-07-2024 | 14:13:00
De radioreclamemarkt is in het tweede kwartaal gegroeid naar 67,5 miljoen euro in het tweede kwartaal. Volgens brancheorganisatie Audify is de markt van radioreclame gegroeid met 10,4 procent.
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.