Marketing Report
Belgische krant De Zondag lanceert Zondagsbrood

Belgische krant De Zondag lanceert Zondagsbrood

De Belgische krant De Zondag lanceert een eigen brood: het Zondagsbrood. Hiermee wil de wekelijkse gratis krant nog meer klanten naar de bakker krijgen. Niet enkel op zondag om hun zondagse krant op te halen, maar vanaf nu ook voor hun dagelijks Zondagsbrood.

Barbara Spyckerelle, marketingdirecteur van De Zondag: "De lancering van het Zondagsbrood is een symbiose van de jarenlange samenwerking van De Zondag met bakkers. De lezer zal aan de ontbijttafel vanaf nu niet enkel kunnen genieten van onze krant, maar ook van het lekkere Zondagsbrood."

Te koop bij bakkers

Het Zondagsbrood wordt gebakken door, en verkocht bij, ambachtelijke bakkers. Het recept en de ingrediënten laten bakkers toe om het brood te verkopen aan een competitieve prijs. De Zondag wil het Zondagsbrood een vaste waarde in het assortiment van elke ambachtelijke bakker laten worden.

Mediacampagne

Het brood kreeg een eigen logo met een mascotte die groot en klein aanspreekt. De slogan Het dagelijks brood van De Zondag maakt meteen duidelijk dat het brood elke dag verkrijgbaar is. De lancering wordt ondersteund door een brede mediacampagne in kranten, magazines, online, op radio en in de bioscopen.

www.dezondag.be

www.roularta.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

[Marketing Report Radio] Robert Heijmans (VDS Publishers) over de budgetverschuiving van tv naar print

22-04-2024 | 14:46:00
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hem over de kracht van een kleine uitgever en de budgetverschuiving van tv naar print

[Grow by DPG Media] Hoe Intertoys een sterker imago bouwde met de inzet van Ouders van Nu en Reclamefolder.nl

19-04-2024 | 10:48:00
Van het bouwen van blokken tot aan het bouwen van een sterk merk: Intertoys kan het allebei

Janny van der Heijden gasthoofdredacteur van Margriet

17-04-2024 | 09:07:00
In haar eigen editie, die op 17 april uitkomt, geeft de culinair journalist en tv-persoonlijkheid een inkijkje in haar persoonlijke leven. 

Quest en André Kuipers gaan samenwerken

16-04-2024 | 16:44:00
Quest en astronaut André Kuijpers gaan een uitgebreide samenwerking aan waaronder een wekelijkse rubriek over ruimtevaart en het heelal

VENGEAN ontwikkelt Legacy-campagne voor Schouten & Nelissen

10-04-2024 | 00:15:00
Met als kernwaarde moed wil Schouten & Nelissen mensen en daarmee de organisaties waarvoor ze werken, sterker maken in werk en leven

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief