Marketing Report
Dentsu breidt samenwerking met Google Cloud uit door inzet AI nieuws

Dentsu breidt samenwerking met Google Cloud uit door inzet AI

Dentsu Group Inc. heeft een belangrijke ontwikkeling aangekondigd in haar langdurige relatie met Google Cloud door de inzet van Google Cloud's Vertex AI en Duet AI voor Google Workspace – waarmee de focus op het stimuleren van innovatie door middel van opkomende technologieën zoals GenAI wordt vergroot.

Dominic Shine, Group CIO bij dentsu: "Google Cloud blijft een belangrijke partner voor dentsu bij het ontwikkelen van innovatieve producten en diensten voor klanten en het optimaliseren van onze wereldwijde activiteiten. We besteden veel aandacht aan experimenten met opkomende GenAI-tools en we zijn enthousiast over het enorme potentieel van de Google Cloud AI-roadmap. Onze teams in de hele groep kijken uit naar het testen van het Vertex AI-platform voor het ontwikkelen van oplossingen en de nieuwe Workspace AI-mogelijkheden om de dagelijkse bedrijfsactiviteiten krachtiger te maken."

Merkle's generatieve AI-oplossing, Merkle GenCX, zal samenwerken met Google's Vertex AI en Duet AI, om merken de mogelijkheid te geven om verbonden klantervaringen te stimuleren met verbeterde snelheid, nauwkeurigheid en effectiviteit die niet mogelijk was vóór het tijdperk van generatieve AI. Merkle GenCX bouwt voort op haar jarenlange ervaring op het gebied van data en analytics en maakt gebruik van grote kennismodellen (LKM's) en de kracht van grote taalmodellen (LLM's) op de eigen datamiddelen van haar klanten via neutrale netwerken om kansen te ontdekken met enorme hoeveelheden first-party data van bedrijven –en dat alles in een privacyveilige omgeving.

Bedrijven die Google Duet AI en Vertex AI gebruiken, kunnen Merkle GenCX gebruiken om kansen te creëren voor merken die bruikbare inzichten genereren uit gegevens die voorheen onbenut bleven.

Voordelen zijn onder andere:

  • Geavanceerde beslissingsmogelijkheden op basis van 360-graden klantgegevens en realtime optimalisatie op honderden modellen
  • On-demand personalisatie
  • Optimalisatie van site-inhoud op basis van grote kennismodellen
  • Productie van dashboards van de volgende generatie met gebruik van spraak- en tekstzoekinteracties via platforms zoals Looker

Shirli Zelcer, Global Head of Analytics and Data Platforms bij Merkle: "De kracht van AI en data brengt de toekomst van CX vandaag in de markt, en Merkle en Google zullen merken helpen begeleiden op deze reis. Door deze data en LKM's van Merkle GenCX te integreren in de Google AI-platforms, in combinatie met de voordelen van de Google Cloud, kunnen marketeers betekenisvolle ervaringen voor hun klanten bouwen."

Dentsu heeft prioriteit gegeven aan investeringen in de inzet van private en veilige instances van enterprise-grade cloud-infrastructuur, gebaseerd op ethische en verantwoorde AI-principes by design. Google Cloud heeft een vergelijkbare visie en heeft als pionier op het gebied van verantwoorde AI in 2018 zijn AI Principles vrijgegeven om zijn toewijding aan het verantwoord ontwikkelen van technologie te beschrijven.

Met deze volgende fase in de relatie met Google Cloud zal dentsu haar teams in staat stellen zich te richten op snelle bijscholing op het gebied van GenAI om snelle prototypes en duurzame oplossingen te leveren die zijn ontwikkeld met het AI-platform van Google Cloud.

Caroline Yap, Managing Director, Global AI Business bij Google Cloud: "Dit volgende hoofdstuk van onze samenwerking is een bewijs van hoe ons platform en onze oplossingen de creatieve minds bij dentsu verder in staat kunnen stellen om merkervaringen tot leven te brengen door technologie op een veilige, ethische en verantwoordelijke manier in te zetten."

www.dentsu.com

Lees meer:

[Interview] Marijke Gorissen (dentsu): Engage or be ignored

12-09-2023 | 12:49:00
Marijke Gorissen is Client Partner Global Clients bij dentsu Benelux. Zij is ook een van de juryleden van de Content Marketing | The Awards

Pathé en Albert Heijn komen met digitale filmspaaractie

04-09-2023 | 12:27:00
Pathé en Albert Heijn zijn via een samenwerking een digitale filmspaaractie gestart waarbij vanaf 4 september tot en met 17 september er digitaal gespaard kan worden voor een tweede gratis bioscoopkaartje en een tweede drankje of snack

[Interview] Ruud de Langen (dentsu): NPO moet weer meer reclame krijgen en diverser worden

24-08-2023 | 10:07:00
In het kader van de Cross Media Awards publiceren we een interview met Ruud de Langen, jurylid van de bureaujury en Chief Growth Officer bij dentsu Benelux. In 2022 was Ruud de Langen Cross Media Man van het jaar

10 genomineerden voor De Belofte 2023

15-08-2023 | 13:28:00
Tijdens Cross Media Awards 2023 op 18 oktober in PHIL Haarlem wordt bekendgemaakt wie De Belofte 2023 is. Wij hebben mensen die staan genoteerd in de M100 lijsten 2023 gevraagd om één persoon voor te dragen. Dat heeft een recordaantal van 59 voordrachten opgeleverd

[De Belofte 2023] Els Wijnstekers over Robert Heijmans

01-08-2023 | 14:14:00
Tijdens Cross Media Awards 2023 op 18 oktober in PHIL Haarlem wordt bekendgemaakt wie De Belofte 2023 is. Wij vragen mensen die staan genoteerd in de M100 lijsten 2023 om één persoon voor te dragen. De Jury van de Cross Media Awards kiest eerst de genomineerden en daarna de winnaar. De voordracht van Els Wijnstekers is Robert Heijmans, Trading Manager & Senior Media Consultant bij dentsu

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.