Dentsu Creative lanceert DOJO: Creative Technology Lab voor prototypes
De mogelijkheden en kansen op het gebied van technologie als AI, Mixed Reality en Predictive Modeling ontwikkelen zich bijna dagelijks. Daarom brengt Dentsu Creative haar Creative Technology talent samen in een nieuw type innovatielab. Hier kunnen merken een concept in vier weken tot leven brengen met een werkend prototype, waarmee de waarde in de echte wereld getest kan worden.
Van Design Thinking naar Design Doing
Uit onderzoek van Dentsu Creative Amsterdam blijkt dat veel merken tegen hetzelfde probleem aanlopen: ideeën genoeg, maar een volle backlog; een gebrek aan tijd, geld en de juiste mensen om deze ideeën realiteit te laten worden. Hoe maak je dan als bedrijf goede keuzes en bepaal je de waarde van nieuwe technologie voor klanten en voor de business?
Luke Vink, Head of Creative Technology bij Dentsu Creative: "De behoefte verschuift van Design Thinking naar Design Doing. Een idee er op een slide mooi uit laten zien is één ding, daar realiteit van maken een tweede. Dat doen wij. Ons team van creative technologists heeft het talent om menselijke creativiteit te combineren met het bouwen en programmeren met opkomende technologieën. In onze nieuwe DOJO propositie brengen we deze skills samen om klanten te helpen versnellen en hun effectieve output te vergroten."
Creative Technology
Deniz Kurt, Creative Technologist bij Dentsu Creative: "Wij geloven dat technologie onze industrie op een positieve manier op zijn kop kan zetten, mits we het inzetten als katalysator voor creativiteit en effectiviteit. Creative technology gaat voor ons over de combinatie van het nut van technologie, met de rijkheid van menselijke emoties. Zo lanceerden we drie maanden geleden onze experimentele Artificial Client. Personas als de Ruthless Critic en Idealistic Dreamer geven bruikbare feedback op creatief werk, van copy tot UX. Door op een slimme manier verschillende AI-tools aan elkaar te knopen, helpt het ons niet alleen ons werk te versnellen, maar komt het ook echt tot leven met realtime sprekende 3D-characters en een uitdagende tone-of-voice."
DOJO gaat van start met het ontwikkelen van prototypes voor launching clients KPN en Randstad.
Ter ere van de lancering geeft DOJO één sprint in Creative Prototyping weg. Merken kunnen tot 5 december hun beste AI-idee via thedojo.studio indienen. Op 7 december wordt tijdens het DOJO Launch Event de winnaar bekendgemaakt.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Dentsu wint wereldwijde mediapitch eBay
Dentsu en Rabobank komen met merkcampagne Onze bank
Dentsu Benelux lanceert OOH-trendrapport 2024: Lange campagnes het best voor merkherkenning
Ashley Knight, Florian Root and Pascal Rotteveel Dentsu Lab’s EMEA leadership team
dentsu integreert Brand Advocacy in haar dienstverlening
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen