Dentsu Creative ontwikkelt merkstrategie en campagne voor Babboe

Dentsu Creative ontwikkelt merkstrategie en campagne voor Babboe

Op zoek naar verfrissing in de communicatie en een betere aansluiting bij jonge gezinnen voor nu en in de toekomst, koos Babboe na een korte oriëntatie voor Dentsu Creative Amsterdam als bureau-partner.

Als eerste werd de merkstrategie aangescherpt. Gekozen werd de focus te leggen op de emotionele impact die een Babboe kan maken, niet op het product zelf.

Rens Bosma, Head of Marketing bij Babboe: “Al sinds het eerste begin is het de purpose van Babboe om het leven leuker en makkelijker te maken. Dat makkelijke geldt natuurlijk met name voor de ouders. Maar de lol van een ritje in een Babboe zit ‘m vooral bij de kinderen. We wilden daar de nadruk op gaan leggen.”

Eigen karakter

Ralph Balk, Business Director bij Dentsu Creative Amsterdam: “Communicatie voor bakfietsen is over het algemeen heel eenvormig. Leuke gezinnetjes met schattige kindertjes, maar veel verder komt het niet. We wilden het per se anders doen. Babboe heeft een heel eigen karakter. Dat komt in de campagne nu goed tot uitdrukking.”

De campagne die, naast Nederland, in nog vijf grote Europese markten gevoerd zal gaan worden, bestaat uit video, social, display en OOH en gaat medio september in diverse landen van start.

Credits:

Opdrachtgever: Rens Bosma, Karin Hooijer, Nynke de Ruiter (Babboe) | Concept & Strategie: Dentsu Creative Amsterdam | Productiemaatschappij: Since 88 | Animatie studio: Make ‘em Say | Regisseur: Tom Sibma | First AD: Fabian van der Hulst | D.O.P.: Kevin Vidal | Executive producer: Daan Dagevos | Producer: Ushani Karunadasa | Editor: Jits Vlaar | Grading: Wietse van Bezooijen | Online: Compound | Sound design: Gregory Caron | Fotografie: Lotte Koster

www.dentsu.com/nl/nl

www.babboe.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Team5pm en Storyboard ontwikkelen YouTube-serie Brand Brouwmeesters voor Brand

17-09-2024 | 11:34:00
De infotainment-serie heeft als doel de bekendheid van Brand's brouwerij en de ontwikkeling van haar speciaalbieren te vergroten

Tui Six Managing Director Merkle Nederland

12-09-2024 | 12:53:00
Met meer dan 16 jaar ervaring in digital, e-commerce en strategie, brengt Tui een schat aan kennis en ervaring mee naar Merkle. 

[Content Marketing Awards 2024] EssenceMediacom e.v.a: het Telefoonboekje

12-09-2024 | 08:00:00
Ouders worstelen met schermtijd bij hun kinderen. Odido's antwoord: 'Het Telefoonboekje'!

Dentsu wint wereldwijde mediapitch eBay

05-09-2024 | 16:29:00
eBay, een van 's werelds grootste e-commerce platforms, heeft na een intensieve pitchprocedure het wereldwijde mediacontract getekend bij dentsu. 

Dentsu en Rabobank komen met merkcampagne Onze bank

02-09-2024 | 09:49:00
Met de vernieuwde merkcampagne viert de bank haar coöperatieve karakter

 

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.