Marketing Report
DPG Media: Ouders van Nu stopt met print; Wendy van Poorten hoofdredacteur nieuws

DPG Media: Ouders van Nu stopt met print; Wendy van Poorten hoofdredacteur

DPG Media heeft besloten om per 1 januari 2024 te stoppen met de (reguliere) printuitgave van Ouders van Nu en deze titel als digitaal merk voort te zetten.

Wel blijven er specifieke zwanger- en babyspecials als papieren uitgaven verschijnen die geinteresseerde lezers gratis kunnen aanvragen. Adverteerders houden daarmee multimediale advertentiemogelijkheden. De printuitgave had volgens NOM een totale betaalde gerichte oplage van 16.050 en een totale verspreide oplage vna 22.693 exemplaren in de periode van 2022 Q2 tot en met 2023 Q1.

Sinds de overname door DPG Media in 2020 wordt er volgens de uitgever flink geïnvesteerd in de digitale toekomst van het merk. De belangrijkste pijlers van het merk - informatie over zwangerschap en ouderschap - komen op het vernieuwde digitale platform optimaal tot hun recht. Met het platform wil DPG Media de titel digitaal verder uitbouwen met meer informatie, advies, herkenning en erkenning - waar mogelijk gepersonaliseerd.

Per 1 augustus 2023 is met de transformatie naar het zijn van een digitaal merk Wendy van Poorten benoemd tot hoofdredacteur van Ouders van Nu. De hoofdredacteur zal als digital native deze digitale transformatie gaan versnellen. Wendy van Poorten was vier jaar lang Content Director bij &C Media en heeft ervaring bij bladen als Cosmopolitan, LINDA. en Jackie.

Wendy van Poorten: “Ouders van Nu is al 55 jaar de helpende hand van miljoenen (toekomstige) jonge ouders en opvoeders. We gaan ervoor zorgen dat het merk de komende 55 jaar nét zo relevant blijft en 24/7 de juiste content biedt voor de Ouders van Nu én straks.”

Met het stoppen van de reguliere printuitgave wordt meer focus aangebracht in de digitale informatievoorziening.

Koen Crijns, adjunct directeur van de Special Interest Media publicaties van DPG Media: “We zien dat de doelgroep van (toekomstige) jonge ouders inmiddels volledig digital minded is en dat de behoefte aan een papieren uitgave nog maar zeer beperkt is. Via onze website, nieuwsbrieven en social media kanalen bedienen we een miljoenenpubliek en mede dankzij onze zwangerbox bereiken we de overgrote meerderheid van alle zwangeren in Nederland. Onze digitale kanalen willen we de komende tijd verder gaan uitbouwen.”

www.dpgmediagroup.com

www.oudersvannu.nl

 

Lees ook:

RA*W Cannes Summer Course 2023

03-08-2023 | 09:38:00
We Are nRA*W organiseert jaarlijks de RA*W Cannes Summer Course, een uniek avontuur waarbij 25 jonge talenten de kans krijgen hun creatieve grenzen te verleggen bij het Cannes Lions International Festival of Creativity. Van inspirerende talks in het Palais tot exclusieve feestjes, van een pitch in sneltreinvaart tot het geven van een podium aan de jongere generatie met 'Real Talks', deze reis zat vol met unieke ervaringe

[Column] Rodger Werkhoven (iO): Lions 2023: hoe ChatGPT heel Cannes van Meta- naar AI-expert omschoolde

28-06-2023 | 22:54:00
Het kan verkeren. Het contrast kon niet groter zijn. Als ik vorig jaar ‘AI' zei, moest ik ’t vaak ook meteen spellen: “Eej - Ai.” En dan daarna toch ook nog ’ns helemaal voluit ’artificiële intelligentie’ zeggen. Gelukkig helemaal niet vaak. Weinigen waren namelijk geïnteresseerd

VS, VK en Brazilië grote winnaars van Cannes Lions 2023 - een analyse in cijfers

27-06-2023 | 18:27:00
VS, VK en Brazilië hebben de meeste prijzen binnengehaald bij Cannes Lions 2023. Maar je kunt ook Nieuw-Zeeland of UAE als grote winnaars benoemen, het is maar net hoe je rekent. En er valt nog meer te rekenen

Bronzen Lions voor TBWA\Neboko, Wieden+Kennedy en Publicis Groupe Benelux

26-06-2023 | 12:04:00
Op de laatste dag van het Cannes Lions Festival 2023 wonnen TBWA\Neboko, Wieden+Kennedy en Publicis Groupe Benelux elk een bronzen Lion

[Marketing Report Cannes] Japie Stoppelenburg over Truus

24-06-2023 | 22:13:00
Japie Stoppelenburg: "Wij denken dat er al heel veel bureaus zijn in Amsterdam die heel goed zijn in werk maken voor andere Amsterdammers, allemaal heel cool, heel kunstig, heel indie en artfull. Maar wij maken wat wij noemen advertsing voor real people, dus voor de rest van Nederland. Dat vergt in mijn idee een andere aanpak en een andere blik op de wereld."
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.