[Dutch PR Awards 2024] Jacqueline Bosselaar over Het PR Bureau

[Dutch PR Awards 2024] Jacqueline Bosselaar over Het PR Bureau

Het PR Bureau (HPB) doet mee aan de Dutch PR Awards 2024 en zendt in voor PR Bureau van het Jaar 2024. Aan het woord is Jacqueline Bosselaar, Executive Strategy Director, CEO en Founder van HPB.

Kun jij HPB introduceren?

HPB | Het PR Bureau is een full service Earned First Creative Agency. Wij zijn opgericht in 2005, vanuit het geloof dat PR een tastbare positieve impact kan hebben op zowel de business als onze maatschappij en wereld. Wij geloven zelfs dat merken en organisaties problemen kunnen oplossen waar overheden (nog) tekortschieten.

Wij helpen merken en organisaties door de ruis te breken en een diepere, betere verbinding met mensen te vinden. Door ze te helpen hun invloed in te zetten om zaken te veranderen die er écht toe doen, en zo oprecht, relevant en waardevol te zijn in de levens van mensen. Alles waarmee zij gewaardeerd, geliefd en - uiteindelijk - beroemd worden om de allerbeste redenen.

Wat is jouw visie op de ontwikkeling van het PR-vak?

Liefde kun je niet kopen, die moet je verdienen! Vooral nu mensen elke dag overspoeld worden met commerciële boodschappen en traditionele communicatiemogelijkheden verder worden ingeperkt, kun je als beoogd love brand niet blijven investeren in marketing waarvan we weten dat de effectiviteit afneemt. You have to deserve to be loved! Earned first creativiteit is daarin nu meer van waarde dan het ooit geweest is. En die waarde zal alleen maar groeien.

Vanuit dat perspectief helpen wij merken beroemd te worden. Niet als doel an sich, maar als bevestiging van dat ze iets hebben gedaan waardoor ze oprecht verdient om beroemd te zijn. Dit doen we middels onze zelfontwikkelde F+A+M+E Formule:
Facts + Attention + Meaning + Earned = famous for the best reasons.
Beroemd worden bestaat uit de logische optelsom van deze vier vaste elementen: spraakmakende feiten, een passend sociaal-maatschappelijk aandachtsgebied, een authentieke manier waarop dit tot leven wordt gewekt en slimme inzet van invloedrijke mensen en media om nog meer aandacht te verdienen. Dit model zorgt ervoor dat elk merk vanuit oprechte intentie en vanuit hun eigen rol impact kan maken. Daarmee is het gelijk ook het perfecte bescherming tegen elke vorm van washing of hushing - het gaat om echte initiatieven rond echte problemen in de levens van echte mensen.

Welke nieuwe klanten hebben jullie gewonnen in 2023 en 2024?

Onder andere Snapchat, Amazon, Peroni, De Baak, BYD, TK Maxx en Wavin Global.

Kun je een PR-campagne uit 2023 of 2024 beschrijven waar je trots op bent?

We hebben dit jaar aan meerdere campagnes gewerkt die ons geloof in de kracht van earned first communicatie hebben versterkt. Ons werk voor KPN ‘Stukje van mij’ i.s.m. Dentsu en Wefilm heeft absoluut iets losgemaakt in de maatschappij, waarbij 4 op de 10 Nederlanders heeft aangegeven iets van het nummer en haar boodschap mee te hebben gekregen voordat er paid media was ingezet. Docenten hebben de video als lesmateriaal gebruikt en zelfs in het buitenland is er aandacht aan besteed.

Ook ons werk voor Ajax i.s.m. One:Nil ‘Silence Social Hate’ had zichtbaar impact. Natuurlijk in bereik, maar vooral daar waar het er écht toe doet: +16% rapportage van social hate, +11% blokkeren van schrijvers en +8% verzoek om haatdragende berichten te verwijderen.

Verder maakt ons werk voor ASICS ons trots, waar we keer op keer met nieuwe spraakmakende PR-activaties de boodschap van het merk laden en het belang van mentale gezondheid centraal stellen, waarmee we het merk zien groeien.

www.hetprbureau.com

www.dutchpr-awards.nl

Lees hier alles over de Dutch PR Awards en hoe in te zenden

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

[Dutch PR Awards 2024] 2twintig PR: Stedin - De Zonnerette

06-06-2024 | 12:03:00
2twintig PR is een full-service PR-bureau voor opdrachtgevers als Stedin, Koninklijke Verkade, Jacobs Douwe Egberts en Hoppenbrouwers

[Dutch PR Awards 2024] Claire Slootheer (Iconic Studios): Het is key om onderwerpen aan te snijden die er toe doen

30-05-2024 | 12:27:00
In de voortdurend veranderde wereld van creatieve PR en marketing, is Iconic Studios uitgegroeid van een traditioneel PR-bureau tot een full-service agency

Dutch PR Awards 2024 | Koop nu jouw kaarten!

30-05-2024 | 06:44:00
De Dutch PR Awards 2024 worden uitgereikt tijdens M100 Summer Edition op woensdag 26 juni in Corendon Schiphol Hotel

[Dutch PR Awards 2024] Free Heri Heri for All 2023

28-05-2024 | 08:05:00
Op 1 juli 2023 vond voor het 21ste jaar de Nationale Herdenking en Viering van de afschaffing van de trans-Atlantische slavernij plaats

[Dutch PR Awards 2024] Dutch Design Week 2023 (Dutch Design Foundation)

28-05-2024 | 08:05:00
Dutch Design Foundation is optimistisch en gelooft in het probleemoplossende vermogen van ontwerpers om de wereld een betere plek te maken. Dutch Design Foundation biedt ontwerpers daarom kansen, ondersteuning, publiciteit en een platform
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.