![[Dutch PR Awards 2024] Remi Kuchler over NXT agency](images/2024/Q2/NXT - Remi-marketingreport.jpg)
[Dutch PR Awards 2024] Remi Kuchler over NXT agency
NXT agency doet mee aan de Dutch PR Awards 2024 en zendt in voor PR Bureau van het Jaar 2024. Aan het woord is Remi Kuchler, Co-Founder & PR manager bij NXT agency.
Kun jij NXT agency introduceren?
NXT Agency is een PR-bureau dat zich richt op gamechangers in de branches tech, mobiliteit, energie en start/scale-ups. Wij ondersteunen bedrijven die het net even anders doen en daarmee grote successen behalen. Ons doel is om hen te helpen de autoriteitspositie van Thought Leader in hun vakgebied te claimen.
Wat is jouw visie op de ontwikkeling van het PR-vak?
Het PR-vak draait steeds meer om verbinding en relaties, zowel tussen klant, media en gebruiker van het mediaplatform. Met de opkomst van nieuwe technologieën zoals generatieve AI, is het voor iedereen mogelijk om teksten in een handomdraai op te stellen.
Het belang van de verbinding tussen klant, media en gebruiker van het mediaplatform is nu het punt waar succes als PR-professional te behalen valt. Door een goede dosis creativiteit, vakbekwaamheid en kennis van actualiteiten kun je je in het PR-vak onderscheiden van de eenheidsworst die generatieve AI met zich meebrengt.
Welke nieuwe klanten hebben jullie gewonnen in 2023 en 2024?
ADC
Digital Trust Center (Min Ekz)
Cargoroo
Eraneos
GIGA Storage
MKB-Nederland
Matrixian Group
Ordina
Quinyx
Robidus (ASR)
Trunkrs
Typetone
Watermelon
Kun je een PR-campagne uit 2023 of 2024 beschrijven waar je trots op bent?
De algehele PR-ondersteuning voor het Digital Trust Center (Ministerie van Economische Zaken) waar we trots op zijn, evenals het project voor Robidus (ASR) over verzuim en ouderschapsverlof, hebben beide bijgedragen aan maatschappelijke impact dankzij de inzet van PR.
Digital Trust Center (DTC)
In maart 2023 zijn we gestart met de PR-ondersteuning van het DTC. Binnen deze organisatie, die onderdeel is van het Ministerie van Economische Zaken, was nog geen PR-beleid opgezet, behalve het reactief reageren op mediaverzoeken.
Samen met de communicatieadviseurs hebben we in kaart gebracht welke doelgroepen belangrijk waren om te bereiken, welke media zij interessant vinden en waarvan zij op de hoogte gehouden willen worden. Daarvoor hebben we een PR-plan opgesteld waarbij we nieuws van het DTC hebben gedeeld met relevante media.
Hierbij stond het gericht versturen van persberichten centraal.
De aanwezigheid van het DTC in de media is in dat jaar met 1500% gegroeid, waardoor het bewustzijn van ondernemers, IT-medewerkers en andere gerelateerde partijen op het gebied van cyberveiligheid is vergroot.
Robidus (ASR)
Uit de data van Robidus bleek dat veel jonge ouders in ziekteverzuim terechtkomen omdat ze niet volledig gebruikmaken van hun ouderschapsverlof. Deze trend hebben we gekoppeld aan data van het UWV en CBS. Vervolgens hebben we dit met het ANP gedeeld en later met andere media om awareness voor deze kwestie te vergroten.
De media hebben dit breed opgepikt (ik kan het publicatierapport toesturen), waaronder AD, RTL, Linda en NU.nl.
Met deze campagne hebben we Robidus gepositioneerd als Thought Leader op het gebied van inzetbaarheid, hun naamsbekendheid vergroot en aandacht gevraagd voor een maatschappelijk probleem.
Lees hier alles over de Dutch PR Awards en hoe in te zenden
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
![](/assets/images/banner-CMTA.png)
Lees ook: