[Dutch PR Awards 2024] SuperRebel: Ok Bloomer

[Dutch PR Awards 2024] SuperRebel: Ok Bloomer

Naam Case: Ok Bloomer | Inzender: SuperRebel Agency | Categorie: Zorg

Kun jij SuperRebel Agency introduceren?

SuperRebel Agency is an independent, internationally oriented creative company. We develop brave new brands and we energize existing brands. We are a boutique agency with a strong design and tech operation. Everything at SuperRebel Agency is driven by creativity. Our clients are inspiring entrepreneurs and entrepreneurial marketeers. Together we maximize brand value. We create strong ideas that influence culture and people and build intense relationships between companies and their customers. We help our clients to take brave and bold decisions and to make things simple and understandable. That’s why we are the ‘creative agency for brave brands’.

Wie was de opdrachtgever?

Opdrachtgever is Merits Partners, een toonaangevende full-service projectontwikkelaar, gespecialiseerd in de senior care en living markt. Bij Merits is het de missie om hoogwaardige woon- en zorgconcepten te creëren in nauwe samenwerking met partners. De focus ligt voor de volle 100 procent op levensloopbestendigheid, het opbouwen van community ’s en het bevorderen van samenwerking. Blooming is het woonconcept, waarmee Merits Partners in verschillende steden appartementen voor senioren ontwikkelen.

De briefing en de doelstellingen

In 2050 is 1 op de 4 mensen 65 jaar of ouder. Met de senioren huisvesting die er nu is kan Nederland dat getal natuurlijk niet aan. Reden voor projectontwikkelaar Merits Partners om daar wat aan te doen. Niet zomaar, maar met appartementen waar je op je oude dag wel wil zitten. En niet in dat akelige bejaardenhuis waar steeds meer berichten over in de media komen hoe de zorg daar beetje bij beetje verschraald. Dat wens je jezelf en je ouders niet toe.

De tijd dat je met alleen een bouwbord het project verkocht is voorbij. Tegenwoordig moet je als projectontwikkelaar ook aan je naam en identiteit bouwen. Blooming Oosterhout is het eerste project onder het nieuwe label, waarmee Merits Partners zich richt op seniorenhuisvesting. Het concept Blooming wordt na een succesvolle verkoop (70 procent van de appartementen verkocht) van Oosterhout landelijk uitgerold, zodat er meer en meer mensen kunnen genieten van een geweldige oude dag. De uitdaging lag dus niet alleen op verkoop maar ook bekendheid van het senior living concept.

Inzichten en strategie

Mensen willen vitaal oud worden. Een beeld wat in de media niet altijd van ze geschetst wordt. Als je 50+ bent word je om de oren geslagen met advertenties van trapliften, spiergels en supplementen. Allemaal met dezelfde boodschap. Doe wat aan het grote aftakelen. En tot overmaat van ramp word je door de jongere generatie ook nog eens weggezet alsof je niet meer bij de tijd bent met de woorden ‘ok boomer’. Dat terwijl dat voor de gemiddelde 50+er niet zo voelt. Ze voelen zich eerder in de bloei van hun leven. Ze voelen zich blooming. Maar stiekem denken ze natuurlijk wel na over later. En over hoe ze het straks goed voor zichzelf regelen. Maar dan wel op een manier die bij ze past. Reden voor senior living merk Blooming om daaropin te spelen.

De case

In makelaarsjargon is Blooming een gelijkvloerse, levensbestendige woningvorm voor de vitale senior die gebreken langzaam op zich af ziet komen. En in de campagne? OK Bloomer, dit is het appartement waar je wel dood gevonden wil worden. Een uitgesproken boodschap, maar niet uit de lucht gegrepen. Eenzaamheid is een van de grootste angsten van ouderen. Daarom biedt Blooming naast luxe appartementen ook 180 m2 gezamenlijke ruimte, waaronder een keuken, bar, living en terras waar je samen kunt koken, sporten, relaxen of een feestje vieren. Hier richt je als Bloomer niet alleen je appartement in, maar ook je leven.

“Bloomer is een geuzennaam voor de opbloeiende boomer. Met de grote vergrijzingsgolf die eraan komt, richt Merits Partners zich op projecten waar je juist wel dood gevonden wil worden,” aldus projectontwikkelaar Bart Timmers van Merits Partners.

Merits Partners koos voor een mondige doelgroep in een uitgesproken campagne. Juist in vastgoed is het belangrijk om het verschil te maken met een slim idee en een uitgesproken campagne, de tijd dat je met alleen een bouwbord het project verkocht is voorbij. Tegenwoordig moet je als projectontwikkelaar ook aan je naam en identiteit bouwen. Blooming Oosterhout is het eerste project onder het nieuwe label, waarmee Merits Partners zich richt op seniorenhuisvesting. Het concept Blooming wordt na Oosterhout landelijk uitgerold, zodat er meer en meer bloomers kunnen genieten van een geweldige oude dag.

Dankzij de spraakmakende campagne is Blooming Oosterhout nu al het gesprek van de dag. En niet alleen onder Bloomers. Dankzij artikelen in BN De Stem, Oosterhout vandaag, het AD, De Zeeuwse courant en het Brabants dagblad krijgt het project volop aandacht in PR en weet heel de regio binnenkort wat een Bloomer is en waarom Blooming helemaal het einde is. De campagne bestaat uit PR, outdoor, online advertising, social media en een guerrilla actie, waarmee Blooming senioren op de markt verrast met een geranium, want achter de geraniums kan altijd nog.

www.superrebel.com

www.meritspartners.com

www.dutchpr-awards.nl

Dit is een inzending voor de Dutch PR Awards 2024.

Lees alles over de Dutch PR Awards 2024 en hoe in te sturen hier

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

[Dutch PR Awards 2024] 2twintig PR: Stedin - De Zonnerette

06-06-2024 | 12:03:00
2twintig PR is een full-service PR-bureau voor opdrachtgevers als Stedin, Koninklijke Verkade, Jacobs Douwe Egberts en Hoppenbrouwers

[Dutch PR Awards 2024] Claire Slootheer (Iconic Studios): Het is key om onderwerpen aan te snijden die er toe doen

30-05-2024 | 12:27:00
In de voortdurend veranderde wereld van creatieve PR en marketing, is Iconic Studios uitgegroeid van een traditioneel PR-bureau tot een full-service agency

Dutch PR Awards 2024 | Koop nu kaarten!

30-05-2024 | 06:44:00
De Dutch PR Awards 2024 worden uitgereikt tijdens M100 Summer Edition op woensdag 26 juni in Corendon Schiphol Hotel

[Dutch PR Awards 2024] Free Heri Heri for All 2023

28-05-2024 | 08:05:00
Op 1 juli 2023 vond voor het 21ste jaar de Nationale Herdenking en Viering van de afschaffing van de trans-Atlantische slavernij plaats

[Dutch PR Awards 2024] Dutch Design Week 2023 (Dutch Design Foundation)

28-05-2024 | 08:05:00
Dutch Design Foundation is optimistisch en gelooft in het probleemoplossende vermogen van ontwerpers om de wereld een betere plek te maken. Dutch Design Foundation biedt ontwerpers daarom kansen, ondersteuning, publiciteit en een platform
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.