[Dutch PR Awards 2024] Introductie van Touch Card

[Dutch PR Awards 2024] Introductie van Touch Card

Naam Introductie: Introductie van Touch Card | Opdrachtgever: Mastercard Nederland

De briefing en de doelstellingen

De briefing was om een PR-waardige introductie te creëren die het innovatieve Mastercard betaalproduct Touch Card in Nederland introduceert. Uitgangspunten: de campagne moest aantrekkelijk zijn voor visueel beperkte mensen, die voornamelijk via het gehoor kunnen worden bereikt. Tegelijkertijd moest de opzet relevant en aansprekend zijn voor een brede doelgroep. Een belangrijke pijler voor Mastercard is immers dat iedereen veilig en onafhankelijk kan betalen. In Nederland is ING de eerste partner met wie Mastercard deze oplossing introduceert.

Doelstellingen waren het het creëren van grote bekendheid voor Touch Card van Mastercard en het op een unieke manier lanceren van een nieuw product, zodat de introductie op zou vallen bij zowel consumenten als potentiële nieuwe partners

Inzichten en strategie

Inzichten

Naarmate de levensverwachting toeneemt en mensen meer tijd besteden aan het kijken naar schermen, zal het aantal gevallen van visuele beperking wereldwijd naar verwachting in de komende 30 jaar met 55% toenemen. In Nederland zijn er op dit moment in Nederland circa 300.000 mensen met een visuele beperking.

Touch Card van Mastercard is ontworpen om de onafhankelijkheid van mensen met een visuele beperking tijdens het betalen te vergroten. Door een gestandaardiseerd ontwerp, een unieke inkeping voor de credit, debit en prepaid betaalkaart, wordt het makkelijker de verschillende betaalkaarten van elkaar te onderscheiden. Deze oplossing is uitgebreid getest met relevante doelgroepen, goedgekeurd door VISIONS in de VS, het Royal National Institute of Blind People in het VK, de Nederlandse Oogvereniging en geaccepteerd door wereldwijde geldautomaatfabrikanten. Mastercard streeft ernaar om van Touch Card de wereldwijde standaard te maken.

Strategie

Bij de campagne ontwikkeling stonden twee inzichten centraal:
- De belangrijkste doelgroep - visueel beperkte personen - kan voornamelijk worden bereikt via het gehoor. Dit moest dus een belangrijk onderdeel van de campagne worden.
- De campagne moest passen bij het innovatieve karakter van Mastercard.

Belangrijk onderdeel van de campagne ontwikkeling is dat alle uitingen (schriftelijk persbericht, spoken word persbericht, video, visuals) tot stand zijn gekomen in samenwerking met Oogvereniging Nederland. Zo werd gewaarborgd dat in alle communicatie de juiste bewoording is gebruikt - en het juiste gevoel bij mensen met een visuele beperking werd overgebracht.

De introductie

Om het nieuws op maat en aansprekend te maken voor personen met een visuele beperking, op een manier die verder gaat dan het voorlezen van een tekst door bijvoorbeeld een computerstem, hebben we spoken word performer Elten Kiene gevraagd een doorvertaling te maken door de kunst van zijn stem te gebruiken. Spoken word is een bijzondere manier van het overbrengen van informatie: door de dichtvorm, het gebruik van verschillende intonaties en een beat, brengt het een gevoel over.

De combinatie met Mastercard ’s sonic branding zorgde voor audio herkenning van het merk. Deze creatieve introductie met een spoken word-audiopersbericht – de eerste in zijn soort - geeft voorrang aan auditieve toegankelijkheid, terwijl deze door het innovatieve karakter ook interessant en opvallend was voor een groter publiek

www.omnicomgroup.com

www.fcb-amsterdam.nl

www.big-group.nl

www.dentsu.com

www.mastercard.nl

www.dutchpr-awards.nl

Dit is een inzending voor de Dutch PR Awards 2024.

Uitreiking & Kaarten

De Dutch PR Awards 2024 worden uitgereikt tijdens M100 Summer Edition op woensdag 26 juni. Bestel hier kaarten voor de Dutch PR Awards

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

[Dutch PR Awards 2024] 2twintig PR: Stedin - De Zonnerette

06-06-2024 | 12:03:00
2twintig PR is een full-service PR-bureau voor opdrachtgevers als Stedin, Koninklijke Verkade, Jacobs Douwe Egberts en Hoppenbrouwers

[Dutch PR Awards 2024] Claire Slootheer (Iconic Studios): Het is key om onderwerpen aan te snijden die er toe doen

30-05-2024 | 12:27:00
In de voortdurend veranderde wereld van creatieve PR en marketing, is Iconic Studios uitgegroeid van een traditioneel PR-bureau tot een full-service agency

Dutch PR Awards 2024 | Koop nu kaarten!

30-05-2024 | 06:44:00
De Dutch PR Awards 2024 worden uitgereikt tijdens M100 Summer Edition op woensdag 26 juni in Corendon Schiphol Hotel

[Dutch PR Awards 2024] Free Heri Heri for All 2023

28-05-2024 | 08:05:00
Op 1 juli 2023 vond voor het 21ste jaar de Nationale Herdenking en Viering van de afschaffing van de trans-Atlantische slavernij plaats

[Dutch PR Awards 2024] Dutch Design Week 2023 (Dutch Design Foundation)

28-05-2024 | 08:05:00
Dutch Design Foundation is optimistisch en gelooft in het probleemoplossende vermogen van ontwerpers om de wereld een betere plek te maken. Dutch Design Foundation biedt ontwerpers daarom kansen, ondersteuning, publiciteit en een platform
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.