Eddy Keur wint De Nachtwacht Award 2024 met Eddy's Nachtwacht

Eddy Keur wint De Nachtwacht Award 2024 met Eddy's Nachtwacht

Eddy Keur heeft de Nachtwacht Award 2024 gewonnen. Dit heeft organisator Richard Otto bekend gemaakt. De Nachtwacht Award is de prijs voor het beste nachtprogramma die door een jury wordt verkozen.

Eddy Keur maakt het programma Eddy's Nachtwacht in de nacht van vrijdag op zaterdag van 00:00 tot 02:00 uur op NPO Radio 2 voor Powned. Het programma is één van de twee overgebleven gepresenteerde nachtprogramma's bij NPO Radio 2 tussen 00:02 en 02:00 uur.

In 2023 won Prem Radhakishun de award voor zijn inmiddels verdwenen NPO Radio 1-programma Zwarte Prietpraat.

Jury

De jury bestond dit jaar uit Spreekbuis-uitgever Richard Otto, radiospecialist en -columnist Patrick Kicken en radioconsultant Jan-Willem van Engelen. De jury zoekt elk jaar vooral naar nachtprogramma’s die goed in de nacht passen en zich samen met hun maker op een unieke manier onderscheiden van de reguliere shows. Nachtprogramma’s zorgen voor een speciale band tussen de luisteraar en de dj en zijn ook een belangrijke manier om aankomende talent een kans te geven.

Nacht onder druk

De nacht staat volgens de jury steeds meer onder druk door bezuinigingen. Diverse radiozenders hebben afgelopen jaren hun programmering teruggebracht naar non-stop muziek; ook NPO Radio 2 heeft de nachtprogramma’s nagenoeg de gehele week van 00:00 tot 04:00 uur geschrapt.  Voor veel nachtbrakers, nachtwakers en nachtwerkers is nachtradio met presentatie juist dé baken om door de nachtelijke uren te komen.

Juryrapport

Jan-Willem van Engelen, mediaconsultant en voormalig zendermanager NPO Radio 2: “Eddy Keur zit 40 jaar in het vak en zijn passie voor radio is nog steeds onmiskenbaar. Hij maakt zijn nachtprogramma met de kwaliteit van een drive-time show. Zijn gevoel voor humor, creativiteit, de band met zijn luisteraars en gebruik van vormgeving is wat radio zo’n uniek medium maakt.”

www.tensmedia.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

NOS/NPO verkrijgt uitzendrechten WK Voetbal 2026 en 2030

16-09-2024 | 14:55:00
De NOS heeft de uitzendrechten van het WK Voetbal 2026 en 2030 verkregen. Daarmee zijn deze live te volgen bij de NPO. Het gaat om de televisie, radio en online rechten

Regering Schoof: marketing/reclame ongezonde producten tegengaan en hervorming NPO

14-09-2024 | 00:17:00
De regering Schoof heeft in zijn regeerprogramma aangekondigd marketing van ongezonde producten die gericht zijn op kinderen en jongeren tegen te gaan. Ook wil het onder meer de NPO hervormen

NPO presenteert tv-seizoen 2024-2025

27-08-2024 | 23:59:00
De NPO heeft zijn tv-seizoen 2024-2025 gepresenteerd. Zonder daarbij aan te geven waar de focus voor de NPO ligt, werden tientallen verse titels gepresenteerd in Studio 21 in het Hilversum Mediapark

[DutchMedia Podcast] over Over de NPO-seizoenspresentatie, Disney+, Podimo, Warner Bros. Discovery en meer

16-08-2024 | 12:47:00
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

BNNVARA en Spuiten en Slikken starten campagne Doe niet dom, doe 'm om voor condoomgebruik

15-08-2024 | 18:12:00
De publieke omroepvereniging BNNVARA en het programma Spuiten en Slikken zijn onder de noemer Doe niet dom een campagne gestart om condoomgebruik te bevorderen en te wijzen op seksueel overdraagbare aandoeningen (soa’s)
 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.