[Embassy Report Cannes] Ambassadeur Buma Music in Motion stelt zich voor

[Embassy Report Cannes] Ambassadeur Buma Music in Motion stelt zich voor

De ambassadeurs en partners van de Embassy of Dutch Creativity vertegenwoordigen traditiegetrouw een brede selectie van de Nederlandse creatieve industrie, variërend van reclame tot digitaal, design, film en muziek. Buma Music in Motion (BMIM) is dit jaar ook weer van de partij en organiseert naast de bekende matchmaking sessie, ook een writers camp in de Embassy-villa aan de Boulevard.

We namen met Maartje Glas (General Manager) en Yasmine Harmsen (Project Manager) van Buma Music in Motion de plannen voor de festivalweek in Cannes door. 
 

 Maartje Glas en Yasmine Harmsen tijdens de Music x Advertising Matchmaking van 2022

Buma Music in Motion is hét platform in de creatieve industrie waar muziek en media samenkomen. Wat is het geheim achter de zichtbaarheid van BMIM?

Bij Buma Music in Motion draait het om ambitie, creativiteit en het verbinden van gelijkgestemde mensen. Bovenal zetten we ons in om het belang van muziek in film, televisie, animatie, games en reclame onder de aandacht te brengen

We zijn de verbinder tussen muziek en bewegend beeld. Door samen te werken met vele verschillende partners, zorgen wij voor een enorm groot (internationaal) netwerk waar zowel muziekmaker als beeldmaker van kan profiteren. We bewegen met de markt mee en weten goed waar de behoefte ligt bij beide partijen, zodat we inspelen op de meest actuele trends. Dit alles vrijblijvend om zo het best mogelijke resultaat te creëren.

Buma Music in Motion is al jaren een van de ondersteuners van de Embassy of Dutch Creativity. Waarom zijn jullie betrokken bij de Embassy?

Zonder muziek, geen creatief product! Daarom zijn we als Buma Music in Motion - in samenwerking met Dutch Music Export - erg blij dat we partners zijn van de Embassy en zo in het hart van de industrie kunnen showcasen waarom muziek zo’n belangrijke rol speelt binnen advertising.

Fijn, hoor. Wat zijn de plannen voor dit jaar? Wat gaan jullie allemaal doen in Cannes en op de Embassy?

Na een succesvolle editie in 2022 gaan we terug naar Cannes Lions met onze Lions Sync Mission writers camp. In twee dagen wordt er in twee pop-up studio’s in de Embassy door zes Nederlandse componisten aan internationale briefs gewerkt. Ze gaan dus on the spot aan de slag met het maken van muziek voor een potentiële campagne! Het Lions Sync Mission writers camp wordt afgesloten met een recap luistersessie. Tijdens deze besloten luistersessie met opdrachtgevers en anderen zal het eindresultaat ten gehore worden gebracht.

Ben heel benieuwd. Wat gaan jullie nog meer doen?

We organiseren ook een Music x Advertising Matchmaking Drinks, waarbij we vakgenoten aan elkaar koppelen. We richten ons daarbij op internationale creatives, marcom of advertising professionals die het beste talent in (media)muziek willen ontmoeten. We zoeken hier nog kandidaten voor.

Vertel. Op wie richten jullie je? Doe anders hier een oproep.

Graag. Ben je een Nederlandse media componist, music supervisor, producer, sync-agent of muzikant en wil je meedoen met deze super nuttige en vooral gezellige netwerkmogelijkheid met de reclame-industrie? Kom dan vooral een drankje met ons drinken, vinden we gezellig. Bekijk hier de uitnodiging en meld je aan.

Dankjewel. Ik hoop dat het een productieve en muzikale bedoeling wordt in Cannes. We zien elkaar daar.

Buma Music in Motion

BMIM werpt een licht op de belangrijke en cruciale rol van muziek in reclame, film, games en tv-series. Via het platform, de evenementen en awards verbindt BMIM music supervisors, (film)regisseurs, producenten en andere makers uit de creatieve industrie met Nederlandse mediacomponisten en muziekproducers. Naast een eigen jaarlijkse conferentie en handelsmissie naar Los Angeles werkt BMIM samen met belangrijke spelers binnen de branche, waaronder meerdere internationale (film)festivals als NFF, IDFA, ESNS, ADE, GoShort, Imagine Fantastic Film Festival en meer. BMIM host jaarlijks een Awardshow waarbij de beste composities in twaalf mediacategorieën, zoals ‘Best Sync in Reclame en Beste Originele Compositie in Reclame’ worden gevierd. Meer informatie: https://www.buma-music-in-motion.nl/ Hieronder zijn ook de oproepen voor de Lions Sync Mission en Music x Advertising Matchmaking Drinks te vinden.

Lions Sync Mission

Buma Music in Motion and Dutch Music Export are returning to Cannes Lions with the Lions Sync Mission. During the Lions Sync Mission five participants will write for music for an (inter)national campaign brief. These are the participants of the writing camp for this year: https://www.buma-music-in-motion.nl/lions-sync-mission-2023-participants/

Music x Advertising Matchmaking Drinks

Buma Music in Motion (BMIM) returns to the Embassy for some serious matchmaking. Are you an international creative, marcom or advertising professional and want to participate to meet the best in (media)music? Or…. Are you a Dutch media composer, music supervisor, producer, sync agent or musician (or a representative) and want to join us for this genuinely useful and networking opportunity with the advertising industry? This is the place to be!Join us on Wednesday 21 June from 16:00 – 18:00 at the Embassy of Dutch Creativity! Invite link: https://musicadvertisingdrinks.confetti.events/

The Music x Advertising Matchmaking drinks are part of the Lions Sync Mission organized by BMIM x DME.

Embassy of Dutch Creativity

Dit jaar verhuist de Embassy of Dutch Creativity naar een villa op de Boulevard in Cannes. Op deze centraal gelegen locatie zullen verschillende talks en sessies worden georganiseerd met één overkoepelend doel: Nederlandse creativiteit wereldwijd te promoten. De achterban van de Embassy of Dutch Creativity - ambassadeurs en partners genoemd - vertegenwoordigt van oudsher een brede selectie van de Nederlandse creatieve industrie, variërend van reclame tot digitaal, design, muziek en film. Het programma van de week is te vinden op: www.embassyofdutchcreativity.com

De locatie van Embassy of Dutch Creativity, 24 Boulevard de la Croisette, 06400 Cannes, Frankrijk

Tekst: Frank Pynenburg

www.embassyofdutchcreativity.com

www.buma-music-in-motion.nl/nl/

Lees ook:

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.