Marketing Report
[Embassy Report Cannes] Ambassadeur Energize stelt zich voor nieuws

[Embassy Report Cannes] Ambassadeur Energize stelt zich voor

Van maandag 19 tot en met vrijdag 23 juni zal de Embassy of Dutch Creativity weer aanwezig zijn tijdens het internationale reclamefestival aan de Franse zuidkust. De handelsmissie van de gezamenlijke Nederlandse creatieve industrie in Cannes zal dit jaar haar intrek nemen in een villa in het centrum van Cannes. Doelstelling is ook dit jaar om Nederlandse creativiteit internationaal te promoten.

De ambassadeurs en partners van de Embassy of Dutch Creativity vertegenwoordigen traditiegetrouw een brede selectie van de Nederlandse creatieve industrie, variërend van reclame tot digitaal, design, muziek en film.

Een bekende partner van de Embassy is merkactivatiebureau Energize uit Amsterdam. We legden oprichter, eigenaar en managing director Klaas Weima een aantal vragen voor.

Klaas, fijn dat je weer van de partij bent in Cannes. Voor wie Energize nog niet kent, stel je even kort voor.

Energize is het merkactivatiebureau uit Amsterdam waarbij we met een team van 15 energieke producers, creatieven en designers merken en hun business laten groeien. We werken onder meer voor Plus Retail, Adobe, De Nierstichting, ONVZ, Autotrack, NCOI en de Nederlandse Loterij.

Wat is het geheim achter het succes van Energize?

Energize staat bekend om onze can do-mentaliteit. Samen zetten we de schouders eronder en zijn we met een relatief klein team in staat om tot de grootste prijswinnende campagnes te komen. Hierbij denken we uiteraard sterk vanuit de doelstellingen van de klant en zorgen we er samen voor dat onze campagnes ook op korte termijn resultaat opleveren.

We gaan naar Cannes. Naar een festival dat gaat over creativiteit. Wat is jullie grootste creatieve succes tot nu toe?

Recentelijk is dat de ontwikkeling van de bekroonde PLUS kerstcampagne van afgelopen jaar, die door het vak maar ook door Nederland is uitgeroepen tot de beste kerstcommercial van 2022. Het inzicht, de casting en sfeer van de film leidde uiteindelijk tot een veelbesproken campagne, niet alleen bij BEAU op televisie, maar ook in de buitenlandse vakmedia en blogs.

In voorgaande jaren was je ook betrokken bij de Embassy. Waarom zijn jullie dit jaar weer ambassadeur van de Embassy?

We dragen de Embassy al jaren een warm hart toe. Het Embassy-team steekt elk jaar weer haar nek uit om Nederlands creatief werk een wereldpodium te geven. Dat feit alleen al verdient de ondersteuning van elk bureau dat voor creativiteit staat. Daarnaast is de Embassy een fijne ontmoetingsplek in het hectische Cannes om bij te praten, maar ook van elkaar te leren.

Wat zijn de plannen voor dit jaar, Klaas? Wat gaan jullie doen in Cannes en op de Embassy?

Vanuit CMOtalk gaan Adam Fields en ik weer internationale CMO’s interviewen voor onze internationale podcast. Zo staat een mooi interview gepland met de global CMO van Adobe op een jacht voor de kust. Verder staan er veel meetings gepland en kom ik graag ook leren van en luisteren naar de sprekers die bij Embassy geprogrammeerd staan. De ruige feestjes laat ik dus even aan me voorbijgaan.

Tot slot. Wat hoop je vanuit Cannes mee naar huis te nemen?

Haha. Vernieuwende inzichten, inspiratie en gezonde aanwas van mijn Linkedin-connecties en hopelijk een leeuw voor onze PLUS-commercial.

Dankjewel, Klaas. Neem maar een flinke koffer mee.

Embassy of Dutch Creativity

Sinds 2015 wordt de Embassy of Dutch Creativity ondersteund door verschillende Nederlandse brancheverenigingen, individuele bureaus en andere dienstverleners. De ambassadeurs en partners vertegenwoordigen traditiegetrouw een brede selectie van de Nederlandse creatieve industrie, variërend van reclame tot digitaal, design, muziek en film. De Embassy of Dutch Creativity is dit jaar te vinden direct achter het Carlton Hotel, dicht bij het strand en op een aantal minuten lopen van het Palais des Festivals.

Tekst: Frank Pynenburg

www.embassyofdutchcreativity.com

www.energize.nl

Lees ook:

[Column] Bas Vlugt: Effies 2023, de reclamewereld haat zichzelf

17-11-2023 | 10:44:00
Op de dag dat de Effie Awards het 40-jarig bestaan vierde, stelde een commissie van de Verenigde Naties vast dat Israël op het punt staat genocide te plegen in Gaza en werd bekend dat voor elke tank van de Oekraïne die Rusland kapot schiet Oekraïne 4,5 Russische tanks kapot schiet - die ratio kon wel eens net hoog genoeg zijn voor Oekraïne om de oorlog te winnen of net niet, dat kan ook

RA*W Cannes Summer Course 2023

03-08-2023 | 09:38:00
We Are nRA*W organiseert jaarlijks de RA*W Cannes Summer Course, een uniek avontuur waarbij 25 jonge talenten de kans krijgen hun creatieve grenzen te verleggen bij het Cannes Lions International Festival of Creativity. Van inspirerende talks in het Palais tot exclusieve feestjes, van een pitch in sneltreinvaart tot het geven van een podium aan de jongere generatie met 'Real Talks', deze reis zat vol met unieke ervaringe

[Column] Rodger Werkhoven (iO): Lions 2023: hoe ChatGPT heel Cannes van Meta- naar AI-expert omschoolde

28-06-2023 | 22:54:00
Het kan verkeren. Het contrast kon niet groter zijn. Als ik vorig jaar ‘AI' zei, moest ik ’t vaak ook meteen spellen: “Eej - Ai.” En dan daarna toch ook nog ’ns helemaal voluit ’artificiële intelligentie’ zeggen. Gelukkig helemaal niet vaak. Weinigen waren namelijk geïnteresseerd

VS, VK en Brazilië grote winnaars van Cannes Lions 2023 - een analyse in cijfers

27-06-2023 | 18:27:00
VS, VK en Brazilië hebben de meeste prijzen binnengehaald bij Cannes Lions 2023. Maar je kunt ook Nieuw-Zeeland of UAE als grote winnaars benoemen, het is maar net hoe je rekent. En er valt nog meer te rekenen

Bronzen Lions voor TBWA\Neboko, Wieden+Kennedy en Publicis Groupe Benelux

26-06-2023 | 12:04:00
Op de laatste dag van het Cannes Lions Festival 2023 wonnen TBWA\Neboko, Wieden+Kennedy en Publicis Groupe Benelux elk een bronzen Lion

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.