[Embassy Report Cannes] Ambassadeur MassiveMusic stelt zich voor

[Embassy Report Cannes] Ambassadeur MassiveMusic stelt zich voor

De Embassy of Dutch Creativity is van maandag 19 tot en vrijdag 23 juni 2023 weer aanwezig tijdens het internationale reclamefestival in Cannes. Sinds 2015 wordt de handelsmissie van de gezamenlijke Nederlandse creatieve industrie ondersteund door verschillende Nederlandse brancheverenigingen, individuele bureaus en andere dienstverleners.

Een van de nieuwe namen op de lijst van ondersteuners van de Embassy of Dutch Creativity is die van MassiveMusic. Er gaan al langer verhalen rond dat zij de medeorganisator zijn van een groot feest in Cannes. MassiveMusic is vooral een toonaangevend internationaal bureau voor muziek en werkt samen met enkele van de grootste merken ter wereld. MassiveMusic, onderdeel van Songtradr, helpt deze merken en hun partners muziek te maken om hun 360-content tot leven te brengen en engagement te vergroten.

Normaal gesproken zitten de muziekmakers en strategen van MassiveMusic in studio's verspreid over de hele wereld, maar volgende week zijn ze vooral in Cannes te vinden. Voor MarketingReport hadden we een gesprek met Rebeccah - of Becky - Lowe, Managing Director van MassiveMusic Amsterdam over de plannen voor tijdens het festival in Cannes.

Becky Lowe, algemeen directeur van MassiveMusic Amsterdam

Becky, MassiveMusic is een begrip geworden in Cannes en niet alleen vanwege het feest in Cannes. Wat is het geheim achter het succes van MassiveMusic?

Eerst en vooral hebben onze Massivianen een grote liefde voor muziek in hun aderen. Deze passie om de juiste noten te raken staat aan de basis van elk project. In combinatie met een creatieve mentaliteit hanteren we een strategische benadering van alles wat we doen, waarbij we vanaf het begin van de opdracht meedenken om ervoor te zorgen dat we altijd een benadering van muziek en geluid leveren die het gewenste doel bereikt, terwijl we ook meedenken over hoe muziek marketingsucces positief kan beïnvloeden.

Hoe belangrijk is creativiteit voor jou?

Creativiteit is een voorwaarde. We moeten creatief zijn in alles wat we doen.  Als ik alles zeg, meen ik het ook. Van hoe we omgaan met onze werklast tot hoe we dagelijks met elkaar samenwerken. Elke opdracht die we aannemen, vereist een unieke creatieve benadering om aan een muziekoplossing te werken. Elke samenwerking vereist een unieke creatieve invalshoek om op maat gemaakte muziek en geluid te leveren om succes te stimuleren. MassiveMusic zou niet bestaan ​​zonder creativiteit!

Creativiteit is dus de sleutel. Wat zou je omschrijven als je grootste creatieve succes tot nu toe?

Dat is een lastige vraag. Het succes van creativiteit meten is voor iedereen anders.  Om toch antwoord op de vraag te geven, zou ik willen zeggen dat we fantastisch creatief materiaal leveren aan partners die al meer dan 22 jaar bij ons terugkomen. We maken zoveel muziek en zijn trots op alles wat we in de wereld zetten. Eén project of partituur kiezen als ons grootste succes voelt onmogelijk. 

Jullie zijn pas recentelijk ambassadeur van de Embassy of Dutch Creativity geworden. Waarom?

Wij geloven in het ondersteunen van de Nederlandse creatieve industrie. We helpen graag om lokaal talent in de spotlight te zetten. Het is belangrijk om samen te werken en zo kansen te creëren en de samenwerking tussen Nederlandse creatieve bedrijven te versterken.

Wat zijn de plannen voor dit jaar? Wat gaan jullie doen in Cannes?

Dit jaar leveren we alle muziek voor de Embassy of Dutch Creativity om de sfeer te creëren voor alle geplande activiteiten. We zullen ook aanwezig zijn bij evenementen die worden georganiseerd, zoals de Future Bosses-lunch. En natuurlijk geven we ons beruchte feest samen met onze vrienden bij Media.Monks. Het thema van dit jaar, 'ProMMMMpt', is een dubbele knipoog naar prom night en ChatGPT-prompts. Ik denk dat AI de hoofdpersoon zal zijn op het festival dit jaar. Wedden?

Hier heb je waarschijnlijk gelijk in. Een jaar geleden had nog niemand van ChatGPT gehoord. Wat hoop je met name mee naar huis te nemen uit Cannes?

Cannes is altijd een verrassing! Maar ik zou zeggen de ervaring van het ontmoeten van een overvloed aan gelijkgestemde creatieven. En natuurlijk spannende nieuwe opdrachten om aan te werken als we thuis zijn in Amsterdam. Dergelijke festivals zijn altijd een geweldige kans om jezelf te omringen met gelijkgestemden en te praten over alles wat met muziek te maken heeft. Als iedereen bij het naar huis gaan wat meer bewust is van de kracht van muziek, dan is dat gelukt.

Bedankt, Becky. Laten we hopen dat de hartslag van de muziek voelbaar zal zijn volgende week. We zien elkaar in Cannes. 

MassiveMusic

MassiveMusic, onderdeel van Songtradr, is het muziekbureau voor enkele van de bekendste merken ter wereld. Als partner levert MassiveMusic alles wat een merk nodig heeft op het gebied van muziek, stem en/of geluid. Impactvolle strategieën, sonic brand identities maar ook complete muziekcomposities. Het bureau creëert dit en nog veel meer dankzij een vurige passie voor muziek in combinatie met vakmanschap en wetenschappelijk onderzoek. Het ultieme doel? Om de wereld beter te laten klinken, terwijl het merken en bureaus helpt effectiever te zijn door de kracht van geluid te omarmen.

Embassy of Dutch Creativity

Dit jaar verhuist de Embassy of Dutch Creativity naar een villa op de Boulevard in Cannes. Op deze centraal gelegen locatie zullen verschillende talks en sessies worden georganiseerd met één overkoepelend doel: Nederlandse creativiteit wereldwijd te promoten. De achterban van de Embassy of Dutch Creativity - ambassadeurs en partners genoemd - vertegenwoordigt van oudsher een brede selectie van de Nederlandse creatieve industrie, variërend van reclame tot digitaal, design, muziek en film. Het programma van de week is te vinden op: www.embassyofdutchcreativity.com

De locatie van Embassy of Dutch Creativity, 24 Boulevard de la Croisette, 06400 Cannes, Frankrijk

Tekst: Frank Pynenburg

www.embassyofdutchcreativity.com

www.massivemusic.com

Lees ook:

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.