[Embassy Report Cannes] Ambassadeur stelt zich voor: Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company 

[Embassy Report Cannes] Ambassadeur stelt zich voor: Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company 

Sinds 2015 wordt de Embassy of Dutch Creativity ondersteund door verschillende Nederlandse brancheverenigingen, individuele bureaus en andere dienstverleners. Een naam die al langer verbonden is aan de gezamenlijke handelsmissie in Cannes is die van Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company

Het Amsterdamse bedrijf positioneert zich als dé muziek- en geluidspartner zijn voor merken, reclamebureaus en productiebedrijven en heeft daarvoor de beschikking over 5 fulltime werkende geluidsstudio’s. Recentelijk werd ook de AI voice-propositie Vocoda gelanceerd.  Marketing Report belde met CEO en oprichter Joost Haartsen om bij te praten en de plannen voor in Cannes door te nemen.

Hi, Joost, vanaf de eerste editie - toen nog in een cabana - zijn jullie ambassadeur van de Embassy. Bevalt het?

Ja, wij hebben inderdaad sinds de start een nauwe samenwerking met het Embassy-team. In de afgelopen jaren hebben we onder anderen Causes, Douwe Bob en Chef’Special een podium in Cannes gegeven tijdens de festivalweek. Hiermee willen we het internationale publiek laten zien wat voor geweldige muziek uit Nederland komt. 

Amp.Amsterdam is regelmatig in het nieuws en de zaken lijken voorspoedig te gaan. Wat is het geheim achter jullie succes?

Wat mij betreft is dat het team met wie wij werken. Stuk voor stuk mensen met een onmetelijke passie voor muziek en geluid en die graag het onderste uit de kan willen halen voor onze klanten.

Ik denk ook dat we door onze unieke samenwerkingen met Universal Music en Ambassadors op het allerhoogste niveau tech en craft met elkaar kunnen verbinden. In die zin, zijn we klaar voor de toekomst.

Wat is jullie grootste creatieve succes tot nu toe?

We hebben er meerdere. Maar er is er één waar ik echt trots op ben. Het gezamenlijk - in combinatie met verschillende agencies - winnen van de Dutch Creativity Awards Grand Prix in 2020 met Smoorverliefd voor Interpolis. 

Je hoort steeds vaker over het belang van technologie en data binnen de marketing. Recentelijk hebben jullie AI- voicepropositie Vocoda gelanceerd. Hoe belangrijk is creativiteit voor jullie?

Héél belangrijk. Zonder creativiteit zouden wij niet kunnen bestaan. Data en technologie helpen, creativiteit onderscheidt. Wat dat betreft zien we AI niet als een bedreiging maar als een kans. Een kans die wij bijvoorbeeld met Vocoda.ai omarmen.

Binnenkort reizen we af naar Cannes. Het is de plek om vakgenoten te ontmoeten. Zijn er mensen die jij juist niét wilt tegenkomen?

Haha. Ik hoop in Cannes vooral leuke, interessante en inhoudelijk sterke mensen tegen te komen. Vooral géén zelfoverschattende, arrogante, lege hulzen.

Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company

Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company, met vestigingen in Amsterdam en New York, is dé muziek- en geluidspartner voor merken, reclamebureaus en productiebedrijven. Amp.Amsterdam werkt onder andere voor merken als Webex, Zespri, Bol.com, Gojek, Interpolis, Coca-Cola, Albert Heijn, Greenpeace en Audi. 

Gebruikmakend van haar wereldwijde netwerk in de muziekindustrie en haar samenwerking met Universal Music Group, is Amp.Amsterdam het bedrijf dat de beste muziek, artiesten, componisten, producers en studio's in de wereld voor elk project of elke klant kan inzetten. 

Samen met haar partner Ambassadors biedt Amp.Amsterdam geïntegreerde creatieve diensten op het gebied van muziek, geluid en beeld.

Embassy of Dutch Creativity

Dit jaar verhuist de Embassy of Dutch Creativity naar een villa op de Boulevard in Cannes. Op deze centraal gelegen locatie zullen verschillende talks en sessies worden georganiseerd met één overkoepelend doel: Nederlandse creativiteit wereldwijd te promoten. De achterban van de Embassy of Dutch Creativity - ambassadeurs en partners genoemd - vertegenwoordigt van oudsher een brede selectie van de Nederlandse creatieve industrie, variërend van reclame tot digitaal, design, muziek en film. Het programma van de week is te vinden op: www.embassyofdutchcreativity.com

De locatie van Embassy of Dutch Creativity, 24 Boulevard de la Croisette, 06400 Cannes, Frankrijk

Tekst: Frank Pynenburg

www.embassyofdutchcreativity.com

https://amp.amsterdam/

Lees ook:

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.