[Embassy Report Cannes] Ambassadeur stelt zich voor: Wenneker.Amsterdam

[Embassy Report Cannes] Ambassadeur stelt zich voor: Wenneker.Amsterdam

Tot en met 23 juni treffen vele vakgenoten elkaar aan de Franse zuidkust. Ook de Embassy of Dutch Creativity is dan weer te vinden tijdens het internationale reclamefestival in Cannes. Dit jaar betrekt de gezamenlijke handelsmissie een villa direct aan de Boulevard de la Croisette, op een aantal minuten lopen van het Palais des Festivals.

Wenneker.Amsterdam is dit jaar één van de ambassadeurs van deze editie van de Embassy. We vroegen Liesbeth Timmer, co-CEO van Wenneker.Amsterdam, hoe het gaat met het Amsterdamse productiebedrijf. We bespraken ook de betrokkenheid bij het Europees content-ecosysteem PAKT en namen ook de plannen voor de week door. Al doende kwamen we erachter dat Liesbeth een heel bijzonder gevoel heeft overgehouden aan de Embassy een paar jaar geleden …. 

Liesbeth Timmer. Samen met Robert Verberne, die sinds begin deze maand co-CEO is geworden, geeft Liesbeth Timmer vorm aan de ambitie en groei van Wenneker.Amsterdam. 

Wenneker.Amsterdam omschrijft als missie Ssolve today’s content puzzles. Leg eens uit.

Ja, klopt. Dit omschrijft goed onze missie. Na jarenlang samen te hebben gewerkt met wereldwijde merken, hebben we geleerd dat de behoefte aan content vandaag de dag vraagt om een modulaire productiestrategie. Dit doen we door het beste talent te combineren met slimme, bewezen productieprocessen. 

Wat doen jullie concreet?

Wij leveren complete content-campagnes, variërend van gelokaliseerde tv-commercials tot alle content voor sociale en online retailkanalen. Wenneker.Amsterdam is een van de weinige partijen die modulaire content op deze schaal kan produceren. 

Jullie hebben zowel inhoud als proces op orde, zo lijkt het. Hoe belangrijk is creativiteit voor jullie?

Creativiteit vormt de drijfveer van ons vak en kan zich op verschillende manieren manifesteren. Het gaat niet alleen om creativiteit in het concept, maar dus ook om de manier waarop we projecten produceren.

Hebben jullie vaste regisseurs en fotografen?

Nee, wij geloven in het beste talent voor de specifieke opdracht. We zoeken altijd het beste talent en dat is onmogelijk te vinden binnen een en hetzelfde roster van regisseurs en fotografen. Daarom scouten we de hele wereld af voor de beste persoon voor het project. We omarmen diversiteit en zijn voortdurend op zoek naar nieuwe perspectieven, methodes en expertise om onze creatieve output hoger te tillen. Dat is voor ons ook creativiteit.

Wenneker.Amsterdam stond ook aan de wieg van PAKT, Europees netwerk van productiebedrijven. Kan je meer over dit ecosysteem vertellen?

PAKT bestaat uit verschillende productiebedrijven die zijn gespecialiseerd in het leveren van hoogwaardige film- en fotocontent voor wereldwijde merken en internationale reclamebureaus. Binnen het ecosysteem heeft ieder productiebedrijf binnen PAKT  zijn eigen specialiteit en klantenportfolio. We werken samen om kwalitatieve content op grote schaal te leveren. 

Hoe werkt PAKT in de praktijk?

Om content op grote schaal te creëren, heb je een groot bedrijf nodig, maar om prachtige film- en fotografie te creëren, heb je kleine teams die excelleren nodig. PAKT lost dit op. Acht flexibele en gespecialiseerde bedrijven in Nederland, België en Zweden bundelen hun krachten en schalen op, ieder bedrijf behoudt een boutique karakter en mentaliteit als het gaat om kwaliteit en creativiteit. Daarbij zijn we trots op het feit dat multinationals ons wereldwijd vinden en met PAKT willen samenwerken.

Waarom zijn jullie ambassadeur van de Embassy?

Nieuwe technieken volgen elkaar in snel tempo op. Er gebeurt op dit moment zoveel op gebied van Virtual Production en AI. De Embassy is een uitstekende plek om ervaringen en kennis te delen en kennis op te doen. Iets wat we heel belangrijk vinden en ons in staat stelt om onze klanten nog beter de meest passende en effectieve oplossingen te bieden die passen bij dit moment en die toekomstbestendig zijn. 

Een selectie werk van Wenneker.Amsterdam voor diverse merken.

Wat zijn de plannen voor dit jaar? Wat gaan jullie doen in Cannes? 

Naast dat Cannes een fijne plek is om internationale klanten te ontmoeten, zien we ook veel van onze Nederlandse klanten en vertegenwoordigers van onze industrie. Ook brengen we veel tijd door met ons PAKT-team. We zijn verspreid over drie landen en zien elkaar nooit genoeg. Dus dat halen we hier goed in.

Wie hoop je in Cannes tegen te komen? 

Joshua Nolet van Chef’s Special. Nee grapje, echter is dit wel een van mijn leukste herinneringen aan Cannes. Een intiem concert van Chef’s Special op de Embassy of Dutch Creativity een paar jaar geleden. Dat moment zou ik zo nog eens willen herbeleven.

Helaas, Liesbeth. Dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren, maar kom vooral langs op de Embassy want je weet maar nooit wie je daar tegen kan komen. 

Haha. Ga ik zeker doen. 

Tot in Cannes.

Embassy of Dutch Creativity

Tot en met vrijdag 23 juni zal de Embassy of Dutch Creativity weer aanwezig zijn tijdens het internationale reclamefestival aan de Franse zuidkust. De ambassadeurs en partners van de Embassy of Dutch Creativity vertegenwoordigen traditiegetrouw een brede selectie van de Nederlandse creatieve industrie, variërend van reclame tot digitaal, design, film en muziek. De handelsmissie van de gezamenlijke Nederlandse creatieve industrie in Cannes zal dit jaar haar intrek nemen in een villa in het centrum van Cannes: 24 Boulevard de la Croisette, 06400 Cannes, Frankrijk

Wenneker.Amsterdam

Wenneker.Amsterdam is een toonaangevend productiebedrijf dat complete contentcampagnes en commercials produceert. Wenneker.Amsterdam heeft de basis gelegd voor PAKT en met deze kennis heeft het een bewezen staat van dienst in het samenwerken met internationale merken en bureaus om de beste product based content te creëren. Met kantoren en studio's verspreid over heel Europa heeft PAKT internationale bekendheid verworven door het creëren en produceren van bekroonde films voor (online) marketingcampagnes.

Tekst: Frank Pynenburg

www.embassyofdutchcreativity.com

https://wenneker.amsterdam

Marketing Report Radio Cannes 2024 wordt gesponsord door:

Lees ook:

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.