Marketing Report
[Embassy Report Cannes] Ambassadeur The Invaders stelt zich voor nieuws

[Embassy Report Cannes] Ambassadeur The Invaders stelt zich voor

De Embassy of Dutch Creativity is de handelsmissie van de gezamenlijke Nederlandse creatieve industrie in Cannes. Van maandag 19 tot en met vrijdag 23 juni zal de villa dé plek zijn voor internationale promotie van Nederlandse creativiteit tijdens het internationale reclamefestival aan de Franse zuidkust. 

De ambassadeurs en partners van de Embassy of Dutch Creativity vertegenwoordigen traditiegetrouw een brede selectie van de Nederlandse creatieve industrie, variërend van reclame tot digitaal, design, muziek en film.

Een van de nieuwe ambassadeurs van de Embassy van dit jaar is game-agency The Invaders. We legden managing director Frank Goren een aantal vragen voor. 

Frank, stel jezelf en The Invaders even kort voor.

Ik ben Frank Goren, managing director van The Invaders. The Invaders is een boutique agency uit Haarlem dat zich volledig gespecialiseerd heeft in het benutten van de waarde die gaming culture voor merken met zich meebrengt.

Bij The Invaders geloven we in een radicale focus op het verbeteren van de gaming experience voor spelers. Wij geloven dat je alleen waarde voor merken in dit domein kunnen realiseren als je begint met wat de meerwaarde van je idee voor spelers is.

Waar is de concurrentie jaloers op?

The Invaders behaalt met een klein team steeds weer succes voor grote merken. Dat kunnen we doen omdat we gaming culture volledig begrijpen en omarmen. De markt erkent dat, maar veel belangrijker dan dat: de gaming community erkent dat ook.

We werken vanuit Haarlem ook voor opdrachtgevers in de VS, Japan en Hongarije. En binnenkort werk ik samen met mijn collega's Frieda Ulsamer de Waard en Jeroen van Lier dus een kleine week in Cannes.

Hoe belangrijk is creativiteit voor jullie?

De gaming industry bestaat bij de gratie van creativiteit. Resultaat is natuurlijk altijd leidend, maar creativiteit is daartoe van extreem belang. Inspelen op een cultuur gedreven door storylines, verbeelding en innovatie kan niet zonder zelf creativiteit aan die cultuur toe te voegen.

Wat is jullie grootste succes tot nu toe? 

Heb je even …? Alles wat we via onze kennis van gaming culture samen met onze opdrachtgevers hebben kunnen bijdragen aan de maatschappij. Van 7500 nieuwe bloeddonoren voor Sanquin tot jonge kinderen via Assassin’s Creed weer te motiveren om meer te gaan lezen.

Waarom zijn jullie partner/ambassadeur van de Embassy?

We staan aan het begin van een grote wave van campagnes in de wereld van gaming. De creatieve industrie ontwaakt. Dat kan tot geweldig werk leiden als we samen onze creatieve kracht inzetten. Maar we voelen ook de verantwoordelijkheid om de gaming community te beschermen tegen het equivalent van het pop-up-banner-tijdperk. Radically putting players first is niet alleen de filosofie van The Invaders, het zou het vertrekpunt voor ons allemaal moeten zijn.

Wat zijn de plannen voor dit jaar? 

Tijdens de festivalweek organiseren we een leuke talk op de Embassy of Dutch Creativity. Op woensdag 21 juni houden we een sessie waarbij we teruggaan naar de basis: wat is er nodig om succesvol te zijn als merk in gaming culture. Iedereen die namens een merk iets wil gaan doen in het gaming domein, zou langs moeten komen. Onze talk heet niet voor niets: Update your creative game or fail. How to succeed in the world of gaming.

Dankjewel, Frank. We zien elkaar in Cannes.

Embassy of Dutch Creativity

Sinds 2015 wordt de Embassy of Dutch Creativity ondersteund door verschillende Nederlandse brancheverenigingen, individuele bureaus en andere dienstverleners. De ambassadeurs en partners vertegenwoordigen traditiegetrouw een brede selectie van de Nederlandse creatieve industrie, variërend van reclame tot digitaal, design, muziek en film. De Embassy of Dutch Creativity is dit jaar te vinden direct achter het Carlton Hotel, dicht bij het strand en op een aantal minuten lopen van het Palais des Festivals. Meer informatie: embassyofdutchcreativity.com en onze LinkedIn-pagina.

Een plekje reserveren voor de talk van The Invaders bij de Embassy of Dutch Creativity, kan hier

Tekst: Frank Pynenburg

www.embassyofdutchcreativity.com

www.theinvaders.nl

Lees ook:

[Column] Bas Vlugt: Effies 2023, de reclamewereld haat zichzelf

17-11-2023 | 10:44:00
Op de dag dat de Effie Awards het 40-jarig bestaan vierde, stelde een commissie van de Verenigde Naties vast dat Israël op het punt staat genocide te plegen in Gaza en werd bekend dat voor elke tank van de Oekraïne die Rusland kapot schiet Oekraïne 4,5 Russische tanks kapot schiet - die ratio kon wel eens net hoog genoeg zijn voor Oekraïne om de oorlog te winnen of net niet, dat kan ook

RA*W Cannes Summer Course 2023

03-08-2023 | 09:38:00
We Are nRA*W organiseert jaarlijks de RA*W Cannes Summer Course, een uniek avontuur waarbij 25 jonge talenten de kans krijgen hun creatieve grenzen te verleggen bij het Cannes Lions International Festival of Creativity. Van inspirerende talks in het Palais tot exclusieve feestjes, van een pitch in sneltreinvaart tot het geven van een podium aan de jongere generatie met 'Real Talks', deze reis zat vol met unieke ervaringe

[Column] Rodger Werkhoven (iO): Lions 2023: hoe ChatGPT heel Cannes van Meta- naar AI-expert omschoolde

28-06-2023 | 22:54:00
Het kan verkeren. Het contrast kon niet groter zijn. Als ik vorig jaar ‘AI' zei, moest ik ’t vaak ook meteen spellen: “Eej - Ai.” En dan daarna toch ook nog ’ns helemaal voluit ’artificiële intelligentie’ zeggen. Gelukkig helemaal niet vaak. Weinigen waren namelijk geïnteresseerd

VS, VK en Brazilië grote winnaars van Cannes Lions 2023 - een analyse in cijfers

27-06-2023 | 18:27:00
VS, VK en Brazilië hebben de meeste prijzen binnengehaald bij Cannes Lions 2023. Maar je kunt ook Nieuw-Zeeland of UAE als grote winnaars benoemen, het is maar net hoe je rekent. En er valt nog meer te rekenen

Bronzen Lions voor TBWA\Neboko, Wieden+Kennedy en Publicis Groupe Benelux

26-06-2023 | 12:04:00
Op de laatste dag van het Cannes Lions Festival 2023 wonnen TBWA\Neboko, Wieden+Kennedy en Publicis Groupe Benelux elk een bronzen Lion

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.