[Embassy Report Cannes] Partner Teads stelt zich voor

[Embassy Report Cannes] Partner Teads stelt zich voor

De Embassy of Dutch Creativity is dit jaar te vinden op de Boulevard, op een aantal minuten lopen van het Palais des Festivals. Op donderdagmiddag organiseert Teads een lunch in de villa voor (inter)nationale relaties. Omdat nog niet iedere vakgenoot weet wat deze Embassy-partner doet, stelden we Geert Hoogeveen, managing director van Teads in Nederland, voor MarketingReport wat vragen.

Geert Hoogeveen is sinds 1 mei 2023 Managing Director van de Nederlandse tak van het internationale mediaplatform Teads. Geert gaf eerder zeven jaar leiding aan GroupM (Xaxis) in Nederland. Bij Teads is hij eindverantwoordelijk voor de verdere groei van de Nederlandse tak.

Geert, voor de mensen die Teads nog niet kennen: kan je uitleggen wat jullie precies doen?

Teads is leverancier van outstream-advertising oplossingen voor zowel uitgevers, mediabureaus en adverteerders. Simpel gezegd, hebben wij de technologie in huis waarbij zowel adverteerders als mediabureaus via ons self-service platform - Teads Ad Manager - hun campagnes kunnen inkopen. Ook hebben wij eigen technologie die uitgevers in staat stelt om eigen outstream advertentieposities aan te bieden en te monetizen.

Jullie maken het makkelijker om mediabereik in te kopen én te verkopen?

Ja, exact. Zoals we vaak zeggen make it easier, make it better. Het ecosysteem van media in- en verkoop is namelijk best complex. Wij als Teads hebben oplossingen in huis om het makkelijker én beter te maken voor zowel uitgevers, mediabureaus en adverteerders.

Jullie gaan volgende week naar een creativiteitsfestival. Hoe belangrijk is creativiteit eigenlijk voor jullie?

Creativiteit is - naast de kwaliteit van de media, de ad experience en de relevantie van het bereik - de pijler waarmee we binnen outstream-advertenties echt het verschil kunnen maken. Wij hebben dan ook een eigen team binnen Teads beschikbaar, Teads Studio, dat – met bestaande assets van de klanten – advertenties optimaliseert. Dat is heel belangrijk omdat je je juist met unieke creaties kunt onderscheiden en kunt opvallen in de ad clutter.

Kan je wat voorbeelden geven? Wat is jullie grootste creatieve succes tot nu toe?

We zijn als Teads heel trots op de resultaten die behaald zijn met de campagne die we in opdracht van Kraft Heinz hebben gedaan in samenwerking met Dentsu en Lumen. Hierbij was de uitdaging om consumenten bewust te maken dat er een gezonde variant is van de welbekende Heinz-ketchup.

Voor de campagne hebben we van reeds bestaande advertenties twaalf op maat gemaakte en verbeterde versies gemaakt. Dankzij ons unieke algoritme kon het effect van attention metrics op Ad recall en Choice uplift niet alleen inzichtelijk worden gemaakt, maar ook realtime worden geoptimaliseerd. De campagne scoorde op alle metrics ver boven de benchmarks. Bovenal noteerde de campagne een 8% hogere Ad Recall en 6% hogere merkvoorkeur ten opzichte van vergelijkbare campagnes.

Waar ligt jullie focus voor de komende periode?

De komende periode willen we ons als Teads focussen op onze contextual en cookieless oplossingen en verdere uitrol van Attention als standaard metric in de industrie.

Ook zijn we erg actief met Attention als de nieuwe standaard in de industrie, viewability willen we zo snel mogelijk vergeten omdat dit over getoonde advertenties gaat, maar dat zegt niets over de advertentiewaarde van de advertentie zelf. Het kan zijn dat de advertentie helemaal niet gezien wordt.

Het is voor ons echt belangrijk om te sturen op Attention. Terecht ook, want reclame die aandachtig wordt ervaren heeft een onmiddellijke impact op de KPI's van merken. In samenwerking met Lumen, Adelaide en Realeyes hebben we een groot Attention-programma gelanceerd, waarmee wereldwijd al meer dan 250 campagnes zijn gelanceerd. En daar speelt creativiteit weer een erg belangrijke rol in, omdat je met de juiste creatie hoger scoort op de aandacht die jouw advertentie van de doelgroep krijgt.

Wat weten de meeste mensen nog niet van jullie?

Dat we meerdere oplossingen hebben - en niet alleen outstream video - zoals viewable display en full-funnel oplossingen. We bieden ook de diensten aan van Teads Studio. Hiermee kunnen we de klanten volledig kunnen ontzorgen met creatieve oplossingen voor alle videoformaten. Dus als een klant geen creatief bureau heeft, dan kunnen wij op basis van bestaande assets een aantal creaties maken. De klant betaalt hier uiteindelijk niets extra’s voor.

Ook goed om te weten. In de wereld waarin steeds minder cookies gebruikt worden, hebben wij de oplossingen gevonden in de contextual oplossingen, waarbij zelfs betere resultaten worden behaald dan middels targeting met cookies.

Volgende week treft onze industrie elkaar aan de Franse zuidkust. Waarom zijn jullie partner van de Embassy of Dutch Creativity geworden?

Teads wil graag bijdragen aan de zichtbaarheid en het belang van de Nederlandse creatieve industrie. Donderdag organiseren we een lunch voor een aantal relaties in de villa van de Embassy. Daarnaast hebben we een mooi programma op het Teads Yacht, met verschillende presentaties. Ook zijn we dit jaar een van de sponsoren van de Oranjeborrel.

Dat klinkt als een vol programma. Wat hoop je vooral vanuit Cannes mee naar huis te nemen?

Niet alleen een hoop leuke ervaringen maar ook een flinke dosis inspiratie waardoor wij onze dienstverlening ook verder kunnen ontwikkelen.

We zijn trouwens ook nog op zoek naar leuke mensen om ons team verder te versterken. Vakgenoten die bij willen dragen aan de verdere groei van Teads in Nederland. Dus hopelijk komen we ook nog een aantal potentiële medewerkers tegen …

Dankjewel, Geert. Veel plezier en succes gewenst volgende week in Cannes.

Teads

Teads exploiteert een toonaangevend, cloudgebaseerd, end-to-end technologieplatform dat programmatisch digitaal adverteren mogelijk maakt in een wereldwijd ecosysteem van hoogwaardige digitale media. Het modulaire platform van Teads is een end-to-end oplossing waarmee partners gebruik kunnen maken van buy-side, sell-side, creatieve, data- en AI-optimalisatie technologieën.

Teads biedt adverteerders en hun bureaus één toegangspunt voor de aanschaf van producten van de beste uitgevers ter wereld. Dankzij exclusieve wereldwijde media partnerschappen kan Teads adverteerders en bureaus in staat stellen om 1,9 miljard unieke maandelijkse gebruikers te bereiken in merk veilige, verantwoorde advertentie omgevingen, terwijl de effectiviteit en efficiëntie van digitale advertentie transacties wordt verbeterd. Meer informatie:

Embassy of Dutch Creativity

Dit jaar verhuist de Embassy of Dutch Creativity naar een villa op de Boulevard in Cannes. Op deze centraal gelegen locatie zullen verschillende talks en sessies worden georganiseerd met één overkoepelend doel: Nederlandse creativiteit wereldwijd te promoten. De achterban van de Embassy of Dutch Creativity - ambassadeurs en partners genoemd - vertegenwoordigt van oudsher een brede selectie van de Nederlandse creatieve industrie, variërend van reclame tot digitaal, design, muziek en film. Het programma van de week is te vinden op: www.embassyofdutchcreativity.com

De locatie van Embassy of Dutch Creativity, 24 Boulevard de la Croisette, 06400 Cannes, Frankrijk

Tekst: Frank Pynenburg

www.embassyofdutchcreativity.com

https://www.teads.com

Lees ook:

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.