&.agency, Abovo Maxlead, Fightclub en Wavemaker genomineerd voor Cross Media Bureau 2023

&.agency, Abovo Maxlead, Fightclub en Wavemaker genomineerd voor Cross Media Bureau 2023

Op 18 oktober worden Cross Media Awards 2023 uitgereikt in PHIL Haarlem. &.agency, Abovo Maxlead, Fightclub en Wavemaker zijn genomineerd voor Cross Media Bureau van het Jaar 2023.

Interview] Martijn Brons: &.agency zorgt voor zoveel mogelijk impact onder  de doelgroep van campagnes - Marketing Report

&.agency

Martijn Brons, Strategy & Growth Director bij &.agency: "&.agency heeft grote stappen gezet in 2022 op het gebied van cross media. Zo heeft het bureau een Social & Advertising afdeling opgezet, ter aanvulling van onze specialismen influencer marketing, branded content en PR & Events. Door de aanvulling van dit specialisme met nieuwe krachten van voormalig grote social bureau’s, kunnen wij onze klanten een breder aanbod aanbieden. Dit resulteert in breder social en media-advies voor bijvoorbeeld Heineken, PUMA en Prime Video, tot het opzetten van brede (digital) mediacampagnes voor bol.com en Andrélon.

&.agency heeft door de versterking van dit team nieuwe accounts kunnen aanboren op social media en advertising vlak. Zo heeft &.agency Holland Casino en HUB Footwear getekend als vast social media bureau. &.agency gelooft in het opzetten van 360 graden campagnes, waarin influencer marketing, PR, branded content, social en advertising aan elkaar worden gekoppeld, om op deze wijze impact te realiseren onder de doelgroep.

Zo heeft &.agency voor het eerst een AMMA Award gewonnen samen met Dentsu Aegis en Dept, waar &.agency verantwoordelijk was voor de jongerenstrategie van de kerstcampagne van bol.com... lees de volledige case hier

[Cross Media Bureau] Willem-Albert Bol over Abovo Maxlead

Abovo Maxlead

Willem-Albert Bol, CEO van Abovo Maxlead: "Hoe belangrijk wij de rol van creatie vinden, blijkt uit het feit dat we een eigen creatief content label hebben: AM Beyond*. Met een team van creatieve concept- en content-experts lanceren wij succesvolle campagnes en maken wij content die landt in de harten van klanten

Wij zien content als dé manier om merkoverweging te realiseren, de cruciale connectie tussen de Touch en Sell fase van de klantreis. Zonder overweging heb je immers geen kopers. Met content kun je een verhaal vertellen, ervoor zorgen dat consumenten jouw merk gaan waarderen. Het gaat om de juiste balans tussen het toevoegen van waarde aan je merkverhaal en het daadwerkelijk beïnvloeden van de perceptie.

Wij zijn de content regisseurs die storylines bedenken voor klanten. Deze oplossingen krijgen vorm in content en komen tot leven in de media. Onze diensten variëren van conceptontwikkeling, co-creatie sessies, customer journey strategie, buyer persona, contentstrategie tot het maken van diverse media-uitingen.

AM Beyond* heeft ondertussen al mooi werk gelanceerd: een campagne met Raymond van Barneveld voor TONZON op sociale media, een Tik Tok-campagne voor de Collegebundel van Wolters Kluwer en Vitens en het campagneconcept en uitwerking voor de een landelijke 360 campagne voor afronding van het faillissement van DSB... lees de volledige case hier

[Cross Media Bureau] Hugo van Mol en Eric Beekman over Fightclub

Fightclub

Managing Directors Hugo van Mol en Eric Beekman: "Fightclub is een ware blend tussen een reclamebureau en een online marketing agency en heeft hierdoor alle inhoudelijke specialismen in huis om geïntegreerde on- & offline campagnes te bedenken én tot uitvoering te brengen. Sinds 2021 is Fightclub daarnaast onderdeel van het toonaangevende Europese marketing collectief en powerhouse Customer Collective. Naast creatie en performance marketing, kunnen we hierdoor onze klanten nog breder servicen binnen domeinen als customer strategy (pricing, org. design, innovation en customer experience), digital studio (development), technologie (marketing automation en CRM) en data (data science & analytics).

In 2022 trok branchegenoot EnoRm in bij het kantoor van Fightclub, daarnaast breidde Fightclub uit naar België door het Belgische bureau Grava te integreren. Door deze expansie van Fightclub telt het bureau meer dan 100 brand & performance-specialisten in Nederland en België. Het behoort hiermee tot één van de grootste full-service agency's van de Benelux. EnoRm heeft zich sinds de integratie omgedoopt tot digital studio en focust zich hierdoor op het bouwen van websites, shops (Shopify) of custom applicaties. Diverse Fightclub/EnoRm klanten als Pon-Cat, Towmotive Group en Pure Fishing ondervinden hierdoor dagelijks het effect van korte lijntjes tussen online marketing – en tech specialisten... lees de volledige case hier

Wavemaker

Isabelle Dacz, CEO bij Wavemaker: "Onze reorganisatie was er vijf jaar geleden op gericht om volledig geïntegreerd te werken met alle specialisten op het gebied van media, content, data en technologie. We hebben de ambitie om daarin de beste te zijn. Dat begint met het bouwen van een nieuwe cultuur. Een cultuur die diversiteit en samenwerking stimuleert, maar ook een cultuur die elkaar scherp houdt om het beste uit elkaars specialisme te halen. We noemen onze cultuur: Positive Provocation.

Elke Wavemaker wordt gestimuleerd (door training, coaching en feedback) om het beste uit zichzelf te halen. En het lef te hebben om te challengen en zich niet bij de status quo neer te leggen. Om dat te kunnen doen, moet je een veilige werkomgeving hebben waarin mensen niet bang zijn om fouten te maken. En een werkomgeving waar beslissingen kunnen worden genomen op basis van kennis, ervaring, data met de meest innovatieve tooling.

Met name in die tooling zijn we echt onderscheidend. Onze unieke Wavemaker Media Effectiviteit Benchmarks (met meer dan 3.000 campagnes), Artificial Intelligence gedreven Cross Media Planning Tool (Architect), Eigen customer journey onderzoek (Momentum) en hét inmiddels beroemde Media Impact Onderzoek (Q-Reach) maakt dat we echt het verschil kunnen maken.

Goed om te melden hier is onze nieuwe tool voor Influencer Marketing. Dit geeft aan hoe we de jonge discipline van Influencer Marketing helpen professionaliseren. Er bestonden geen middelen om effectiviteit overtuigend te meten. Daarom heeft Wavemaker Amsterdam grootschalig onderzoek geïnitieerd waarbij we 120 influencer campagnes over een looptijd van 2,5 jaar hebben vergeleken. Hiermee hebben we een industry first benchmark ontwikkeld die klanten eindelijk inzicht geeft in o.a. CPM en CPE... lees de volledige case hier

www.crossmediaawards.nl

Sponsors

Cross Media Awards 2023 wordt gesponsord door:

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

WE DO! Wear the moment van WE Fashion GOUDEN Cross Media Case van het Jaar 2023

19-10-2023 | 13:48:48
WE DO! Wear the moment van WE Fashion is de GOUDEN Cross Media Case van het Jaar 2023

Jhelisa Panfred is De Belofte 2023

19-10-2023 | 13:37:00
Tijdens Cross Media Awards 2023 op 18 oktober in PHIL Haarlem is Jhelisa Panfred, strategist bij HERC, uitgeroepen tot De Belofte van het jaar 2023.

World Padel Tour Amsterdam Open van Triple Double Sportmarketing Cross Media Event van het Jaar 2023

19-10-2023 | 13:30:48
Triple Double Sportmarketing dingt met de World Padel Tour Amsterdam Open mee naar de award voor Event.

Readification van The Invaders Cross Media Innovatie van het jaar 2023

19-10-2023 | 13:23:00
Hoe krijg je jongeren weer aan het lezen? The Invaders ontwikkelde als antwoord op die vraag de campagne Readification, waarbij gaming wordt ingezet

Margriet Cross Media Merk van het Jaar 2023

19-10-2023 | 13:08:32
Op 18 oktober worden Cross Media Awards 2023 uitgereikt in PHIL Haarlem. DPG Media zendt Margriet in als Cross Media Merk.

DPG Media Cross Media Exploitant van het Jaar 2023

19-10-2023 | 12:36:00
Tijdens de Cross Media Awards 2023 op 18 oktober in PHIL Haarlem is DPG Media uitgeroepen tot Cross Media Exploitant van het jaar 2023.

Kruidvat Cross Media Adverteerder van het Jaar 2023

19-10-2023 | 12:21:00
Kruidvat is door AGE Media voorgedragen als Cross Media Adverteerder van het Jaar en is door de jury uitgeroepen tot winnaar.

Wavemaker is Cross Media Bureau 2023

19-10-2023 | 11:21:17
Tijdens de Cross Media Awards 2023 op 18 oktober in PHIL Haarlem is Wavemaker uitgeroepen tot Bureau van het jaar.

Sophie van der Schaft Cross Media Persoon 2023

19-10-2023 | 07:43:00
Sophie van der Schaft is CEO van &.media group. Zij is uitgeroepen tot Cross Media Persoon van het jaar 2023.

Cross Media Awards 2023: alle winnaars en genomineerden

19-10-2023 | 07:42:00
Op 18 oktober werden Cross Media Awards 2023 uitgereikt in PHIL Haarlem. Hier vind je alle winnaars

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.