Energize ontwikkelt activatiecampagne voor PLUS en Stichting Thuisgekookt

Energize ontwikkelt activatiecampagne voor PLUS en Stichting Thuisgekookt

Energize ontwikkelde, in samenwerking met DPG Media, een awareness- en activatiecampagne voor PLUS en Stichting Thuisgekookt.

Samen zorgen voor de buurt

Stichting Thuisgekookt brengt mensen die niet in staat zijn om zelf te koken in contact met een buurtgenoot die een extra portie voor ze kookt. Naast financiële steun, gebruikt PLUS haar winkel en mediakanalen om de bekendheid van het initiatief te vergroten. En om buurtbewoners aan te sporen hulp aan te bieden als thuiskok of het laagdrempeliger te maken om hulp te vragen als maaltijdontvanger. Samen met Stichting Thuisgekookt zorgt PLUS ervoor dat iedereen in de buurt kan genieten van een verse, warme maaltijd en sociaal contact.

Robin Pas, Creative Director Energize: "Met deze activatie brengen we de favoriete gerechten van thuiskoks van Stichting Thuisgekookt naar PLUS winkels. Een prachtig initiatief wat naadloos aansluit bij de belofte van PLUS: zorgen voor goed eten, de buurt en elkaar."

Goed voor de buren en thuiskoks

DPG Media ontwikkelde branded content voor de campagne die sinds deze week live is. In diverse landelijke en gelokaliseerde artikelenvideoreportages en recepten op de platformen van DPG zien we Sharon de Miranda (chef-kok en ambassadeur van Stichting Thuisgekookt) op bezoek bij thuiskoks en degenen voor wie zij koken. 

Buurtproeverijen in de PLUS

Om het initiatief op locatie onder de aandacht te brengen, introduceren ze buurtproeverijen in de PLUS winkels die gevestigd zijn in de focusgemeenten van Stichting Thuisgekookt. Hier proef je de favoriete gerechten van thuiskoks en de maaltijdontvangers uit die specifieke buurt en kun je de thuiskok ontmoeten. Ook in de andere supermarkten wordt de stichting onder de aandacht gebracht. 

Om het steunen van de buurt nog laagdrempeliger te maken, vraagt PLUS klanten het statiegeld te doneren aan Stichting Thuisgekookt. Dankzij deze bijdrage kan Stichting Thuisgekookt matches maken tussen buurtgenoten en kunnen hulpbehoevenden die de bijdrage per maaltijd à 3,30 euro niet kunnen betalen, toch genieten van goed eten van een buurtgenoot.

Credits:

Campagne & activatie concept: Energize | Instore uitwerking: Giesbers | Proeverij: Trade Promotion Retail | Branded content & media: DPG Media

www.energize.nl

www.dpgmediagroup.com

www.stichtingthuisgekookt.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Energize ontwikkelt campagne voor All Day Nuts

06-05-2024 | 11:51:00
De campagne, ontwikkeld door Energize, heeft als doel de naamsbekendheid te verhogen en consumenten bij deze missie te betrekken

Viduate beste video-bureau Emerce100

26-04-2024 | 10:46:02
Viduate wist zes en een half van de zeven sterren te bemachtigen in de categorie ‘Videobureaus’ en pakt daarmee de eerste plaats in deze categorie

Nationaal ouderenfonds kiest voor Energize

29-02-2024 | 10:06:00
Energize gaat zich richten op de merkpositionering en het merkconcept van het Nationaal Ouderenfonds

Simone Ottenbros Managing Director Energize, Klaas Weima blijft strategisch betrokken bij Happy Horizon

10-02-2024 | 12:32:00
Simone Ottenbros is de nieuwe Managing Director van Energize, dat sinds vorig jaar onderdeel is van de agency group Happy Horizon. Klaas Weima draagt het stokje na 20 jaar over en blijft nog strategisch betrokken bij zowel Energize als de bureaugroep

Dit zijn de kerstcampagnes van 2023

12-12-2023 | 16:07:00
Van vrolijke boodschappen tot subtiele discussies, deze campagnes belichten diverse thema's die passen bij de kerstperiode
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.