Fama Volat en HEMA komen met gepersonaliseerde AI-pyjamaverhaaltjes

Fama Volat en HEMA komen met gepersonaliseerde AI-pyjamaverhaaltjes

HEMA zet een stap in haar missie om de betekenis van het voorlezen voor het slapengaan een boost te geven met behulp van een AI-tool. Deze tool is speciaal ontworpen om het voorlezen voor ouders en kinderen aantrekkelijker te maken.

Marketing- & communicatiebureau Fama Volat ontwikkelde het concept voor deze campagne voor HEMA. Digitaal bureau Livewall realiseerde hierin de AI-tool, die vanaf maandag 20 november te gebruiken is.

War Child-pyjama’s

Deze lancering staat in nauwe verbinding met de bijzondere pyjama's die HEMA in samenwerking met War Child heeft ontwikkeld, waarbij 25 procent van de opbrengst als donatie naar War Child gaat. De QR-code op het kaartje aan de pyjama geeft toegang tot deze AI-tool en genereert gepersonaliseerde verhaaltjes waarin het kind zelf de hoofdrol speelt.

Kimberley Olthof, campagnemanager bij HEMA: "Voorlezen voor het slapengaan is een mooi en belangrijk ritueel voor kinderen. Door slim gebruik te maken van Artificial Intelligence maken we het verhaal voor kinderen heel persoonlijk en leuk omdat zij zelf hun droom kunnen uitkiezen. Hiermee hopen we kinderen nog meer te interesseren voor lezen en een bijdrage te leveren aan een goede nachtrust."

Kinderen worden aangemoedigd om actief deel te nemen aan hun eigen pyjamaverhaal door simpelweg, via hun ouders en de tool, drie vragen te beantwoorden: "Wie speelt de hoofdrol?", "Waar vindt de droom plaats?" en “Waar mag je verhaaltje over gaan”? Op basis van deze input genereert de AI-tool een kort en persoonlijk verhaaltje dat ouders kunnen voorlezen voor het slapengaan.

www.famavolat.com

www.hema.nl/pyjamaverhaal

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Fama Volat en Randstad introduceren het Inzendbureau

19-04-2024 | 10:18:00
Ondanks aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt worden statushouders nog steeds massaal over het hoofd gezien

Fama Volat ontwikkelt campagne voor auto.nl: Voor blije blikken

11-04-2024 | 11:24:00
Auto.nl lanceert de campagne met bijbehorende brand video ter ondersteuning van de merkidentiteit en pay-off.

Fama Volat ontwikkelt introductiecampagne auto.nl

04-04-2024 | 09:30:00
In de introductiecampagne, met onder meer rebranding van de website, online video en social advertising, zal character Aad centraal staan

auto.nl kiest voor Fama Volat

21-03-2024 | 12:13:00
Het bureau is verantwoordelijk voor de herpositionering en merkidentiteit. De merkcampagne wordt midden april gelanceerd

Fama Volat ontwikkelt ludieke actie Bonduelle

05-03-2024 | 09:10:06
Bonduelle promoot nieuwe peulvruchten met oudste samplingteam van Nederland

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.