![Fama Volat ontwikkelt campagne voor auto.nl: Voor blije blikken](images/2024/Q2/Auto.nl_Campagne_FamaVolat_MarketingReport.png)
Fama Volat ontwikkelt campagne voor auto.nl: Voor blije blikken
Auto.nl lanceert de campagne met bijbehorende brand video ter ondersteuning van de merkidentiteit en pay-off. In deze campagne wordt de focus gelegd op het menselijke aspect bij de aanschaf van een auto. Hier staat het typetje Aad centraal. Op ludieke en humoristische wijze laat Aad alle facetten zien van auto.nl. De campagne is gericht op een breder publiek en zal ook online te zien zijn via Instagram, Facebook en YouTube.
Zoë van der Zee, Brand & Marketing Manager van auto.nl: "In de eerste campagne wordt auto.nl door middel van Aad op een vrolijke en vooral menselijke manier gepositioneerd. Met de introductie van Aad laten wij zien dat we de mensen ten alle tijden voorop stellen en dat we bovengemiddeld wat vaker ‘Ja!’ zeggen."
Aad geeft in de campagne invulling aan het menselijke aspect dat minder centraal staat binnen de automotive. Het draait meestal om het product: de auto. Kenmerkend voor auto.nl met de merkcampagne is dan ook om het anders te doen dan de concurrentie en het product minder centraal te stellen en juist de eindklant voorop.
Aad als symbool
In de campagne maken we kennis met Aad. Aad staat centraal voor alle kennis en kunde binnen auto.nl. Op eigenzinnige manier doet Aad je denken aan die gezellige buurman waarmee je over van alles kunt kletsen. Stiekem weet Aad dan ook veel meer van auto’s dan je op het eerste gezicht zult denken.
Zoë van der Zee: "De keuze voor Aad was ook snel gemaakt. Aad lijkt in veel opzichten op iedereen die bij auto.nl werkt en heeft onze merkwaarden dan ook hoog in het vaandel. Dat zie je en dat voel je terug in onze nieuwe online TV-commercial.. Behulpzaam, altijd vrolijk, een tikkeltje rebels, dat is waar Aad voor staat. Daarnaast laat Aad zien dat het kopen van een auto niet ingewikkeld hoeft te zijn maar dat het makkelijker én menselijker kan."
Creatieve omslag binnen de automotive
Joris Raaijmakers, creatief directeur Fama Volat: "Met de nieuwe merkcampagne van auto.nl bouwen we vanuit een lange termijn visie aan herkenbaarheid en onderscheid binnen de markt. Auto.nl moet die frisse wind worden in de grijze wereld van traditionele autodealers. Een merk dat opvalt en waar je oprecht blij van wordt.
We zijn door Zoë uitgedaagd om de automotive branche eens goed wakker te schudden. Met de introductie van Aad en de nieuwe pay-off, hebben we een heerlijke basis neergelegd om het merk op te bouwen"
Credits:
Adverteerder: auto.nl | Reclamebureau: Fama Volat | Mediabureau: Abovo Media | Productiehuis: Aanstekelijk | Regisseur: Neal Kok | Producer: Marlon van der Strigt, Chantal Bartels | D.O.P.: Richard Spierings | Editor: Bas Burggraaff | Grader: Bart Voorsluis | Sound design: Sander Houtman | Fotografie: Bruno van Casteren
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook: