Fama Volat ontwikkelt uuro-campagne voor Brainport Eindhoven
Met de introductie van de valuta uuro weet Brainport de aandacht op het uitgavenpatroon van jongeren te vestigen. Het concept is neergezet door bureau Fama Volat.
De Brainport-regio roept jongeren op om niet in euro’s te denken, maar in uuro’s. Food en fashion worden niet in een prijs uiteengezet, maar vertaald naar het aantal uren bijbaan dat nodig is om het aan te schaffen.
Herprijzen
De campagne draait om het herprijzen van deze producten. In winkeletalages verschijnen enorme prijskaartjes met de nieuwe valuta, onder andere bij de PSV fanstores (waar Brainport Eindhoven als hoofdsponsor op het shirt prijkt). Maar ook in schoolkantines wordt de prijs voor eten en drinken naar uuro’s gestuurd.
Via een socialmediacampagne en op internet worden relevante spaar- en uitgaventips gedeeld en wordt het gesprek in huis gestimuleerd. Op scholen vindt een tour plaats met daarin een rol voor PSV en CEO’s van verschillende multinationals uit de regio om bewustwording te creëren.
Fama Volat werkt inmiddels 4 jaar voor Brainport Eindhoven. Het bureau is verantwoordelijk voor de positionering en wist diverse reclameprijzen te winnen door Brainport als hoofdsponsor van het PSV-shirt te halen en in plaats daarvan het regioverhaal op de borst te plaatsen.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Creatief netwerk Fama Volat opent zesde vestiging
[Vacatures] Fama Volat zoekt een Account Executive
[Vacatures] Fama Volat zoekt een Jr. Brandmanager
[Vacatures] Fama Volat zoekt een Trainee
[Vacatures] Fama Volat zoekt een Creatief
Fama Volat ontwikkelt wervingscampagne onder zeeniveau voor Sif
Fama Volat ontwikkelt campagne Den Bosch Partners
Fama Volat en Van den Borne haken in op aanstaande geboorte olifantjes
HEMA verkoopt pyjama’s voor War Child
Fama Volat en HEMA komen met gepersonaliseerde AI-pyjamaverhaaltjes
Bram van der Kroon verruilt Fama Volat voor StudioM
Fama Volat ontwikkelt campagne Beekse Bergen
Fama Volat ontwikkelt ludieke actie Bonduelle
auto.nl kiest voor Fama Volat
Fama Volat ontwikkelt introductiecampagne auto.nl
Gepubliceerd door: Saskia van Weert