Fitzroy verzorgt campagne voor de Unexpected Flavours van Sportlife
Sportlife breidt de smaken uit met drie zoete varianten: Strawberry-Blueberry, Mango-Orange en Cherry-Coconut. Fitzroy kwam in actie en ontwikkelde een heel andere insteek voor de campagne, die zich tot nu toe focuste op fris.
Omdat Sportlife de stap van fris naar zoet maakt, stapte Fitzroy voor deze campagne uit de koude wintersportwereld die iedereen kent van Sportlife en stapte het in het street- en lifestyle domein. Om deze stap kracht bij te zetten, ging Sportlife een verrassende samenwerking aan met streetwear merk XPLCT Studios. De collab tussen de twee merken resulteerde uiteindelijk in drie tracksuits die matchen met de drie Unexpected Flavours van Sportlife.
Levendige kleuren
Het ontwerpteam van XPLCT Studios werkte tijdens het proces nauw samen met Sportlife om de essentie van de smaken goed te vangen. Dit betekende experimenteren met levendige kleuren, texturen en patronen om het gevoel van de kauwgomverpakkingen en de zintuiglijke ervaring van de gum goed door te vertalen naar de pakken.
De Sportlife-tracksuits en de smaken zijn ook te zien in de videoclip Dinsdag van artiest en vlogger Glen Fontein. In de videoclip - gemaakt door Joshua Raveneau - volgen we een unexpected romance tussen Glen en TikTok creator Luna Nieuwboer. Vanuit de videoclip zijn video’s gemaakt voor de promotie van de nieuwe smaken van Sportlife.
Via socials maken mensen kans om zelf een van de tracksuits te winnen. In verschillende Nederlandse steden zullen promoteams opduiken in de nieuwe Sportlife tracksuits.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Fitzroy en Yumeko beginnen campagne: Koop goed beddengoed
[Column] Jur Baart (Fitzroy): 2021 wordt het jaar van Diversify or Die
[Column] Jur Baart: Het begin van de gouden eeuw online
Fitzroy ontwikkelt naam, identity en campagne voor Beyond Eyes
[Forum] Wat kunnen marketeers met Clubhouse?
[Column] Jur Baart (Fitzroy): Clubhouse is een signaal dat nieuwe behoeftes ontstaan
Fitzroy ontwikkelt 0.0-campagne voor Grolsch
Creative Director Mischa Schreuder verruilt Publicis Groupe voor Fitzroy
Roze puppet in Fitzroy-campagne voor InShared
Fitzroy komt met Zeitgeist in a box. Triggers for change
Fitzroy ontwikkelt internationale campagne voor Shimano's groepset DURA-ACE
Campagne App Jouw Smaak gestart: Food emoji’s in de blender
Fitzroy ontwikkelt corporate campagne voor EIFFEL
BUX Zero komt met Zero Obstakels
Subway en Lay’s lanceren Crispy Puffer Jacket-NFT
Gepubliceerd door: Saskia van Weert