Marketing Report
Fritz-kola lanceert suikervrije superzero met campagne

Fritz-kola lanceert suikervrije superzero met campagne

Fritz-kola superzero is een suikervrije variant van de fritz-kola die het bedrijf heeft geïntroduceerd. Daarbij wordt veel cafeïne, een kolanoot-extract, een vleugje citroen en geen suiker gebruikt. Deze smaak uit het fritz-assortiment kan inmiddels besteld worden bij de groothandel. Fritz-kola superzero is veganistisch.

Lancering

De lancering zal gepaard gaan met promoties op evenementen, live proeverijen, samplings, pr, socialmedia-activiteiten en zichtbaarheid in de horeca. De advertenties zullen te zien zijn in onder meer gastro-magazines, presentatieboxen, out-of-home (op een later moment) en wildplakken. Daarnaast krijgt de campagne vorm op social media, met name Instagram, guerrillamarketing en sampling.

Voor de buitenreclame wordt JCDecaux en Stadsbehang ingezet. Boutique agency Our Studio en Rocket&Wink uit Hamburg (Duitsland) is ingezet als reclamebureau. Voor de Nederlandse pr is Prevolution Communications ingehuurd.

Fritz-kola is een initiatief van Lorenz Hampl en Mirco Wolf Wiegert (twee Duitse studenten) in Hamburg en werd in 2003 gelanceerd, waarna limonad1es en spritzers op basis van sap is gelanceerd. Inmiddels is het bedrijf actief in onder meer Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Spanje, Denemarken, Zweden, België en Nederland.

www.fritz-kola.com

Lees ook:  

[Interview] Richard Hol over de AI M100-campagne van Fightclub

06-05-2024 | 18:16:58
Eind 2023 kaapte Fightclub het M100 Event met fraaie AI-portretten van de winnaars van de Marketing100 2024. Met deze case is Fightclub drie keer genomineerd bij de SAN en twee keer genomineerd voor de Dutch Creativity Awards (de Lampen)

Cheil Benelux en Samsung ontwikkelen gamified workout Basic-Fit

06-05-2024 | 12:39:00
Om sporters te inspireren gezonder in het leven te staan, ontwikkelden Cheil Benelux en Samsung een in-store workout experience voor Basic-Fit

[Vacatures] Content Icons zoekt een Account Manager

06-05-2024 | 11:55:00
Content Icons  is per direct op zoek naar een Account Manager -Full-time · Amsterdam

Energize ontwikkelt campagne voor All Day Nuts

06-05-2024 | 11:51:00
De campagne, ontwikkeld door Energize, heeft als doel de naamsbekendheid te verhogen en consumenten bij deze missie te betrekken

Eneco stopt met misleidende claim sneller klimaatneutraal na ingrijpen ACM

06-05-2024 | 11:28:00
Energiemaatschappij Eneco is gestopt met het gebruik van de slogan Sneller klimaatneutraal in hun reclames

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.