fritz-kola introduceert vernieuwd design en is verkrijgbaar bij Albert Heijn

fritz-kola introduceert vernieuwd design en is verkrijgbaar bij Albert Heijn

Het Duitse indie-kola merk fritz-kola introduceert een gemoderniseerd ontwerp voor de glazen flessen. Als onderdeel van het ontwerp hebben merkillustrator Chris Mitchell en het Engelse ontwerpbureau Robot Food een vernieuwd fritz-kola merklogo ontworpen en een etiket dat duidelijk informatie over het bedrijf en de inhoudelijke ingrediënten van hun kola’s, limonades en spritzers weergeeft. Naast een design is het Duitse kola-merk verkrijgbaar bij Albert Heijn. 

Verfrissend ontwerp en herbruikbaar label

Het ontwerp biedt een voorproefje van de fruitige smaak van deze fritz-varianten en maakt het voor consumenten makkelijk om de flessen meteen te herkennen in de schappen. fritz-kola fans uit verschillende Europese landen waren betrokken bij het ontwerpen van het design.

Niet alleen het logo, maar de hele fritz-kola fles heeft een makeover gekregen. Een vernieuwd etiket op de achterzijde van de fles vermeldt de feiten over het merk en de ingrediënten. Het herbruikbare label is op de flessen beter zichtbaar om fritz-kola duidelijker te onderscheiden van wegwerpverpakkingen. 

Florian Weins, Managing Director bij fritz-kola: "fritz-kola staat symbool voor dynamiek en openheid en we zoeken altijd naar manieren om ons te ontwikkelen. Vanaf de oprichting door twee studenten tot onze Europese expansie: we zijn altijd klaar voor een nieuw hoofdstuk zonder onze oorsprong te vergeten. Met het nieuwe design willen we dit proces en deze mentaliteit benadrukken. Het nieuwe design vangt de identiteit van het merk en geeft het een frisse en eigentijdse uitstraling."

Verkrijgbaar bij Albert Heijn

Naast het design breidt fritz-kola de verkoop van hun producten in Nederland uit. Na drie jaar verkrijgbaar te zijn bij Jumbo Supermarkten, is fritz-kola nu verkrijgbaar bij Albert Heijn. Het assortiment bestaat uit de originele fritz-kola, fritz-kola super zero, fritz-limo lemon, fritz-limo orange en fritz-limo rabarber.

Florian Weins: "We hebben de afgelopen tijd een groeiende vraag naar fritz-kola in Nederland gezien, dus we zijn erg enthousiast om de verkrijgbaarheid van onze kola’s uit te breiden naar Albert Heijn, de grootste supermarktketen van Nederland. Het is een echte mijlpaal voor ons en we zijn blij dat onze producten nu makkelijker en breder toegankelijk zijn voor Nederlanders."

www.fritz-kola.com

www.fitzgerald.amsterdam

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

La Place start campagne met kok en tv-presentator Nick Toet

06-06-2024 | 15:31:58
Nick Toet reist met de Good Truck, gevuld met verse kruiden en groenten, door Nederland om mensen te laten proeven van het La Place-menu.

Fitzgerald creëert Omdat jij het waard bent-campagne voor L’Oréal Paris

05-06-2024 | 15:59:00
Doel is om de zelfwaardering van Gen-Z te vergroten en vrouwen (en zij die zich zo identificeren) te ondersteunen in gevoelens van eigenwaarde

Finn Dekker en Guus van Duijn naar ACE Fitzgerald

27-05-2024 | 12:26:10
Finn Dekker en Guus van Duijn sluiten zich aan bij het team van communicatiebureau ACE Fitzgerald

[Dutch PR Awards 2024] Fitzgerald: SIRE pr-campagne Vind je lichtpuntje en durf te hopen

08-05-2024 | 06:00:00
De grote vraag voor veel bedrijven en organisaties anno 2024 is: hoe blijft je relevant wanneer de enige constante verandering is?

Dorien Kuiken over ACE | Fitzgerald

02-05-2024 | 11:14:00
We geloven dat de kern van elk geweldig merk is opgebouwd uit een why, een missie, die het verdiend gehoord te worden

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.