[Interview] Gijsbregt Vijn (Lemon Scented Tea): Let’s go is ons mantra; onverschilligheid onze tegenstander

[Interview] Gijsbregt Vijn (Lemon Scented Tea): Let’s go is ons mantra; onverschilligheid onze tegenstander

Gijsbregt Vijn is de eigenaar en CEO van Lemon Scented Tea. We spreken hem over het creatieve bureau, over Lemon CXbyEX, trends en ontwikkelingen in de markt.

De naam Lemon Scented Tea, kun je die uitleggen?

Dat ik onze naam steeds vaker mag uitleggen, zie ik als een goed teken. We zien het zetten van een pot thee als een prachtige analogie voor het bouwen van sterke, geïntegreerde merken en campagnes. De wereld zien we als een pot met kokend water, klaar voor prachtige ideeen en verhalen die het leven van mensen net iets mooier, inspirerender en leuker maken.

De pot met water staat symbool voor de wereld van de consument en je medewerkers. Het theezakje is de kern en het DNA van het merk. Samen met de klant kijken we naar de inhoud van dat theezakje, wat leidt tot één uniek merk narratief. Dan dompelen we het theezakje in het water.

Met creatieve ideeën en slimme media-inzet verspreiden we de unieke geur, kleur en smaak in de wereld van consumenten en medewerkers. De merkgroei is in gang gezet.

Thirsty for brand growth? Have some Lemon Scented Tea, roepen we dan ook tegen iedereen die het wil horen.

Wat is Lemon Scented Tea waar staan jullie voor?

We zijn een creatief bureau. Of: We’re a creative agency. Afhankelijk waar we ons voorstellen. Dat is de basis, maar steeds vaker zeggen we We are a Creative Community. Want we werken met een vaste kern, omringd door een vaste pro’s uit het vak en ver daarbuiten.

Van creatieven, UX specialisten tot spatial designers. Ons hoofdkwartier is in Amsterdam, maar we hebben hubs in Duitsland, Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. In Nederland werken we onder meer voor klanten als Sunny Cars, Cortina, Ouwehands Dierenpark, Pisang Ambon en KNAAP.

In Duitsland voor de Hamburg Commercial Bank, het biermerk Weihenstephan en het slimme thermostaat merk tado. En in de Verenigde Staten voor ISS Global en de grootste luchtvaartmaatschappij. We mogen helaas niet pochen met hun naam.

Waar komen klanten voor (terug)?

Merkgroei. In de categorie Langdurig. Groei heeft natuurlijk vele gezichten. Meer merkbekendheid, uitbreiden naar het buitenland, een nieuwe markt aanboren met een aangescherpte positionering, meer betekenis geven aan het merk. Maar uiteindelijk moet het iets opleveren. Dat is het belangrijkste. Dat doen we door een scherp ‘groei narratief’ te ontwikkelen dat energie en richting geeft.

Is dat onderscheidend?

Blijkbaar wel. Wat het nog meer onderscheidend maakt is onze holistische overtuiging en aanpak. 70 procent van wat wij doen is het bedenken en creëren van campagnes voor tv, online, social, pr etcetera.

Maar wat we doen is dat ene, sterke merk narratief, creatief tot leven brengen in de gehele klant- én medewerkersreis. Door geïntegreerd te werken, verover je eerst het hart van medewerkers. Essentieel om langdurige merkcampagnes goed, creatief en langdurig vol te houden.

Want buiten beloven, is binnen waarmaken. Het begint intern. Dat is een Lemon overtuiging waar veel (nieuwe) klanten op aangaan, omdat ze zelf al jarenlang zien dat het een essentieel aspect van merk bouwen is. Zie je medewerkers als de eerste halte van de klantreis.

Deze aanpak hebben we in het verleden effectief ingezet voor merken als Delta Lloyd, HvA, Nuon/Vattenfal. Vandaag de dag is Hamburg Commercial Bank een mooi voorbeeld.

Waar begin je dan?

Bij het begin: de klant en de klant van de klant. Door middel van interviews en analyses vinden we de kern van het merk. Vervolgens ontwikkelen we de positionering en het merk narratief.

Om zowel klanten als medewerkers bij het merk narratief te betrekken, zorgen we altijd dat er een tegenstander in hun gezamenlijke verhaal zit, zoals Hollywood dat doet. Een tegenstander zorgt voor relevantie en spanning. Essentieel om op te vallen en de aandacht op te eisen.

Het merk vecht ergens voor. Of tegen. Het is maar net hoe je het bekijkt. Je kunt van een tegenstander winnen, zo verandert je merk in een held. Een held met een purpose. Oprechte ambitie. Zo komen purpose en propositie begrijpelijk dicht bij elkaar. Het mooiste aan een tegenstander vind ik de herkenbaarheid. Het is een consumer insight, en consumenten zijn we allemaal. Betrokkenheid gegarandeerd, binnen en buiten. Buiten- en binnenland.

Voor een aantal merken zoals Hamburg Commercial Bank en Keesing Media Groep helpen we ook met hun visuele identiteit. Het sterke daaraan: het design komt voort uit het merk narratief en wordt ontwikkeld vanuit de betekenis van het merk, niet vanuit vorm.

Kun je meer vertellen over het nieuwe label Lemon CxbyEX?

Omdat we voor merken naar buiten én binnen kijken, hebben we een extra aantal skills en services aan ons bureau toegevoegd om er nog beter in te worden. Binnen het label Lemon CXbyEX kijken we explicitiet naar hoe de medewerker ervaring bijdraagt aan de klantervaring. En hoe dat te versterken. Dat geeft die extra eigenheid die je als merk nodig hebt om loyaliteit en merkvoorkeur te creeren. In combinatie met sterke advertising gaat het vliegwiel dan echt aan. Fantastisch om dat bij onze klanten te zien.

Hoe is het jaar 2024 voor jullie verlopen tot nu toe?

Een oprechte goed! Een succesvol 2023 hebben we kunnen doortrekken in 2024. We hebben een paar prachtige mooie, grote, nieuwe klanten mogen verwelkomen. We hebben een mooie ADCN Lamp gewonnen dit jaar. Gezorgd voor flinke merkgroei voor onze klanten. En bureaugroei voor onszelf, nationaal en internationaal. Met creatief sterke cases waar we trots op zijn. En daarnaast, voor ons altijd hét teken van duurzame bureaugroei, hebben we een creatief, strateeg, social media manager en PR-manager aangetrokken. En ons nieuwe label CXbyEX gelanceerd.

Wat is je doel voor 2024?

We hebben gebouwd aan het bureau, het team en het klantenbestand. Dat wat we al deden, binnen én buiten, een naam en gezicht geven. Dat staat. 2024 is het jaar waarin we de wereld nog meer laten zien waar we goed in zijn.

Ambitie is verder om een mooie groei te maken in Nederland. Met nog een aantal sterke merken die geloven in onze geïntegreerde merk aanpak en de kracht van creativiteit. Met het nieuwe Lemon CXbyEX label gaan we ons verder richten op Nederlandse en internationale multinationals in Europa en Amerika. In Amerika focussen we ons op ‘hospitality gedreven’ merken voor de verdere uitbreding. in Duitsland zijn we bezig de klantenportfolio verder uit te breiden met lokale businesses.

Wat denk je dat anderen zeggen over Lemon Scented Tea?

Zo. Dat we veel ervaring en expertise in vele markten hebben. Een leuke en slimme club zijn, met mensen met wie je goed en open mee kunt samenwerken. Dat onze community-opzet van specialisten gedwongen winkelnering van interne mensen vermijdt. Altijd the best on the job, iedereen in z’n kracht. Onze goede sfeer op kantoor. Onze drive voor het werk dat we doen.

We gaan non-stop voor creatief baanbrekend werk. Merkgroei in het vizier. Onze eigen tegenstander is dan ook onverschilligheid. Let’s go! is ons mantra. Kom maar op met die uitdagende briefings. Wij zijn er klaar voor.

www.lemonscentedtea.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

[Interview] Jasper Duijf: Om loyaliteit te verdienen, moeten merken meer bieden dan alleen hoogwaardige producten en diensten

14-06-2024 | 11:34:17
Jasper Duijf is Lead Lemon CXbyEX bij Lemon Scented Tea. We spreken hem over het belang van betrokken werknemers, hoe je als bedrijf of merk het vertrouwen wint van klant en medewerker, en zijn persoonlijke missie.

[Column] Jasper Duijf (Lemon CXbyEX): Boost je business door de klant- en werknemersbeleving te integreren in je merk

27-05-2024 | 12:46:00
In de snelle en veeleisende wereld van vandaag staan merken voor de uitdaging om relevant te blijven

[Vacatures] Lemon Scented Tea zoekt een Account Manager

14-05-2024 | 11:06:00
Lemon Scented Tea is per direct op zoek naar Account Manager

Lemon Scented Tea trekt Jasper Duijf aan als Lead CXbyEX

10-05-2024 | 09:51:07
Als Lead CXbyEX gaat Jasper samen met het team van Lemon aan de slag om vanuit de kern van het merk de klantbeleving naar een hoger niveau tillen

Marketing Report feliciteert alle partners met hun ADCN Lampen 2024

09-05-2024 | 15:14:00
TBWA\NEBOKO, Ambassadors, Amp.Amsterdam, DEPT, Cheil, Joe Public en N=5 wonnen of waren betrokken bij 45 lampen
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.