![Glasnost en Walkie Talkie gaan strategisch partnerschap aan](images/2024/Q1/Glasnost_WalkieTalkie_MarketingReport.png)
Glasnost en Walkie Talkie gaan strategisch partnerschap aan
Pr-bureau Glasnost en het Belgische pr-bureau Walkie Talkie verstevigen hun positie in de Benelux-markt met een strategische pertnerschap. Na drie jaar samenwerken in België en Nederland voor merken in tech en FMCG, gaan de teams nauwer samenwerken om de vraag naar geïntegreerde pr in de Benelux op te pakken.
De vraag naar een geïntegreerde pr-aanpak voor België en Nederland is de afgelopen jaren toegenomen. Toch werkt een deel van de merken met twee aparte pr-bureaus. Dat is logisch, want lokale culturele kennis en een sterk netwerk zijn en blijven de sleutel naar succes. Integratie en efficiëntie van een dergelijke aanpak zijn echter uitdagend. De beide boutique-bureaus bundelen daarom nu hun krachten en creëren een geïntegreerde pr-aanpak in de Benelux op het gebied van corporate PR en marketing PR. Dit doen ze bijvoorbeeld al voor merken als Fruitz, Rituals en Magnum.
Henk Boersen: "Met deze strategische partnership willen we een alternatief bieden voor het bestaande aanbod. Wanneer je nu als merk op zoek bent naar een pr-bureau dat zowel in België als in Nederland impact kan maken, zijn je keuzes beperkt. Helemaal als je op zoek gaat naar een bureau dat begrijpt hoe je verbonden blijft met nieuwe generaties. Nu ook onze klanten vanuit efficiënte doeleinden steeds meer verschuiven naar een Benelux-aanpak, werd het tijd om onze samenwerking te bekrachtigen. In Walkie Talkie hebben we een gelijkwaardige partner gevonden met dezelfde omvang, ervaring en kwaliteit voor serieuze impact"
Twee bureaus, één team
In de samenwerking staan efficiency en kennis centraal. Denk hierbij aan een gezamenlijk team dat bestaat uit pr-experts met één aanspreekpunt (hub-rol) voor de klant. Een ander voorbeeld is een samengesteld team dat bestaat uit medewerkers van zowel Glasnost als Walkie Talkie, die dagelijks samenwerken om het resultaat te realiseren voor klanten. Om earned first-campagnes naar een hoger niveau te tillen zullen ook de strategen en creatieven een beroep op elkaar doen in de conceptontwikkelingsfase.
Andrew Vassallo: "In de Belgische markt groeit de vraag naar een geïntegreerde pr-aanpak voor Nederland en België. Daarop wilden wij een eigen gepast antwoord bieden. We zijn op zoek gegaan naar een pr-bureau dat ons bureau en ons netwerk kan aanvullen. Daarnaast moet het bureau een sterke lokale kennis en dezelfde creatieve pr-visie hebben. In Glasnost hebben we een gelijkgestemde gevonden, waardoor we al geruime tijd zeer prettig en succesvol samenwerken"
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
![](/assets/images/banner-CMTA.png)
Lees ook: