Group for Brands en Hazazah filmen western voor Remia

Group for Brands en Hazazah filmen western voor Remia

Remia strikt Amerikaanse acteur Jeffrey Dean Morgan om BBQ-sausenlijn The Tasteful Eight te lanceren. De commercial werd geschoten door Group for Brands en Hazazah.

Jeffrey Dean Morgan is onder meer bekend van series als The Walking Dead en Grey’s Anatomy en films als Solice met Anthony Hopkins en Rampage met Dwayne The Rock’ Johnson.

In de ruim een minuut durende film wordt de kijker meegenomen naar het verleden van The Tasteful Eight, een groep cowboys known for their formidable taste. De opnames vonden plaats in het Zuid-Spaanse Almería, in het dorp Fort Bravo, waar films als The Good, the Bad and the Ugly en Once Upon a Time in the West zijn opgenomen.

Stan van Zon, Creative Director: “Remia heeft vaker met sterren gewerkt, zoals Sylvester Stallone, en vond het tijd voor een update die past bij deze tijd. Jeffrey Dean Morgan, met z’n prachtige whiskystem, was direct enthousiast. Hij is een unusual suspect, maar met de camera erop, kun je je ogen niet van hem afhouden.”

“Remia had de meeste namen van de American BBQ-sausenlijn al, maar daar nog niks mee gedaan. Wij hebben daar de legende van The Tasteful Eight omheen bedacht en karakters zoals Black Jack, Sweet Dalton en Teardrop Tony uitgewerkt. Het leuke is dat je daar nog heel veel mee kan doen.”

“Zeker met het oog voor detail van regisseur Jeroen Mol. Het was soms best balanceren tussen wat de klant wilde en wat we productiemaatschappij Hazazah vroegen (we hadden twee volle draaidagen en zaten zeven dagen met elkaar in Spanje), maar zijn nauwkeurigheid en toewijding was precies wat we zochten.”

Werken met een ster

Jeroen van den Idsert, executive producer en oprichter van Hazazah Film & Photography: “Het is productioneel soms best een uitdaging om met een ster te werken, maar behalve dat Jeffrey Dean Morgan heel aardig was en veel humor had, was het ook een vette locatie met een goede Engelse cast – dat helpt natuurlijk. Maar wat ik vooral leuk vond, is dat de adverteerder (voor wie we al langer werken) in deze tijd het lef had om zo’n on-Nederlands grote minispeelfilm te maken, waarin regisseur Jeroen Mol ook nog eens zijn gedetailleerde humor kwijt kon. Hoe groter en ingewikkelder de productie – liefst onder tijdsdruk – hoe beter. Dat vind ik het leukste wat er is.”

Credits

Klant: Karel de Rooij, Marcos Garcia, Daniëlle Saan | Strategie en creatie: Frans Brand (Group for Brands), Stan van Zon & Gido van der Vlies (aBiggerBang) | Executive producer: Jeroen van den Idsert | Producer: Cynthia Fidder | Regie: Jeroen Mol | D.O.P.: Björn Charpentier

Editor: Martin Heijgelaar | Grading: Laurens Orij | Online: Ambassadors | Muziek en sound effect: Sizzer en Rec Sound | Production manager: Ushani Karunadasa | Fotografie: Claire Witteveen | Contracten: Erik Jan Verheijen, Liesbeth van den Idsert, Emilie Doque | Line production: Smile

www.hazazah.nl

www.abiggerbang.nl

www.remia.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.