[Grow] Hoe spreekt reclame 55-plussers op de juiste manier aan en waarom is dat belangrijk?
Van de Nederlandse 55-plussers zegt slechts een klein deel zich oud te voelen, zo zocht het CBS een paar jaar geleden uit. Bij de groep 55-65 jaar was dat 6 procent, bij 65-75 jaar 5 procent en bij 75 jaar of ouder 17 procent. De 55-plussers van nu staan nog midden in het leven, willen daar alles uithalen en zijn qua uitgavenpatroon niet onbelangrijk, toch zien veel marketeers 'de grijze markt' over het hoofd.
Omdat de onderzoekers constateerden dat deze groep zich niet herkent in reclame of zich er niet door aangesproken voelt, vroegen ze ons af hoe je 55-plussers wél op de juiste manier aanspreekt. Het leidde tot een uitgebreid onderzoek met als doel het opdoen van inzichten over de reclame(ver)werking bij 55-plussers, om adverteerders van een onderbouwd advies te kunnen voorzien over effectieve creaties. In deze whitepaper lees je de bevindingen, inclusief antwoord op de vraag of 'je' of 'u' als aanspreekvorm de voorkeur verdient.
Whitepaper
Ben je benieuwd naar alle resultaten van het onderzoek? Download dan de whitepaper onderaan dit artikel van Grow!
Volg Marketing Report op LinkedIn! Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
[Grow by DPG Media] Seamless ads zorgen voor verdubbeling in Brand Lift
[Grow by DPG Media] Huishoudens zeer tevreden over hun boodschappenproces
[Grow by DPG Media] Een blik op wat Nederlanders echt blij maakt
[Grow by DPG Media] De hartslag van Nederland: Ons uitgavenpatroon als gevolg van de inflatie
[Grow by DPG Media] Nederlanders oriënteren zich langer voor vakantie en gaan vaker op reis
Gepubliceerd door: Saskia van Weert