Marketing Report
[Grow] Tweakers, al 25 jaar hét techplatform van Nederland nieuws

[Grow] Tweakers, al 25 jaar hét techplatform van Nederland

Tweakers, hét interactieve techplatform in de Nederlandse taal, bestaat 25 jaar. Naast het vieren van dit jubileum staat het platform deze week stil bij 25 jaar techontwikkeling.

“Dan begin ik zelf een forum”

Op 30 september bestaat Tweakers 25 jaar. Femme Taken, oprichter van Tweakers, was in 1998 fanatiek op het forum Webwereld en postte topics die veelal zonder aanleiding werden gesloten. “Ik werd daar boos om en dacht: ik begin zelf wel een forum’’, aldus Femme. Dit was de start van World of Tweaking, de voorloper van het huidige platform. World of Tweaking bestond uit veel elementen die we kennen van het huidige platform: het forum, nieuws, reviews en een prijsvergelijker.

Een actieve techcommunity

Inmiddels is Tweakers het grootste Nederlandstalige, interactieve techplatform. Het telt honderdduizenden geregistreerde communityleden, bijna honderd vrijwillige moderators en dertig redacteuren, onder wie reviewers, nieuwsredacteuren en testers. Maandelijks bereikt Tweakers miljoenen gebruikers en biedt het een thuis voor alle techliefhebbers, jong en oud. Tweakers biedt altijd het laatste technieuws, en onafhankelijke en volledige techreviews van producten, getest door het eigen testlab.

Terugblik op 25 jaar tech

Naast het vieren van het jubileum blikt Tweakers terug op 25 jaar techontwikkeling, zoals die van de smartphone en de gameconsole.

Toen Femme Tweakers oprichtte, gebruikten we telefoons nog puur om te bellen en sms'en, was Snake wat we verstonden onder gaming, werd de term ’smartphone’ nog lang niet gebruikt en waren uitklapbare telefoons in opkomst. Tegenwoordig is bellen op je smartphone bijzaak, maar staan we door middel van talloze apps 24 uur per dag in verbinding met wie we maar willen, is de telefoon het meestgebruikte apparaat voor video, shopping of gaming en is de terugkeer van de uitklapbare telefoon een van de recente vernieuwingen. In die 25 jaar is er op het gebied van smartphones dus ontzettend veel én tegelijk verrassend weinig veranderd.

Gaming is steeds meer mainstream geworden en gameconsoles hebben daar flink aan bijgedragen. Elke generatie weer is de hardware van spelcomputers een balans tussen prijs en prestaties. Games zijn grafisch steeds indrukwekkender geworden, en waar je vroeger met een, twee of drie anderen vanaf de bank samenspeelde, gaat dat nu natuurlijk online met wie ook maar mee wil doen.

Een week feest

Een hele week viert Tweakers feest met de trouwe communityleden en bezoekers. Zo brengt het een limited edition-shirt uit met het nostalgische Henk-logo, wordt er korting gegeven op veel techproducten en de Tweakers-merchandise, en kunnen er unieke prijzen gewonnen worden met ‘Raad het techgeluid’ in de Tweakers Podcast. Daarnaast nemen twee redacteuren het tegen elkaar op tijdens een ‘Pc-build-off’. Zij bouwen een pc die 25 jaar geleden state of the art was naast een moderne pc. Volgers kunnen de moderne pc ook als prijs winnen.

Over Tweakers

Tweakers biedt het laatste technieuws van de grootste onafhankelijke techredactie van de Benelux, onafhankelijke en betrouwbare reviews met uitgebreide analyses, en testresultaten van het eigen testlab. De Tweakers Pricewatch is de compleetste prijsvergelijker van techproducten. Op Tweakers vind je de grootste, actiefste en meest betrokken Nederlandstalige community van techliefhebbers.

www.tweakers.net

www.dpggrow.nl

www.dpgmedia.nl

Lees ook:

[Grow by DPG Media] Google's Privacy Sandbox enters testing

30-11-2023 | 05:30:23
In 2019 Google announced the Privacy Sandbox. In H2 2024 Google will deprecate third party cookies in Chrome and launch it at last

[Grow by DPG Media] Arjan Kers (TUI Nederland): Het leiden van een bedrijf in crisistijd

28-11-2023 | 12:04:39
Brandkast! is een podcast waarin Roger Verdurmen op zoek gaat naar waardevolle inzichten en juweeltjes van verhalen op het gebied van branding en storytelling

[DPG Media] Branded content-campagne heeft positieve invloed op merkperceptie Volvo

21-11-2023 | 15:10:00
De campagne was gebaseerd op het 'people first' gedachtegoed, waarbij we lieten zien dat Volvo de mens centraal zet. 

[Grow van DPG Media] Handige inzichten voor jouw kerstcampagne

16-11-2023 | 07:42:00
De grote overeenkomende doelgroep van beide merken in de woonbranche in combinatie met keukens was doorslaggevend voor de samenwerking.

[Grow] Nieuw licht op de context voor impact

09-11-2023 | 08:30:00
Het succes van een campagne blijft een complexe samenkomst van factoren. Naast het merk, de propositie en de intrinsieke elementen van de creatie wordt ook met steeds meer interesse naar omgeving gekeken: de context

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.