GumGum met mobiel advertentieformaat Hang Time

GumGum met mobiel advertentieformaat Hang Time

GumGum, een contextual-first digital advertising platform, introduceert in Nederland en België Hang Time, het mobiele advertentieformaat dat zich richt op het vasthouden van de aandacht van de consument.

Hang Time is een, inline advertentieformaat, een grote advertentie die midden in een artikel staat en het hele scherm vult, met een formaat van 1000 pixels die 9:16 video ondersteunt. Het formaat blijft op het scherm terwijl er naar beneden wordt gescrold. Het is interactief en blijft langer zichtbaar op het scherm dan andere paginagrote advertenties. Hierdoor kunnen makers opvallende en impactvolle creaties maken.

Terwijl de meeste mobiele advertenties geleidelijk van onderaf beginnen, begint Hang Time bovenaan. Dit zorgt voor een meer natuurlijke en lineaire story flow. Onderzoek heeft uitgewezen dat dit type inline advertenties de aandacht 4 seconden vasthoudt. Andere formaten met inline advertenties houden de aandacht slechts 2,5 seconden vast.

Frank Sueltmann, Managing Director Noord-Europa bij GumGum: "In een overvol digitaal ecosysteem met meer afleiding, zijn Europese adverteerders op zoek naar formaten die impact maken en het publiek interesseren en hun merk laten opvallen. Hang Time is het perfecte formaat voor het huidige advertentie tijdperk, waarbij de focus ligt op de aandacht vasthouden van de consument. Adverteerders krijgen hiermee een platform om creatiever te zijn en gebruikers beter te betrekken, waardoor merken beter uit de verf komen."

Playground xyz

Hang Time is ontwikkeld door Playground xyz, het wereldwijde op aandacht gebaseerde advertentieplatform dat in 2021 werd overgenomen door GumGum. Het formaat is al beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk, waar het één van de populairste advertentieproducten van GumGum is geworden.

Hang Time is bijzonder effectief wanneer het wordt gebruikt als onderdeel van The Mindset Platfor, GumGum’s oplossing voor digitale reclame in een wereld zonder cookies. The Mindset Platform werkt met het platform Verity dat gericht adverteert zonder cookies te gebruiken en Playground xyz’s oplossing voor het meten en optimaliseren van aandacht, Attention Intelligence Platform (AIP).

www.gumgum.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

The Fresh Social Update #4: Non-skippable ads op Insta, TikTok Search, Whee en pins delen

02-07-2024 | 14:14:00
Binnen de Fresh Social Update worden maandelijks 4 á 5 features gedeeld, die gelanceerd zijn of welke voorzichtig getest worden

The Fresh Social Update #3: Aanpassingen algoritme Insta, TikTok collab-functie en meer

04-06-2024 | 09:32:02
Binnen de Fresh Social Update worden maandelijks 4 á 5 features gedeeld, die gelanceerd zijn of welke voorzichtig getest worden

The Fresh Social Update #2: AI-labels, Airchat & Social Gaming

02-05-2024 | 12:06:00
Binnen de Fresh Social Update worden maandelijks 4 á 5 features gedeeld, die gelanceerd zijn of welke voorzichtig getest worden

The Fresh Social Update #1: 4 ontwikkelingen in social media

27-03-2024 | 10:03:00
Binnen de Fresh Social Update worden maandelijks 4 á 5 features gedeeld, die gelanceerd zijn of welke voorzichtig getest worden

[Onderzoek] B2B-kopers willen inkopen doen via avatar in de metaverse

21-02-2023 | 14:19:00
Volgens het B2B Future Shopper Report van Wunderman Thompson Commerce and Technology is er een revolutie gaande in de B2B wereld
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.