Heldergroen wil het woord duurzaamheid verbannen

Heldergroen wil het woord duurzaamheid verbannen

Het zichzelf duurzaam noemende reclamebureau Heldergroen uit Amsterdam wil dat de term duurzaamheid verbannen wordt. In een campagne in onder andere Het Financieele Dagblad en radiospots op BNR Nieuwsradio noemt het bureau het woord duurzaamheid onder andere betekenisloze vaagtaal.

Arthur Herpel, directeur van Heldergroen: “Terwijl we diezelfde taal zo hard nodig hebben om de grote massa van de bank te krijgen. Natuurlijk zijn zeven irritante piepjes in een radiocommercial wat veel, maar als Heldergroen nemen we oprecht graag afscheid van het woord duurzaamheid. In een paginagrote advertentie in het FD zetten we letterlijk een streep door het woord duurzaamheid.

En voor de boodschap van 40 seconden op BNR vonden we het wel lekker opvallend om het woord weg te piepen. We moeten de massa in beweging krijgen, en het woord duurzaamheid zit daarbij meer in de weg dan dat het bijdraagt aan positieve verandering. De campagne is daarmee ook een oproep om met elkaar meer scherpte en duidelijkheid te ontwikkelen in communicatie over duurzaamheid. We hopen met onze boodschap bedrijven en organisaties te bereiken die op een oprechte en daadkrachtige manier de wereld beter willen maken. Oja, en wie aanstekelijke alternatieven voor het woord duurzaamheid heeft mag ons ook altijd bellen”

www.heldergroen.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Vattenfall stopt op aandringen van ACM met claim Fossielvrij leven binnen één generatie

26-07-2024 | 09:08:00
Na normerende gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft energieleverancier Vattenfall besloten te stoppen met het gebruik van de claim Fossielvrij leven binnen één generatie

Jumbo introduceert roomboter met 1 ster Beter Leven keurmerk

25-07-2024 | 11:25:00
Als eerste in de markt verkoopt Jumbo vanaf nu roomboter met het 1 ster Beter Leven keurmerk via haar huismerk in alle 726 winkels.

Surfmerk Devoted lanceert brandfilm zonder bureau

25-07-2024 | 10:56:00
Het surfmerk Devoted heeft een brandfilm gelanceerd die met minimale ecologische footprint is geproduceerd.

Rise creëert merkidentiteit en film voor TinyOcean

19-07-2024 | 14:31:00
Creative agency Rise heeft de afgelopen periode samengewerkt met de startup TinyOcean, om een merkidentiteit op te bouwen.

[Merken100] Marjolein Vendrig (Bever): De kracht van ons merk zijn onze buitenexperts

19-07-2024 | 13:00:16
Bever is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland.
 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.