Heldergroen wil het woord duurzaamheid verbannen

Heldergroen wil het woord duurzaamheid verbannen

Het zichzelf duurzaam noemende reclamebureau Heldergroen uit Amsterdam wil dat de term duurzaamheid verbannen wordt. In een campagne in onder andere Het Financieele Dagblad en radiospots op BNR Nieuwsradio noemt het bureau het woord duurzaamheid onder andere betekenisloze vaagtaal.

Arthur Herpel, directeur van Heldergroen: “Terwijl we diezelfde taal zo hard nodig hebben om de grote massa van de bank te krijgen. Natuurlijk zijn zeven irritante piepjes in een radiocommercial wat veel, maar als Heldergroen nemen we oprecht graag afscheid van het woord duurzaamheid. In een paginagrote advertentie in het FD zetten we letterlijk een streep door het woord duurzaamheid.

En voor de boodschap van 40 seconden op BNR vonden we het wel lekker opvallend om het woord weg te piepen. We moeten de massa in beweging krijgen, en het woord duurzaamheid zit daarbij meer in de weg dan dat het bijdraagt aan positieve verandering. De campagne is daarmee ook een oproep om met elkaar meer scherpte en duidelijkheid te ontwikkelen in communicatie over duurzaamheid. We hopen met onze boodschap bedrijven en organisaties te bereiken die op een oprechte en daadkrachtige manier de wereld beter willen maken. Oja, en wie aanstekelijke alternatieven voor het woord duurzaamheid heeft mag ons ook altijd bellen”

www.heldergroen.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Love my Salad kiest voor creatief maatschappelijk bureau Closed on Monday

11-07-2024 | 11:18:00
Samen gaan ze aan de slag om het groentemerk internationaal te positioneren, met een vernieuwde merkstrategie, naam en identiteit

DEPT ontwikkelt lanceringscampagne FloeWater met Eva Mendes

04-07-2024 | 15:30:09
FloeWater biedt een alternatief voor plastic verpakt water, omdat het wordt geleverd in aluminium blikjes

Fightclub ontwikkelt AI-campagne FUSO

03-07-2024 | 11:31:00
Vanaf 2025 worden zero-emissiezones geïntroduceerd en mogen bepaalde bestelbussen en vrachtwagens er niet meer in

Jasper Spaargaren CMO The Flower Farm

03-07-2024 | 11:08:12
Jasper Spaargaren treedt toe tot het huidige directieteam en zal in zijn rol verantwoordelijk zijn voor de verdere uitbouw van het merk

Springbok digitale en creatieve agency voor energieplatform Vandebron

02-07-2024 | 11:31:00
Duurzaam energieplatform Vandebron kiest vanuit de digitale en creatieve pitch met uiteenlopende gespecialiseerde bureau’s, twee keer voor Springbok
 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.