Heldergroen wil het woord duurzaamheid verbannen
Het zichzelf duurzaam noemende reclamebureau Heldergroen uit Amsterdam wil dat de term duurzaamheid verbannen wordt. In een campagne in onder andere Het Financieele Dagblad en radiospots op BNR Nieuwsradio noemt het bureau het woord duurzaamheid onder andere betekenisloze vaagtaal.
Arthur Herpel, directeur van Heldergroen: “Terwijl we diezelfde taal zo hard nodig hebben om de grote massa van de bank te krijgen. Natuurlijk zijn zeven irritante piepjes in een radiocommercial wat veel, maar als Heldergroen nemen we oprecht graag afscheid van het woord duurzaamheid. In een paginagrote advertentie in het FD zetten we letterlijk een streep door het woord duurzaamheid.
En voor de boodschap van 40 seconden op BNR vonden we het wel lekker opvallend om het woord weg te piepen. We moeten de massa in beweging krijgen, en het woord duurzaamheid zit daarbij meer in de weg dan dat het bijdraagt aan positieve verandering. De campagne is daarmee ook een oproep om met elkaar meer scherpte en duidelijkheid te ontwikkelen in communicatie over duurzaamheid. We hopen met onze boodschap bedrijven en organisaties te bereiken die op een oprechte en daadkrachtige manier de wereld beter willen maken. Oja, en wie aanstekelijke alternatieven voor het woord duurzaamheid heeft mag ons ook altijd bellen”
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Dentsu Creative Amsterdam ontwikkelt campagne Porsche Macan
SuperRebel lanceert duurzaamheidscampagne DCB Energy op Prinsjesdag
[Case] DPG Media: Marieke Wolthers over het succes van WELEDA
[Interview] Even bellen met … Marnix Tiggeloven (Fitzroy) over de samenwerking met Fairphone
Essent keert terug in schaatsen en steunt verduurzaming
Gepubliceerd door: David de Jong