HEMA en Hotel L’Amour winnen Ster Gouden Loeki 2023, Alfred en Dentsu Creative runners-up

HEMA en Hotel L’Amour winnen Ster Gouden Loeki 2023, Alfred en Dentsu Creative runners-up

HEMA en Hotel L'Amour hebben met hun kerstcommercial de Ster Gouden Loeki gewonnen. De zilveren en bronzen award waren respectievelijk voor Calvé (Alfred) en KPN (Dentsu Creative).

Het is voor het eerst dat zowel HEMA als het vorig jaar opgerichte Hotel L'Amour een Ster Gouden Loeki in de wacht slepen voor een televisiecommercial.

De winnende commercial draait om (knuffel)kat Siepie en is een vervolg op de Sint-campagne van HEMA. Daarin kwam de Siepie-knuffel via een omweg in Nederland bij haar nieuwe baasje terecht. In Kerst is Siepie te zien, in haar eentje spelend op de noten van het bekendje liedje all by myself. Ze bedenkt een slim plan om de feestdagen niet alleen door te brengen, en dat lukt: vriendje Takkie ligt onder de kerstboom.

Frank Volmer, directeur van de Ster, over de Gouden Loeki:

Eva Vermeulen, Lidewij Baneke en Peter Van Rij vlak na het winnen van de Gouden Loeki:

Zilveren en Bronzen Loeki’s

De tweede prijs werd verzilverd door Calvé en Alfred International met hun commercial Calvé Pindakaas 75 jaar. Ter ere van de 75e verjaardag van dit populaire broodbeleg maakten zij een campagne die de rijke (reclame)historie weerspiegelt.

Esther Slegtenhorst-van Spronsen en Yvette Belt-Beekman vlak na het winnen van de zilveren Loeki:

 

De Ster Bronzen Loeki ging naar KPN en Dentsu Creative Amsterdam met hun commercial Dat is entertainment zoals jij het wilt, waarin de populaire rode kat Louis stiekem uit het enorme entertainmentaanbod van KPN snoept terwijl zijn baasje van huis is.

Joris Tol, Dave Frauenfelder, Vera Naber en Boris Nihom vlak na het winnen van de bronzen Loeki:

Stemmen

Van 12 februari tot en met 10 maart 2024 kon het publiek stemmen op hun favoriete commercial. 67.909 Nederlanders hebben hun stem uitgebracht.  

Top 10

De top 10 van 2023:

  1. Kerst - HEMA & Hotel L'Amour
  2. Calvé Pindakaas 75 jaar - Calvé & Alfred International
  3. Dat is entertainment zoals jij het wilt - KPN & Dentsu Creative Amsterdam
  4. Magische feestdagen - Lidl & BBDO Germany
  5. Mis niks - Interpolis & Wefilm
  6. Heerlijk Helder Hoe je ons ook noemt. - Heineken & LePub / Boomerang
  7. Een Toyota rijd je nooit alleen voor jezelf - Toyota & DDB
  8. Laat kinderdromen uitkomen - KiKa & Joe Public
  9. Cost of Beauty - Dove & Ogilvy
  10. Wat alz... het jouw broertje is? - Alzheimer Nederland

www.stergoudenloeki.nl

www.ster.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

NPO presenteert tv-seizoen 2024-2025

27-08-2024 | 23:59:00
De NPO heeft zijn tv-seizoen 2024-2025 gepresenteerd. Zonder daarbij aan te geven waar de focus voor de NPO ligt, werden tientallen verse titels gepresenteerd in Studio 21 in het Hilversum Mediapark

Douwe Egberts & TBWA bij winnaars Q2 Ster Gouden Loeki 2024 met Burendag 2024

29-07-2024 | 09:23:00
De kwartaalwinnaars van het tweede kwartaal voor de Ster Gouden Loeki 2024 zijn bekend.

Joe Public drie keer genomineerd bij Ster Gouden Loeki voor goede doelen

22-07-2024 | 17:36:00
De eerste genomineerden voor de Ster Gouden Loeki voor goede doelen zijn bekend. Opvallend is dat Joe Public drie van de zes nominaties binnen heeft in deze categorie

Ster lanceert podcast over starten met reclame met Splinter Chabot

16-07-2024 | 15:17:00
Ster lanceert haar eerste podcastserie 'Starten met reclame' voor ondernemers die de stap naar landelijke reclame willen zetten.

Talpa Media Solutions overweegt naast Ster ook spots van 20 seconden; geen Ster-prijsverhogingen

25-06-2024 | 14:26:00
Talpa Media Solutions overweegt in navolging van de Ster ook de invoering van een standaard spotlengte van de tv-commercials naar 20 seconden te verkorten. Die is thans 30 seconden
 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.